| Litteratur Anbefalt litteratur om reptiler og andre dyregrupper. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Member
Medlem siden: Jan 2012
Sted: Trondheim
Alder: 12
|
Hei, kan dere ambefale meg ei fakta bok om skilpadder, gjerne på norsk men jeg kan ha engelsk også. låner på bibiliotek men der er det ikke samme utvalg, og hadde vært fint med noe som jeg kan ha hjemme i bokhylla og ikke bekymre meg for lånetid, osv, osv ( dere kjønner sikkert ) ei bok som dekker det meste
![]() takk for evt. svar
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2011
Sted: Oslo-Hedmark-Trondheim
Alder: 26
|
Hei! Jeg kan anbefale at du tar en titt på Amazone sine hjemmesider. Der kan du kjøpe bruktbøker som er god som ny til en rimelig penge.
Jeg anbefaler også denne! Jeg bruker selv Dummiesbøkene og de har en utrolig god oversikt over det du trenger og vite, artslister, temp, og mat. Folk flest holder seg unna de, i frykt for å bli stemplet som akkurat dum. Men det er bare et tittelkonsept. Selv de enkleste spørsmål kan være de mest kompliserte. Jeg bruker masse oppslagsverk, siden det er mye forskjellig informasjon, men jeg anbefaler at du skriver notater, markerer og setter skillelapper dersom du kjøper boka. Da får du mye utbytte. Ikke la den være til pynt!(bare et tips) Bøkene mine er helt utslitte. Etterhvert som du blir dreven på diverse hold, så kommer du til og merke at noe informasjon kan være manglende, eller litt missvisende. Utrolig bra måte å lære på! Det er min anbefaling ![]() Turtles & Tortoises For Dummies:Book Information - For Dummies |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
TAKK
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
Håper virkelig dere ambefaler noen norske bøker, jeg har bestilt "terrarier" så kom gjerne opp med flere norske bøker, så hadde det vært strålende
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Det finnes svert lite norske bøker om terrariedyr generelt, om så ingen, men det finnes mange på svensk of dansk. Det er en del faktaark her inne på Reptilfreaks. Det eneste jeg muligens kan anbefale på norsk er Capellen/Damm kjæledyrbøker. Disse finnes hos de fleste bokforhandlere, men ikke alltid de innenfor terrariedyrhobby.
Når det gjelder skilpadder generelt, så tror de fleste at dette er relativt enkle dyr, men de er faktisk ganske avanserte, dersom man går dypere inn i det. Bare og spørre dersom du lurer på noe, eller legge ut en tråd her inne =) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Kult profilbilde foresten! Synes nå jeg har sett det før en plass
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
|
turtles and tortoises for dummies?
turtles of the world vol. 1,2,3,4? får dem på amazon og ebay. http://www.herpetologisk.com/dyrehol...kilpadder.html <- utganskpunt? usikker på hvor mye bra norske bøker det er på det emnet, men..
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2011
Sted: Oslo
|
Wolfgang Wegwhaupts bok er omfattende og bra. Du får den flere steder på nettet, f.eks
http://www.amazon.com/Naturalistic-k.../dp/3980977447 Den er på engelsk. Om dansk er lettere for deg, så finner du absolutt alt du trenger på Marginata.dk - Otto's Hjemmeside. Hilsen Siri
|
|
|
#9 | |
|
Member
|
Sitat:
|