| Litteratur Anbefalt litteratur om reptiler og andre dyregrupper. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Sitter her og sikler over ei bok som jeg har hatt lyst på ganske lenge.
Boken heter Biology of Spiders og er skrevet av Rainer F. Foelix (ISBN: 0195095944). Noen som har denne boken i besittelse og kan fortelle litt om den? Og noen som vet om denne boken er mulig å skaffe her i Norge, gjerne via en nettbutikk? Det hadde også vært veldig fint med tips om annen god litteratur om edderkoppdyr, og da spesielt taranteller (helt greit om boken omhandler de ekte edderkoppen også) som jeg er mest interessert i. Jeg er mest interessert i litteratur innenfor emnene systematikk, evolusjon og annen biologi, men hvis noen mener at det finnes noen bøker om stell og hold som forteller veldig mye om disse emnene så må dere gjerne foreslå disse også. (Og hvis noen skulle vite om en bok som omhandler utelukkende Brachypelma spp. skrik ut )På forhånd: Tusen takk! _________________ Klem fra Chixz (alias lille frøken tarantell nerd -> Liste over mine dyr www.chi.1go.dk |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Alder: 32
|
Du har sikkert sjekket på Amazon.com allerede, men der er det hvertfall haugevis av bøker om taranteller. Også en som omhandler Brachypelma, men det kan se ut som den er på spansk.
Når jeg handler der pleier det å ta ca en uke til 10 dager å få varene, og bøker er tollfritt så du kan kjøpe så mange du vil, men husk på at du må betale 24% moms på dem. Har ikke kjøpt bøker om taranteller derfra (eller andre steder)så kan desverre ikke anbefale en spesifikk bok til deg. Svimen Når jeg tenker meg om tror jeg ikke du må betale moms for bøkene heller!! |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Caffeinism
Admin
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Sitat:
Denne er desverre på spansk, men mulig den er å oppspore på engelsk?
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
|
Tusen takk begge to
Jeg tenkte først og fremst å handle i Norge for å slippe unna mye toll og moms, men hvis man slipper unna dette er selvsagt ikke dette et problem lenger Sitat:
*noterer ned bok på ønskeliste* Fant forresten Biology of Spiders til salg her i Norge ved en tilfeldighet i går (de har også mange andre bøker om leddyr) -> http://www.naturbokhandelen.no/default.asp?VS=detalj&refs=LISTE&ID=850057&var=!va r!B!Drik!xinsvi!&utnr=0&SOKG=&sql=&Vtitle=Biology+ of+Spiders Noen her inne som har erfaring med å handle fra Naturbokhandelen.no? |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
|
Ellers er også eBay.com ett genialt sted og se etter bøker...
billig, nytt og brukt og sikker betaling via Paypal.
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
|
Bøker er det ikke toll på så den delen trenger du ikke uroe deg for.
Sitat:
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|