| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Oslo
Alder: 23
|
Kan noen der ute fortelle meg hva disse fargekombinasjonene på gekkoene mine blir kalt?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
|
Får prøve litt her:
Den første kan være Super Hypomelanistisk (ikke prikker på kroppen) Carrot Tail (en del av halen er orangefarget). Den andre er ikke lett å si siden vi ikke ser halen, men den har få prikker på kroppen, så jeg ville si Hypomelanistisk. http://www.paulsagereptiles.com/LeopardGenetics.htm
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 23
|
Tusen takk! skjønner ikke alt det tekniskesnakket om farger og sånt i bøker og sånt jeg skjønner du
men kan legge ved et bilde hvor du ser hele øgla og før og etter bilder av begge hvis dette kan hjelpe mer på vei. og vet noen forresten om disse fargene gjør de mer eller mindre verdifulle med tanke på farger på avkom og slikt? Fant desverre ingen nye bilder hvor halen på den største vises men man ser ihvertfall at de blå/grå stripene blir mer og mer gule på den største og den lille får bare mindre og mindre prikker |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Hvor verdifull en morph er, vet jeg ikke, siden jeg ikke driver med avl. I dag er det mote med rare morpher jeg ikke kjenner noe særlig til. Det kan sikkert Leo77 fortelle deg.
Leopardgekkoer forandrer seg veldig mye i løpet av perioden til de blir voksne. Man vet ikke akkurat hvilke farger eller hvor mange prikker de kommer til å ha som voksne. Halen til den som har prikker ser også noe orange ut, men jeg tror at de skal ha 1/3 del av halen orangefarget for å kalles Carrot Tail. ![]() De er i hvert fall kjempefine begge to.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
(På di første bildene)
Den til venstre er en Hypo Tangerine (Hadde den ikke hatt di 2 prikkene på kroppen så hadde det vært en super hypo) Den til høyre ser ut som en vanlig Tangerine (Siden den har en sterkere farge enn High Yellows) Forskjellen på Super Hypo Tangerines (carrottail) & Hypo Tangerines er : - En SUPER HYPO TANGERINE er en Tangerine som har en sterk Tangerine farge UTEN noen prikker på kroppen. - En HYPO TANGERINE er en Tangerine der kroppen består av 1-12 prikker (mere enn 12 prikker så går den ikke som hypo heller) Man får også BALDY SUPER HYPO TANGERINE å der ligger det jo i navnet "BALDY" = uten noen prikker på hodet. Ang Carrottails så skal 30 % av halen skal være oransje UTEN noen prikker. |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() Jeg trodde Tangerine skulle ha orangefarge i det gule eller være gul/orange. Og at Carrot Tail var 1/3 del av halen orangefarget med eller uten prikker. http://www.paulsagereptiles.com/imag...hs/SHTCTB2.jpg Varierer morphnavnet lite grann avhengig av hvem det er som gir morphnavnet? Jeg så forresten ikke de 2 prikkene til den første med en gang.
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Tangerinene har forandret seg betraktelig siden dem ble avlet frem for første gang (1997 ? )
Den gang var dem mere gule enn nå som man får dem knall oransje ![]() Neida ang carrottailen så skal den være 30 % UTEN prikker for å være en "godkjent"carrot-tail. Se her for noen fine carrot-tails The Urban Gecko Å her for noen helt sinnsyke Tangerines ![]() The Urban Gecko Her et bilde av den fineste Baldy Super Hypo Tangerine Carrottailen min ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Ok, skjønner.
![]() Altså skal Carrot Tail'en ikke ha prikker, men ikke prikker i de hele tatt i hele halen eller ikke i den delen som er orangefarget? Den lille i bildet ditt er bare nydelig. Utrolig fine dyr i Urban Gecko's side. Likte spesielt de brune. Finnes det ikke noen Hypermelanistisk i markedet? De er kjempefine.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| farger, morph, Leopardgekko |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| mønster/farger på leoer | noas_ark | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 2 | 02-01-2008 01:48 |
| Skjeggiser kommer i mange farger | Gibbs | Agamer | 30 | 10-06-2007 19:17 |
| pinnedyr Farger | john | Pinnedyr | 6 | 16-12-2006 12:24 |
| Rosea farger!! | h11te | Taranteller | 6 | 29-05-2005 00:12 |
| Farger/Morphs på maisorm | nidhogg | Snoker | 1 | 26-01-2005 03:54 |