| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Trondheim
|
Hva skal egentlig til for å få sin søknad innvilget? Er det noen her som har i utgangspunktet ulovlige reptiler, lovlig?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Kongsberg
|
Hei Caroline.
Du kan søke mattilsynet om lov til å holde skilpadder pga. allergi. Det er stortsett skilpadder de gir tillatelse til å holde. Det finnes noen enkelt tilfeller der noen faktisk har fått lov til å holde andre arter som: Boa CC etc. men de er i skikkelig fåtall. Men det er bare å sende en søknad så får du se. MVH. Larsern.. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jan 2005
|
Husk at det ikke nødvendigvis må være du som er allergisk. Bare en i husstanden er allergisk, er det mulig å få tillatelse. =)
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Trondheim
|
Er dessverre alene i husstanden så jeg har ingen å skylde på, hehe. Jeg har lyst på en kornsnok, men det blir kanskje vanskelig å få lovlig da? Er allergisk mot pelsdyr, men det blir kanskje fortsatt et skudd i blinde.
Har for øvrig et lite handikapp jeg pleier å utnytte på det groveste for å få ting som jeg vil ha det, men denne her blir kanskje vel drøy. Jaja. Får prøve ihvertfall |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| søknad |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Søknad ang. lovlig hold av reptil (slange). | Venom | Lover og regler | 18 | 19-11-2007 23:43 |
| Søknad for hold av landskilpadde | Bichirmon | Lover og regler | 1 | 09-09-2007 18:50 |
| Søknad om dispensasjon til hold av herptiler. | mr-repti | Lover og regler | 18 | 16-08-2007 07:52 |
| Søknad om oppbevaring av skilpadde. | Halgeir | Lover og regler | 9 | 25-09-2006 22:11 |
| Trenger Hjelp Angåene Søknad!! | Tarantula | Småprat | 3 | 13-04-2005 17:29 |