"

Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 12-11-2008, 19:40   #1
Reptilfreak

Ravn sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Sted: Oslo
Alder: 23
Meldinger: 157
Standard Farger på gekkoene mine?

Kan noen der ute fortelle meg hva disse fargekombinasjonene på gekkoene mine blir kalt?
Vedlagte miniatyrbilder
Farger på gekkoene mine?-img_6289.jpg   Farger på gekkoene mine?-img_6303.jpg  
Ravn er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 13-11-2008, 18:43   #2
Reptilfreak

Dendroaspis sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 809
Standard

Får prøve litt her:

Den første kan være Super Hypomelanistisk (ikke prikker på kroppen) Carrot Tail (en del av halen er orangefarget).

Den andre er ikke lett å si siden vi ikke ser halen, men den har få prikker på kroppen, så jeg ville si Hypomelanistisk.

http://www.paulsagereptiles.com/LeopardGenetics.htm

Svar med sitat
Gammel 13-11-2008, 22:32   #3
Reptilfreak

Ravn sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Alder: 23
Meldinger: 157
Standard

Tusen takk! skjønner ikke alt det tekniskesnakket om farger og sånt i bøker og sånt jeg skjønner du men kan legge ved et bilde hvor du ser hele øgla og før og etter bilder av begge hvis dette kan hjelpe mer på vei. og vet noen forresten om disse fargene gjør de mer eller mindre verdifulle med tanke på farger på avkom og slikt?

Fant desverre ingen nye bilder hvor halen på den største vises men man ser ihvertfall at de blå/grå stripene blir mer og mer gule på den største og den lille får bare mindre og mindre prikker
Vedlagte miniatyrbilder
Farger på gekkoene mine?-img_0047.jpg   Farger på gekkoene mine?-img_6253.jpg   Farger på gekkoene mine?-img_6259.jpg   Farger på gekkoene mine?-img_6301.jpg  

Ravn er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 13-11-2008, 23:14   #4
Reptilfreak

Dendroaspis sin avatar

Standard

Hvor verdifull en morph er, vet jeg ikke, siden jeg ikke driver med avl. I dag er det mote med rare morpher jeg ikke kjenner noe særlig til. Det kan sikkert Leo77 fortelle deg.

Leopardgekkoer forandrer seg veldig mye i løpet av perioden til de blir voksne. Man vet ikke akkurat hvilke farger eller hvor mange prikker de kommer til å ha som voksne.

Halen til den som har prikker ser også noe orange ut, men jeg tror at de skal ha 1/3 del av halen orangefarget for å kalles Carrot Tail.

De er i hvert fall kjempefine begge to.
Svar med sitat
Gammel 14-11-2008, 14:38   #5
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,671
Standard

(På di første bildene)

Den til venstre er en Hypo Tangerine (Hadde den ikke hatt di 2 prikkene på kroppen så hadde det vært en super hypo)
Den til høyre ser ut som en vanlig Tangerine (Siden den har en sterkere farge enn High Yellows)

Forskjellen på Super Hypo Tangerines (carrottail) & Hypo Tangerines er :

- En SUPER HYPO TANGERINE er en Tangerine som har en sterk Tangerine farge UTEN noen prikker på kroppen.

- En HYPO TANGERINE er en Tangerine der kroppen består av 1-12 prikker (mere enn 12 prikker så går den ikke som hypo heller)

Man får også BALDY SUPER HYPO TANGERINE å der ligger det jo i navnet "BALDY" = uten noen prikker på hodet.

Ang Carrottails så skal 30 % av halen skal være oransje UTEN noen prikker.
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-11-2008, 15:32   #6
Reptilfreak

Dendroaspis sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av leo77 Vis post
(På di første bildene)

Den til venstre er en Hypo Tangerine (Hadde den ikke hatt di 2 prikkene på kroppen så hadde det vært en super hypo)
Den til høyre ser ut som en vanlig Tangerine (Siden den har en sterkere farge enn High Yellows)

Forskjellen på Super Hypo Tangerines (carrottail) & Hypo Tangerines er :

- En SUPER HYPO TANGERINE er en Tangerine som har en sterk Tangerine farge UTEN noen prikker på kroppen.

- En HYPO TANGERINE er en Tangerine der kroppen består av 1-12 prikker (mere enn 12 prikker så går den ikke som hypo heller)

Man får også BALDY SUPER HYPO TANGERINE å der ligger det jo i navnet "BALDY" = uten noen prikker på hodet.

Ang Carrottails så skal 30 % av halen skal være oransje UTEN noen prikker.
Uff,da. Og jeg trodde at jeg hadde forstått den hjemmesiden.

Jeg trodde Tangerine skulle ha orangefarge i det gule eller være gul/orange. Og at Carrot Tail var 1/3 del av halen orangefarget med eller uten prikker.

http://www.paulsagereptiles.com/imag...hs/SHTCTB2.jpg

Varierer morphnavnet lite grann avhengig av hvem det er som gir morphnavnet?

Jeg så forresten ikke de 2 prikkene til den første med en gang.
Svar med sitat
Gammel 14-11-2008, 16:56   #7
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Standard

Tangerinene har forandret seg betraktelig siden dem ble avlet frem for første gang (1997 ? )
Den gang var dem mere gule enn nå som man får dem knall oransje

Neida ang carrottailen så skal den være 30 % UTEN prikker for å være en "godkjent"carrot-tail.

Se her for noen fine carrot-tails The Urban Gecko

Å her for noen helt sinnsyke Tangerines

The Urban Gecko

Her et bilde av den fineste Baldy Super Hypo Tangerine Carrottailen min

leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-11-2008, 18:43   #8
Reptilfreak

Dendroaspis sin avatar

Standard

Ok, skjønner.

Altså skal Carrot Tail'en ikke ha prikker, men ikke prikker i de hele tatt i hele halen eller ikke i den delen som er orangefarget?

Den lille i bildet ditt er bare nydelig.

Utrolig fine dyr i Urban Gecko's side. Likte spesielt de brune. Finnes det ikke noen Hypermelanistisk i markedet? De er kjempefine.
Svar med sitat
Gammel 14-11-2008, 20:00   #9
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Dendroaspis Vis post

Altså skal Carrot Tail'en ikke ha prikker, men ikke prikker i de hele tatt i hele halen eller ikke i den delen som er orangefarget?
Den skal IKKE ha prikker på det oransje
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-11-2008, 20:58   #10
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Dendroaspis Vis post
Finnes det ikke noen Hypermelanistisk i markedet?
Hypo er en forkortelse for Hypomelanistic.
leo77 er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
farger, morph, Leopardgekko

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
mønster/farger på leoer noas_ark Leopardgekkoer og andre Eublepharis 2 02-01-2008 01:48
Skjeggiser kommer i mange farger Gibbs Agamer 30 10-06-2007 19:17
pinnedyr Farger john Pinnedyr 6 16-12-2006 12:24
Rosea farger!! h11te Taranteller 6 29-05-2005 00:12
Farger/Morphs på maisorm nidhogg Snoker 1 26-01-2005 03:54

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:32.