"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Lover og regler Frakt av reptiler på tog?!

Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 20-09-2011, 12:09   #51
Reptilfreak

ilder-lady sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
Meldinger: 653
Standard

Hadde forøvrig en fin tur i høst utenlands.
Nå veit ikke jeg hvordan de er på norske tog,
men å gjemme noe på kroppen er vel omtrent de beste stedet.
Såg bare hvordan tollerne på et tog fra hamburg til københavn rotet i alle bægger.
Hihi, ja man er vell litt mer heldig om man har store frontdeler, jeg er ikke så heldig da hihi.

Sindre93 skal du ha deg en på fleisen eller, hihihi
Svar med sitat
Gammel 20-09-2011, 14:21   #52
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Skal ikke være moralens vokter, men husk at i mange land er det forbudt å smugle bl.a dyr, både levende og døde ut av landet.
Straffen man kan få er noen joy ride.
Frogger er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-09-2011, 14:26   #53
Reptilfreak

E.repti sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 18
Meldinger: 515
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Frogger Vis post
Skal ikke være moralens vokter, men husk at i mange land er det forbudt å smugle bl.a dyr, både levende og døde ut av landet.
Straffen man kan få er noen joy ride.
Vi alle et dette se, Frogger (: Men fint du sier ifra. og anbefaler egentlig ikke å gjøre som meg, litt av et støkk jeg fikk gjennom tollen der..
E.repti er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-09-2011, 14:39   #54
Reptilfreak

ilder-lady sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
Meldinger: 653
Standard

jeg for min del tør heller ikke å smugle for den del, nokk med å holde hemmelig på dei jeg har.
Har ikke tenkt å risikere livets fremtid på dyra mine,

Man får heller snuse litt mer på de norske markedet den som leter, den finner.
Svar med sitat
Gammel 21-09-2011, 08:13   #55
Reptilfreak

anders86 sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Sted: Norge
Alder: 25
Meldinger: 274
Standard

smuglet skilpadde fra sverige og hit. Rett før tollen puttet jeg den bare i en pose å la den i gløtta på undersiden av sete der stoffe er festet. (toyota hiace) Er også god plass til 3 ruller snus også hehe.
anders86 er offline  
Svar med sitat
Gammel 24-12-2011, 20:35   #56
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2011
Alder: 32
Meldinger: 132
Standard

Sitat:
Jeg er ikke en spesielt bevoktet moralist heller (?), men mener personlig at denne tråden ikke akkurat styrker arbeidet for å legalisere dyrene deres. Jeg ville også, personlig, aldri delt mine personlige opplevelser eller erfaringer på akkurat dette området med offentligheten - slik enkelte har gjort her. Spesielt ikke når våre kjære myndigheter har blitt stadig flinkere til å bruke nettet til å sanke inn informasjon om mennesker.
Svar med sitat
Gammel 30-12-2011, 07:21   #57
Reptilfreak

christoffer90 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
Meldinger: 809
Blog Entries: 5
Standard

nyttig tråd.. har vurdert det et par ganger jeg også, men da blir det i så fall smugling av giftormer. blir vel sikkert verre å bli tatt med det enn med en liten kp kan jeg tenke meg
Svar med sitat
Gammel 14-02-2012, 02:14   #58
Reptilfreak

Flatspin sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Sted: Rogaland
Alder: 15
Meldinger: 38
Standard

Tenkte hvis jeg skulle kjøpe skilpadde i Sverige så er dem vel sikkert ikke mye større enn omtrent en 20 kroning? Og for å være ekstra sikker så bare fester du den til.. ehem.. skrittet utpå bokseren da såklart. Snopp er snopp kan man si... Haha, neida men tenkte det var en god plan
Flatspin er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-02-2012, 11:45   #59
Reptilfreak

Lenxx sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 304
Blog Entries: 12
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Flatspin Vis post
Tenkte hvis jeg skulle kjøpe skilpadde i Sverige så er dem vel sikkert ikke mye større enn omtrent en 20 kroning? Og for å være ekstra sikker så bare fester du den til.. ehem.. skrittet utpå bokseren da såklart. Snopp er snopp kan man si... Haha, neida men tenkte det var en god plan
Dette vil jeg ikke anbefale...
Skilpadder blir mer aktive ved varme. Og noen plasser er det mer varmt enn andre steder...
Lenxx er online nå  
Svar med sitat
Gammel 14-02-2012, 16:47   #60
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
Meldinger: 1,202
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av strepto Vis post
Jeg er ikke en spesielt bevoktet moralist heller (?), men mener personlig at denne tråden ikke akkurat styrker arbeidet for å legalisere dyrene deres. Jeg ville også, personlig, aldri delt mine personlige opplevelser eller erfaringer på akkurat dette området med offentligheten - slik enkelte har gjort her. Spesielt ikke når våre kjære myndigheter har blitt stadig flinkere til å bruke nettet til å sanke inn informasjon om mennesker.
Er enig i den. Men for min del da så spiller det ingen rolle hva jeg sier om sånt her, bare diskuterer det og finnes ikke bevis på at jeg faktisk har smugla via tog annet enn at jeg har snakka om det på forumet, og det betyr jo ikke at jeg har gjort det nødvendigvis.

Jeg har heller ingen ulovlige dyr per dags dato så ingenting jeg kan straffes for ihvertfall.
Men generelt lurt for alle å ikke legge ut for mye detaljer, sånn for sikkerhets skyld.

MERK: Og siden det var jeg som lagde denne tråden for noen år siden må jeg bare nevne at jeg selvsagt ikke oppfordrer noen til å smugle reptiler inn i landet.

Sitat:
Opprinnelig postet av christoffer90 Vis post
nyttig tråd.. har vurdert det et par ganger jeg også, men da blir det i så fall smugling av giftormer. blir vel sikkert verre å bli tatt med det enn med en liten kp kan jeg tenke meg
Ser for meg det er verre å bli tatt med en giftslange enn med en ussel liten kongepyton ja..
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Skilpadde frakt av skilpadde Rep Slanger, øgler og skilpadder 8 17-02-2009 17:59
frakt av gecko Lillian Gekkoer 54 05-12-2007 19:14
Kjøpe tarantell/Frakt? abarth Taranteller 13 17-01-2007 21:49
Henting, kjøp, frakt. ReDRuM Lover og regler 11 24-10-2006 11:47
Frakt! Cemik Taranteller 3 20-07-2006 14:11

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:49.