"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Lover og regler Ja eller Nei til Legalisering av herptiler

Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 18-02-2009, 18:30   #1
Reptilfreak

Miroxx sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
Meldinger: 2,853
Standard Ja eller Nei til Legalisering av herptiler

Sitat:
Opprinnelig postet av Kriss Vis post
Miroxx : tenk litt på at det kansje er andre som er inne og titter på dette forumet. Hva tror du er en av grunnene til at reptiler og amfibier er forbudt i Norge? Fordommer, og hvor kommer disse fordommene fra? Jo, fra mange reptilholdere som på død og liv skal poengtere hva dyra deres spiser og hvordan de dreper. Prøv og forstå at det ikke er alle som deler vårt syn på saken, og syntes det er helt ok at en slange knuser og spiser en søt liten mus. De fleste forstår faktisk ikke dette, og det er vel derfor vi har et forbud. Som minoritet i samfunnet syntes jeg vi kansje burde gå litt stillere i dørene, også med tanke på at dette faktisk er ulovlig. Kan faktisk forstå at folk blir forbanna og hvordan vi blir oppfattet av mannen i gata når man ser slike bilder med kommentarer under. Vet jo selv hvordan jeg reagerer når jeg ser en Youtube video, av en fyr som skal mate slangen sin med et eller annet. Er det strengt talt nødvendig? Føler det litt på samme måte om jeg skulle legge ut et bilde av at jeg satt og dreit, alle her gjør jo det samme så dere vet jo hva som skjer, hva får dere ut av det da?

Men for guds skyld, legg ut bilder av dyra deres i middags tid. Har noen et hvor øya på musa spretter ut av hodet på den, syntes det er ganske kult.
Denne diskusjonen orker jeg ikke å begi meg utpå, da jeg selv ikke bryr meg om det kommer en legalisering eller ei. Klart det hadde vært morsomt og flott for Norge. Men jeg har selv ikke lyst på legalisering. Men det som sakt en annen diskusjon. Jeg mener det jeg mener, du mener det du mener.
Men jeg ser poenget ditt ja

Men skal vi da ikke legge inn bilder av hunder som leker da? Bare fordi det er vanlig, for å sette det litt på spissen. Folk får gjøre som de vil.

Denne tråden er splittet fra http://www.reptilfreaks.no/forum/min...-vi-vaere.html
-Frogger-

Sist endret av Frogger; 20-02-2009 kl 02:57.
Miroxx er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 18-02-2009, 18:39   #2
Reptilfreak

norway sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
Meldinger: 475
Standard

Hvorfor vill du ikke ha legalisering?
er det for att du tror du vet best om hvordan reptiles skal holdes?,å att du ikke vill se alle useriøse som drar i zoo butikker å kjøper seg reptiler til bruk å kast?
la dem bli lovlig,så slipper folk å miste dyra sine og få bøter.å ikke minst,att folk kan dra lovlig til vet med dyra sine hvis det skulle skje noe.
norway er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 18-02-2009, 18:56   #3
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Noe av det dummeste jeg har lest på lenge..
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 18-02-2009, 19:25   #4
Reptilfreak

Kriss sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 167
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Miroxx Vis post
Denne diskusjonen orker jeg ikke å begi meg utpå, da jeg selv ikke bryr meg om det kommer en legalisering eller ei. Klart det hadde vært morsomt og flott for Norge. Men jeg har selv ikke lyst på legalisering. Men det som sakt en annen diskusjon. Jeg mener det jeg mener, du mener det du mener.
Men jeg ser poenget ditt ja

Men skal vi da ikke legge inn bilder av hunder som leker da? Bare fordi det er vanlig, for å sette det litt på spissen. Folk får gjøre som de vil.

Ja du Miroxx, bra vi har sånne som deg..Nei du får fortsette og være "kriminell" da, du liker vel følelsen av og være en skikkelig samfunnsfiende, he he..
Kriss er offline  
Svar med sitat
Gammel 18-02-2009, 21:28   #5
Reptilfreak

Miroxx sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
Meldinger: 2,853
Standard

HVORFOR skal jeg alltid bli hakka på fordi jeg sier at jeg ikke er for legalisering?
Og de fine argumentene deres " ja du liker vel å være småkriminell"
Og nei Norway, jeg tror ikke jeg vet bedre enn alle andre.
Jeg syns om det skal bli legalisering så skal det ikke selges i dyrebutikker. Ingen dyr bør selges over disk, rotter som slanger.
JEG syns at alt skal drives av oppdrettere, og man bør ha lisens for å holde dyr. Det må da jeg få lov til å få mene?
Dette er et diskusjonsforum. Selvom 99% her kanskje har lyst på legalisering, så betyr det ikke at jeg liker å være kriminell av den grunn. Men jeg forstår at det kan være vanskelig å forstå for alle dere som higer etter det

For min del er det samme om dyret mitt er lovlig eller ei, sålenge det har det bra. Uansett dyr.

