| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
Sitat:
Men jeg ser poenget ditt ja ![]() Men skal vi da ikke legge inn bilder av hunder som leker da? Bare fordi det er vanlig, for å sette det litt på spissen. Folk får gjøre som de vil. Denne tråden er splittet fra http://www.reptilfreaks.no/forum/min...-vi-vaere.html -Frogger- Sist endret av Frogger; 20-02-2009 kl 02:57. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
|
Hvorfor vill du ikke ha legalisering?
er det for att du tror du vet best om hvordan reptiles skal holdes?,å att du ikke vill se alle useriøse som drar i zoo butikker å kjøper seg reptiler til bruk å kast? la dem bli lovlig,så slipper folk å miste dyra sine og få bøter.å ikke minst,att folk kan dra lovlig til vet med dyra sine hvis det skulle skje noe. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
|
Sitat:
Ja du Miroxx, bra vi har sånne som deg..Nei du får fortsette og være "kriminell" da, du liker vel følelsen av og være en skikkelig samfunnsfiende, he he.. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
HVORFOR skal jeg alltid bli hakka på fordi jeg sier at jeg ikke er for legalisering?
Og de fine argumentene deres " ja du liker vel å være småkriminell" Og nei Norway, jeg tror ikke jeg vet bedre enn alle andre. Jeg syns om det skal bli legalisering så skal det ikke selges i dyrebutikker. Ingen dyr bør selges over disk, rotter som slanger. JEG syns at alt skal drives av oppdrettere, og man bør ha lisens for å holde dyr. Det må da jeg få lov til å få mene? Dette er et diskusjonsforum. Selvom 99% her kanskje har lyst på legalisering, så betyr det ikke at jeg liker å være kriminell av den grunn. Men jeg forstår at det kan være vanskelig å forstå for alle dere som higer etter det For min del er det samme om dyret mitt er lovlig eller ei, sålenge det har det bra. Uansett dyr. Tilbake til tråden så er jeg enig med Cams, jeg syns foringsbilder er facinerende. Men det er vel feil det også ? ![]() Edit: Per i dag så har vi bare dyr som står på lista
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
ja, selfølgelig var det ikke deg cam.
men miroxx, selv om du ikke vil at dyr skal selges over disk, kan du ikke føye alt under en kam og si at derfor syntes du ikke om legalisering. skjønner det du mener med dyrebutikker, og er fullstendig enig. men syntes det er rart du er imot legalisering når du er fasinert av disse typer dyr du også.. er mange som venter på det før de skaffer seg reptiler, og jeg er blandt dem. selv om du ikke har noe imot og ha dyrene ulovlig, så er det mange andre som ikke vil det..
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: Oppland
|
Har lest tidligere at folk har skrevet f.eks "Jeg bryr meg ikke om positivliste og legalisering. Jeg kommer til å ha det jeg ønsker uansett." Det synes jeg er utrolig egoistisk mtp. alle oss andre som ønsker å holde dyrene våre lovlig.
Og når det gjelder det med bildene så støtter jeg Kriss 100%. Det er ikke på noen måte posivivt at myndigheter ser dette. Bildene sier lite om fôrdyrene er døde eller levende. Å gi hunden griseører blir ikke det samme. Folk er opplært til å ikke like slanger. Om noen skulle finne bildetråden så finner de forhåpentligvis denne tråden også så de får se hvor landet ligger. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
|
Må desverre si at jeg støtter Miroxx til et vist punkt. Er ikke imot legalisering av reptiler i seg selv, men synes det blir feil og la alle små som store gå og kjøpe seg en slange eller en øgle.
Grunnen til dette er enkel, vi ser for mange dyr som blir holdt på feil måte og dette resulterer kun i det vonde for dyret. Synes det blir feil at en hvilken som helst person uten noen som helst kompetanse og kunnskap skal få lov til og kjøpe seg et dyr, dette gjelder ikke bare reptiler men også hunder, katter osv. Ideelt sett burde det være visse kontroller mann må gå igjennom for og kunne holde et dyr lovlig, vet dette er vanskelig og få til, men personlig synes jeg det er feil at hvem som helst kan gå og kjøpe seg et hvilket som helst dyr. Snakker ikke om en 50 siders Master oppgave om dyret, men en enkel minimums test for og kunne kontrollere at en potensiell kjøper kan ta hånd om dyret på best mulig måte. Og til Norway, har sett meg lut lei på disse ignorante postene dine, du burde legge ann tonen din litt før du rakker ned på folk og heller ta en litt mildere tone. Er stadig slike spydige innlegg fra deg og det går meg på nærvene. Det var mine tanker. God natt.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
For at vi skal få et bedre dyrehold og evt. holde kurs for å få lov å holde dem må hobbyen være lovlig..
Jeg syns det virker svært lite gjennomtenkt å argumentere mot en legalisering fordi man mener at man ikke bør kjøpe dyr over disk.. Spesielt når man selv har valgt å bryte loven og i praksis risikerer et uskyldig dyrs liv kun pg.a egen egoisme.. Det er viktig å skille mellom hva man ønsker at noe skulle vært og hvordan saken i virkeligheten er.. Sist endret av Frogger; 19-02-2009 kl 01:44. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Trondheim
Alder: 27
Meldinger: 186
|
fatter ikke at personer her inne med reptiler er imot legalisering jeg.... sies at man ikke vil at personer uten kunskap skal kjøpe seg en øgle eller slange i butikken... men uten legalisering har vi som har reptiler veldig liten sjans for å redde dyret, mtp vetrinær besøk. å for å ikke glemme matilsynet som kaster dyra i fryseren.... skal tro noen her inne kommer fra en helt annen planet noen ganger.....
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Facebook: NHF- NEI TIL LEGALISERING AV REPTILER I NORGE! | Kristian262 | Media | 5 | 04-11-2008 01:14 |
| Splittet fra Reptilsaken Trur dere det blir legalisering? | Miroxx | Småprat | 15 | 12-08-2008 12:58 |
| Reptilsaken Trur dere det blir legalisering? | reptildude | Lover og regler | 32 | 12-08-2008 10:22 |
| Garrantert legalisering? | Viridovipera | Media | 20 | 04-03-2008 21:11 |
| herptiler?? | duefjes | Reptiler | 3 | 05-08-2007 10:19 |