| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Nå kan du være med på å gjøre det enklere å forstå forskriftene du må forholde deg til. Mattilsynet er i gang med å rydde i regelverket og trenger ditt bidrag.
Mattilsynet forvalter en stor mengde forskrifter – til sammen over 300 forskrifter hjemlet i seks ulike lover. Vi ønsker at personer og virksomheter som skal kjenne til og etterleve disse reglene, melder fra om regler og forskrifter de mener det er behov for å gjøre noe med. les mer på Mattilsynets sider |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: I midten
Alder: 32
|
Jeg har sett på mattilsynets sider og fant denne paragrafen. Den må jo kunne tale til fordel for herptil eiere?
§ 4. Tilhaldsrom. Den som eig eller har i si varetekt husdyr, selskapsdyr eller dyr som er haldne i fangenskap på annan måte skal syta for at dyret har fullt tenleg tilhaldsrom der det er stor nok plass, høveleg varmt, nok lys og tilgang på frisk luft m.v., alt etter trongen hjå det einskilde dyreslaget. Jeg fant ikke noe om ulovlig hold av herptiler, men mulig jeg ikke lette godt nok. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
vedrørende eksotiske dyr (herptiler), forvalter mattilsynet denne forskriften;
FOR 1976-11-20 nr 03: Forskrifter om forbud mot at fremmedartede (eksotiske) dyr innføres, omsettes eller holdes som husdyr, selskapsdyr eller i fangenskap på annen måte. § 1. Det er forbudt å innføre, selge, kjøpe, gi bort, ta imot eller å holde som husdyr, selskapsdyr eller i fangenskap på annen måte fremmedartede (eksotiske) pattedyr, krypdyr, padder, frosk og salamander. FOR-1976-11-20 nr. 03 Det er den du må klage på isåfall.. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Bli med å rydde reptilfreaks! | Frogger | Forslag til endringer/forbedringer av siden | 8 | 13-02-2008 23:22 |
| Ã… rydde i terraet | korse | Taranteller | 2 | 22-09-2007 12:53 |