| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Nordland.
Alder: 20
|
Som tittelen henviser til, skulle jeg gjerne ha samlet litt informasjon til da jeg skal til Praha om to uker! Noen som vet noe om temaet? Jeg kan bortimot garantere at jeg kommer til å finne meg et dyr (insekt, kjempesnegle e.l) som jeg kommer til å forelske meg i! Men så er jo spørsmålet om det er lov å frakte det rett hjem til Norge igjen, eller om det må i karantene eller hvilke prosedyrer det må igjennom! Håper på svar! Takker på forhånd! <3
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Sålenge det er leddyr som ikke er beskyttet på noe vis må du ikke ha importtillatelse i utganspunktet. Pakk de godt i bagasjen, og ikke kjøp for mye røyk så du ikke får stress i tollen, så burde det gå bra
Kan kanskje være greit å skaffe seg en skriftlig greie fra DirNat som sier at man ikke trenger importtilatelse, siden tollere ikke liker det
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Les denne artikkelen: Guide til import av virvelløse dyr og insekter
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Nordland.
Alder: 20
|
Unnskyld for et tregt svar! Men nå har jeg kontaktet dirnat, og fikk høre at invertibrater var helt lov og at jeg ikke trengte videre godkjennelse utover å ta inn knelerarter av Hierodula. =) Tusen takker, Frogger og Viri! <3
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Nærbilder av insekter... | sveinjo | Andre insekter | 2 | 08-02-2008 18:14 |
| Kjønnsbestemmelse av Insekter | Chixz | Pinnedyr, knelere og andre insekter | 3 | 03-03-2007 17:09 |
| Frakting av tella | Eggy | Taranteller | 2 | 16-11-2006 16:12 |
| Insekter | Kristian262 | Lover og regler | 7 | 24-10-2006 19:13 |
| Kjøpe insekter? | Terra | Småprat | 0 | 31-03-2006 10:57 |