Tilbake til tråden så er jeg enig med Cams, jeg syns foringsbilder er facinerende. Men det er vel feil det også ?

Edit: Per i dag så har vi bare dyr som står på lista
Miroxx er offline  
Svar med sitat
Gammel 18-02-2009, 21:49   #6
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
Meldinger: 1,107
Blog Entries: 14
Standard

ja, selfølgelig var det ikke deg cam.

men miroxx, selv om du ikke vil at dyr skal selges over disk, kan du ikke føye alt under en kam og si at derfor syntes du ikke om legalisering. skjønner det du mener med dyrebutikker, og er fullstendig enig. men syntes det er rart du er imot legalisering når du er fasinert av disse typer dyr du også.. er mange som venter på det før de skaffer seg reptiler, og jeg er blandt dem. selv om du ikke har noe imot og ha dyrene ulovlig, så er det mange andre som ikke vil det..
Svar med sitat
Gammel 18-02-2009, 23:55   #7
Reptilfreak

Antoine sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: Oppland
Meldinger: 163
Standard

Har lest tidligere at folk har skrevet f.eks "Jeg bryr meg ikke om positivliste og legalisering. Jeg kommer til å ha det jeg ønsker uansett." Det synes jeg er utrolig egoistisk mtp. alle oss andre som ønsker å holde dyrene våre lovlig.
Og når det gjelder det med bildene så støtter jeg Kriss 100%. Det er ikke på noen måte posivivt at myndigheter ser dette. Bildene sier lite om fôrdyrene er døde eller levende.
Å gi hunden griseører blir ikke det samme. Folk er opplært til å ikke like slanger.

Om noen skulle finne bildetråden så finner de forhåpentligvis denne tråden også så de får se hvor landet ligger.
Antoine er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-02-2009, 00:26   #8
Reptilfreak

Eggy sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
Meldinger: 1,439
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (7)
Standard

Må desverre si at jeg støtter Miroxx til et vist punkt. Er ikke imot legalisering av reptiler i seg selv, men synes det blir feil og la alle små som store gå og kjøpe seg en slange eller en øgle.

Grunnen til dette er enkel, vi ser for mange dyr som blir holdt på feil måte og dette resulterer kun i det vonde for dyret. Synes det blir feil at en hvilken som helst person uten noen som helst kompetanse og kunnskap skal få lov til og kjøpe seg et dyr, dette gjelder ikke bare reptiler men også hunder, katter osv.

Ideelt sett burde det være visse kontroller mann må gå igjennom for og kunne holde et dyr lovlig, vet dette er vanskelig og få til, men personlig synes jeg det er feil at hvem som helst kan gå og kjøpe seg et hvilket som helst dyr. Snakker ikke om en 50 siders Master oppgave om dyret, men en enkel minimums test for og kunne kontrollere at en potensiell kjøper kan ta hånd om dyret på best mulig måte.

Og til Norway, har sett meg lut lei på disse ignorante postene dine, du burde legge ann tonen din litt før du rakker ned på folk og heller ta en litt mildere tone. Er stadig slike spydige innlegg fra deg og det går meg på nærvene.

Det var mine tanker.
God natt.
Svar med sitat
Gammel 19-02-2009, 01:37   #9
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

For at vi skal få et bedre dyrehold og evt. holde kurs for å få lov å holde dem må hobbyen være lovlig..
Jeg syns det virker svært lite gjennomtenkt å argumentere mot en legalisering fordi man mener at man ikke bør kjøpe dyr over disk.. Spesielt når man selv har valgt å bryte loven og i praksis risikerer et uskyldig dyrs liv kun pg.a egen egoisme..

Det er viktig å skille mellom hva man ønsker at noe skulle vært og hvordan saken i virkeligheten er..

Sist endret av Frogger; 19-02-2009 kl 01:44.
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-02-2009, 17:45   #10
Reptilfreak

Enigma sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Trondheim
Alder: 27
Meldinger: 186
Standard

fatter ikke at personer her inne med reptiler er imot legalisering jeg.... sies at man ikke vil at personer uten kunskap skal kjøpe seg en øgle eller slange i butikken... men uten legalisering har vi som har reptiler veldig liten sjans for å redde dyret, mtp vetrinær besøk. å for å ikke glemme matilsynet som kaster dyra i fryseren.... skal tro noen her inne kommer fra en helt annen planet noen ganger.....
Enigma er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Facebook: NHF- NEI TIL LEGALISERING AV REPTILER I NORGE! Kristian262 Media 5 04-11-2008 01:14
Splittet fra Reptilsaken Trur dere det blir legalisering? Miroxx Småprat 15 12-08-2008 12:58
Reptilsaken Trur dere det blir legalisering? reptildude Lover og regler 32 12-08-2008 10:22
Garrantert legalisering? Viridovipera Media 20 04-03-2008 21:11
herptiler?? duefjes Reptiler 3 05-08-2007 10:19

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:51.