| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Vi hørte om det for et-to år siden, og da omhandlet det igrunn bare pytonslanger i USA. Nå er altså forslaget ute, og hvis dette går igjennom, så kommer det til å få fatale følger for kjæledyrindustrien.
Som jeg sa til Karl, så er det jo en liten humoristisk tanke at mens USA og Canada ser ut til å få strengere regler på kjæledyr, så er Norge i ferd med å kanskje myke opp? Lykke til... :/
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: akershus
Alder: 29
|
Har lest en del om saken i usa, og jeg er 100% sikker på at det ikke blir noe av. Hoved grunnen er at usa er inne i en dyp resesjon, hvor folk mister jobben over en lav sko. Det er da helt utenkelig at de kommer til å sette en stopper for en vanvittig stor industri ( reptil oppdrettere, reptil forhandlere, produsenter av vitaminer,mineraler og utstyr, samt hele den amerikanske akvarieindustrien, for å nevne noen ).
dette forslagert er ikke annet enn ett av mange idiotiske forslag som behandles hvert år. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Ja, jeg har også lite tro på at dette er noe som vil slå igjennom. Det høres jo bare helt eventyr-vilt ut.
Men kanskje det kan være som en liten tankevekker til folk som tar kjæledyrene sine for gitt. Hva jeg ikke helt fatter, er hvorfor de kommer med slike forslag, og ikke strengere regler på hvordan man faktisk holder dyrene i fangenskap. Kampfisk i 2 liter boller, kanarifugler i knøttsmå bur etc. Hva gjør det "realistisk" for dem å heller ta et helt forbud over en så giga-industri, istedenfor å bare stramme opp tøylene litt?
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
MEN, på den annen side så vil omfattende forbud i USA har gode grunner - all den tid at de fleste reptilene er i stand til å overleve i store deler av USA, og kan dermed gi store konsekvenser for flora og fauna. Se bare på f.eks nett og tigerpyton i Everglades
Eller se på akvariefisken Snakehead (ormehodefisk) i mange, mange vann i USA
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Jeg velger å ikke ta noen spesiell side i denne saken siden det er så utrolig mange gode argumenter på begge sider.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kjæledyr | nidhogg | Generelt om reptiler | 6 | 22-09-2008 20:12 |
| Eksotiske kjæledyr - et helseproblem? | Chixz | Media | 0 | 01-08-2005 16:03 |