| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Akershus
|
Hvis man skal kjøpe en øgle fra sverige foreks, muligens en Gecko, enten dverg eller leo hvordan burde de ha det i bilen hjemover, kan jeg foreks bare legge den inni jakka i 2 minutter hvis vi blir stoppa og eventuelt si at buret er til tarantellan min? Burde jeg kanskje ha en tøy lomme de kan holde seg varme i, hvordan burde jeg gjøre dette? Utenom kjøp fra privat personer, kan man foreks få kjøpt reptiler på messer, og ''smuggle'' de med hjem?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
når jeg tok med første mann min fra budapest så hadde jeg ham i en tøypose som holdt bra på varmen. alt av utstyr fiksa jeg innlands
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Kongsberg
|
Halla..
Først vil jeg ikke oppfordre til smugling av reptiler da dette er ulovlig i følge Norsk lov. "kremt" Vel hvis du blir tatt for det blir det en sabla saftig bot som kan være så mye som opptil Kr. 20.000,- + at du blir automatisk annmeldt og får (mest sansynlig) 2 år's prøvetid. Men når vi har sagt A så sier vi B: Det er masse messer i Sverige & Danmark som da selger reptiler. De er også gennerelt billigere på messer enn de er i zoo butikker. Alle disse messene er stortsett lista opp på : www.repti.net Hvis du skal frakte over ett par Geckoer, så er tingen en liten tøypose festet på kroppen (Der det er varmt) uten at du får klemt den eller dem du har der. Muligens en røykpakke går også bra. Men isteden for å smugle er det jo en del slike til salgs på overnevnte repti side og du slipper det med å smugle. Kanskje du faktisk finner noen i nærheten av der du bor så blir kostnadene også mindre. Men før du skaffer deg dem, så ha det meste ordna hjemme først, for da er alt mye enklere å anskaffe seg, og gleden større. MVH. Larsern.. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
|
sokk i snor rundt halsen på innsiden av genser fungerer!
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Sitat:
![]() Lite tips: Se når innleggene er postet, før du svarer
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
|
vel, synes det er litt småteit jeg da, for om det var snakk om tidsinnstilte timere på innleggene her kunne jo vi like gjærne hengt på IRC.
Et forum er til for & opplyse (bedrevitere som deg & nybegynnere) Så om inlegget ikke passet din snute chixz, beklager jeg men du kan vel prøve & overse skribleriet nestegang? www.repti.net |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
Sitat:
![]() med sitt innlegg så var nok ikke meningen verre enn at hun vil ha et ryddig og progressivt forum.
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 | ||
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Sitat:
Sitat:
Om noen er interessert i å slenge mer dritt til meg håper jeg at dere kan ta det på PM... |
||
|
|
|
![]() |
| Emner |
| frakt, henting, kjøp |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kjøp av fòr | kirstey | Helse og sykdommer hos reptiler | 7 | 03-04-2008 20:52 |
| frakt av gecko | Lillian | Gekkoer | 54 | 05-12-2007 19:14 |
| Kjøpe tarantell/Frakt? | abarth | Taranteller | 13 | 17-01-2007 21:49 |
| Frakt! | Cemik | Taranteller | 3 | 20-07-2006 14:11 |
| Kjøp | haakky | Øgler | 4 | 29-10-2004 14:02 |