"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Litteratur anbefal meg ei god bok - skilpadder

Litteratur Anbefalt litteratur om reptiler og andre dyregrupper.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 27-01-2012, 16:56   #1
Member

Skillpaddden sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Sted: Trondheim
Alder: 12
Meldinger: 72
Standard anbefal meg ei god bok - skilpadder

Hei, kan dere ambefale meg ei fakta bok om skilpadder, gjerne på norsk men jeg kan ha engelsk også. låner på bibiliotek men der er det ikke samme utvalg, og hadde vært fint med noe som jeg kan ha hjemme i bokhylla og ikke bekymre meg for lånetid, osv, osv ( dere kjønner sikkert ) ei bok som dekker det meste

takk for evt. svar
Skillpaddden er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 28-01-2012, 18:23   #2
Reptilfreak

Mindorensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Oslo-Hedmark-Trondheim
Alder: 26
Meldinger: 26
Standard

Hei! Jeg kan anbefale at du tar en titt på Amazone sine hjemmesider. Der kan du kjøpe bruktbøker som er god som ny til en rimelig penge.

Jeg anbefaler også denne! Jeg bruker selv Dummiesbøkene og de har en utrolig god oversikt over det du trenger og vite, artslister, temp, og mat. Folk flest holder seg unna de, i frykt for å bli stemplet som akkurat dum. Men det er bare et tittelkonsept. Selv de enkleste spørsmål kan være de mest kompliserte. Jeg bruker masse oppslagsverk, siden det er mye forskjellig informasjon, men jeg anbefaler at du skriver notater, markerer og setter skillelapper dersom du kjøper boka. Da får du mye utbytte. Ikke la den være til pynt!(bare et tips) Bøkene mine er helt utslitte. Etterhvert som du blir dreven på diverse hold, så kommer du til og merke at noe informasjon kan være manglende, eller litt missvisende. Utrolig bra måte å lære på! Det er min anbefaling

Turtles & Tortoises For Dummies:Book Information - For Dummies
Mindorensis er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 28-01-2012, 18:47   #3
Member

Skillpaddden sin avatar

Standard

TAKK
Skillpaddden er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-01-2012, 20:51   #4
Member

Skillpaddden sin avatar

Standard

Håper virkelig dere ambefaler noen norske bøker, jeg har bestilt "terrarier" så kom gjerne opp med flere norske bøker, så hadde det vært strålende
Skillpaddden er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-01-2012, 21:20   #5
Reptilfreak

Mindorensis sin avatar

Standard

Det finnes svert lite norske bøker om terrariedyr generelt, om så ingen, men det finnes mange på svensk of dansk. Det er en del faktaark her inne på Reptilfreaks. Det eneste jeg muligens kan anbefale på norsk er Capellen/Damm kjæledyrbøker. Disse finnes hos de fleste bokforhandlere, men ikke alltid de innenfor terrariedyrhobby.

Når det gjelder skilpadder generelt, så tror de fleste at dette er relativt enkle dyr, men de er faktisk ganske avanserte, dersom man går dypere inn i det. Bare og spørre dersom du lurer på noe, eller legge ut en tråd her inne =)
Mindorensis er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-01-2012, 21:31   #6
Reptilfreak

Mindorensis sin avatar

Standard

Kult profilbilde foresten! Synes nå jeg har sett det før en plass
Mindorensis er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-01-2012, 11:18   #7
Reptilfreak

christoffer90 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
Meldinger: 809
Blog Entries: 5
Standard

turtles and tortoises for dummies?
turtles of the world vol. 1,2,3,4?
får dem på amazon og ebay.

http://www.herpetologisk.com/dyrehol...kilpadder.html <- utganskpunt?
usikker på hvor mye bra norske bøker det er på det emnet, men..
Svar med sitat
Gammel 29-01-2012, 15:48   #8
Reptilfreak

Medlem siden: Feb 2011
Sted: Oslo
Meldinger: 33
Standard

Wolfgang Wegwhaupts bok er omfattende og bra. Du får den flere steder på nettet, f.eks
http://www.amazon.com/Naturalistic-k.../dp/3980977447
Den er på engelsk.

Om dansk er lettere for deg, så finner du absolutt alt du trenger på Marginata.dk - Otto's Hjemmeside.

Hilsen Siri
Svar med sitat
Gammel 29-01-2012, 17:51   #9
Member

Skillpaddden sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Mindorensis Vis post
Det finnes svert lite norske bøker om terrariedyr generelt, om så ingen, men det finnes mange på svensk of dansk. Det er en del faktaark her inne på Reptilfreaks. Det eneste jeg muligens kan anbefale på norsk er Capellen/Damm kjæledyrbøker. Disse finnes hos de fleste bokforhandlere, men ikke alltid de innenfor terrariedyrhobby.

Når det gjelder skilpadder generelt, så tror de fleste at dette er relativt enkle dyr, men de er faktisk ganske avanserte, dersom man går dypere inn i det. Bare og spørre dersom du lurer på noe, eller legge ut en tråd her inne =)
takk, det skal jeg huske
Svar med sitat
Gammel 29-01-2012, 17:53   #10
Member

Skillpaddden sin avatar

Standard

Tusen takk folkens
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Anbefal meg en god bok! Reptils Litteratur 17 24-01-2012 06:39
Skilpadder.net Gregoris Media 22 12-11-2011 00:47
skilpadder ute xamoman Skilpadder 5 15-10-2006 14:04
Skilpadder ute?! gÂr det bra? Andreas Skilpadder 4 01-06-2004 12:48

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:42.