| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#51 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Hadde forøvrig en fin tur i høst utenlands.
Nå veit ikke jeg hvordan de er på norske tog, men å gjemme noe på kroppen er vel omtrent de beste stedet. Såg bare hvordan tollerne på et tog fra hamburg til københavn rotet i alle bægger. Hihi, ja man er vell litt mer heldig om man har store frontdeler, jeg er ikke så heldig da hihi. Sindre93 skal du ha deg en på fleisen eller, hihihi
|
|
|
#52 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Skal ikke være moralens vokter, men husk at i mange land er det forbudt å smugle bl.a dyr, både levende og døde ut av landet.
Straffen man kan få er noen joy ride. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
jeg for min del tør heller ikke å smugle for den del, nokk med å holde hemmelig på dei jeg har.
![]() Har ikke tenkt å risikere livets fremtid på dyra mine, Man får heller snuse litt mer på de norske markedet den som leter, den finner.
|
|
|
#55 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Norge
Alder: 25
|
smuglet skilpadde fra sverige og hit. Rett før tollen puttet jeg den bare i en pose å la den i gløtta på undersiden av sete der stoffe er festet. (toyota hiace) Er også god plass til 3 ruller snus også hehe.
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2011
Alder: 32
|
Sitat:
|
|
|
|
#57 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
|
nyttig tråd.. har vurdert det et par ganger jeg også, men da blir det i så fall smugling av giftormer. blir vel sikkert verre å bli tatt med det enn med en liten kp kan jeg tenke meg
|
|
|
#58 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2012
Sted: Rogaland
Alder: 15
|
Tenkte hvis jeg skulle kjøpe skilpadde i Sverige så er dem vel sikkert ikke mye større enn omtrent en 20 kroning? Og for å være ekstra sikker så bare fester du den til.. ehem.. skrittet
utpå bokseren da såklart. Snopp er snopp kan man si... Haha, neida men tenkte det var en god plan
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
|
Sitat:
Skilpadder blir mer aktive ved varme. Og noen plasser er det mer varmt enn andre steder...
|
|
|
|
|
|
|
#60 | ||
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Sitat:
Jeg har heller ingen ulovlige dyr per dags dato så ingenting jeg kan straffes for ihvertfall. ![]() Men generelt lurt for alle å ikke legge ut for mye detaljer, sånn for sikkerhets skyld. MERK: Og siden det var jeg som lagde denne tråden for noen år siden må jeg bare nevne at jeg selvsagt ikke oppfordrer noen til å smugle reptiler inn i landet. Sitat:
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Skilpadde frakt av skilpadde | Rep | Slanger, øgler og skilpadder | 8 | 17-02-2009 17:59 |
| frakt av gecko | Lillian | Gekkoer | 54 | 05-12-2007 19:14 |
| Kjøpe tarantell/Frakt? | abarth | Taranteller | 13 | 17-01-2007 21:49 |
| Henting, kjøp, frakt. | ReDRuM | Lover og regler | 11 | 24-10-2006 11:47 |
| Frakt! | Cemik | Taranteller | 3 | 20-07-2006 14:11 |