"

Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 09-11-2008, 12:12   #1
Reptilfreak

Soli sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Alder: 25
Meldinger: 387
Blog Entries: 4
Standard Forstoppelse hos leos?

Jeg har ikke sett noe avføring hos leopardgekkoen min på en uke nå og begynner å bli bekymret. Jeg fjerna alt som heter sand for ca. en måned siden, så jeg tror ikke at sanden har noe med det å gjøre, så jeg bare lurer litt på om andre har opplevd leosen går en uke uten å bæsje?
Hun spiser som vanlig, og virker frisk og rask egentlig. Men leste i en annen tråd at en der hadde hørt om leoser som spiser vermeculiten, kan hun ha gjort det kanskje?
Har badet henne i lunka vann og massert magen hennes, men fremdeles ingen avføring..
Men magen kjenne ikke noe hard ut heller så..
Noen som vet om dette kan være forstoppelse, eller noe annet kanskje?
Soli er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 09-11-2008, 16:09   #2
Reptilfreak

Antoine sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: Oppland
Meldinger: 163
Standard

Hm. Leosen min gjør ikke fra seg ofte. Er minst et par uker mellom hver gang. Temperaturen er riktig og hun får bra med mat, så det skal ikke være det om å gjøre. Går på kunstgress. Så lenge sanden din er borte tror jeg ikke det er noe å uroe seg for.

Antoine
Antoine er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 09-11-2008, 16:26   #3
Reptilfreak

Soli sin avatar

Talking

Sitat:
Opprinnelig postet av Antoine Vis post
Hm. Leosen min gjør ikke fra seg ofte. Er minst et par uker mellom hver gang. Temperaturen er riktig og hun får bra med mat, så det skal ikke være det om å gjøre. Går på kunstgress. Så lenge sanden din er borte tror jeg ikke det er noe å uroe seg for.

Antoine

oki, men det er godt å høre da, for jeg er vandt med at hun gjør fra seg ca. annehver dag - tredjehver dag, men da får jeg bare vente og se da
Takker for svar
Soli er offline  
Svar med sitat
Gammel 09-11-2008, 16:40   #4
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,671
Standard

Heisann
Du fjernet altså sanden for ca 1 mnd siden.
Så du har sett avføring etter det az+hvordan så avføringen ut da (sand i den)

Så å si alle mine leoser gjør ifra seg hver 2-3 dag(å jeg tilbyr dem som regel mat alt ifra hver 1-2 dag).
Har du riktig temp i terra
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 09-11-2008, 16:56   #5
Reptilfreak

Soli sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av leo77 Vis post
Heisann
Du fjernet altså sanden for ca 1 mnd siden.
Så du har sett avføring etter det az+hvordan så avføringen ut da (sand i den)

Så å si alle mine leoser gjør ifra seg hver 2-3 dag(å jeg tilbyr dem som regel mat alt ifra hver 1-2 dag).
Har du riktig temp i terra

Nei, jeg har ikke sett noe sand i avføring noen gang etter sanden har blitt fjernet... Den så egentlig helt normal ut den siste avføringen hun hadde Ja, hun har alltid vært slik som du beskriver dine, og jeg mater henne likt som deg. Temperaturen er slik den skal ja, så jeg vet ikke hva det kan være.. Derfor begynner jeg å bli litt bekymret siden hun plutselig ikke har gjort fra seg på en uke..
Soli er offline  
Svar med sitat
Gammel 09-11-2008, 20:47   #6
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Standard

Når spiste henne sist å hva forer du med
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 09-11-2008, 21:52   #7
Reptilfreak

Soli sin avatar

Standard

Sitat:
Når spiste henne sist å hva forer du med
Hun spiste idag, og hun får medium sirisser, spiser det hun vil ha, som regel 2-5 stk
Soli er offline  
Svar med sitat
Gammel 09-11-2008, 22:09   #8
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Standard

Hmm litt usikker på hva det kan være jeg az.
Hvist du forer henne ofte så burde det å komme avføring snart.
Har da selv vært borti at en leo har gått en liten stund før han har sluppet "bomben",men dette er ikke vanlig da.
Du får evt holde et ekstra godt øye med den.
Hadde jeg vært deg så ville jeg ha ventet med å fore den nå til du ser at det har kommet avføring.
Når foret du den forrige gang da ?
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 09-11-2008, 22:11   #9
Reptilfreak

Soli sin avatar

Standard

Sitat:
Når foret du den forrige gang da ?
Jeg foret henne idag, og så spiste hun på torsdag også, igår ville hun ikke ha mat.. men da får jeg vente med å fore henne til hun har gjort fra seg, får håpe det kommer noe snart, viss ikke må jeg kanskje ta henne med til en sjekk hos dyrlegen..
takker for all hjelp
Soli er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-11-2008, 07:45   #10
Reptilfreak

Soli sin avatar

Standard

Nå har hun faktisk gjort fra seg heldigvis..
Men jeg hadde trodd det skulle være litt mer etter en hel uke, men mye bedre enn ingenting
Soli er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Forstoppelse hos leo? Renor Leopardgekkoer og andre Eublepharis 23 16-10-2007 11:09
sjeggis med forstoppelse CareLess Agamer 13 16-09-2006 15:05
Forstoppelse... Jon83 Skilpadder 3 05-02-2006 21:42
forstoppelse hos sjeggis..? anarkist Helse og sykdommer hos reptiler 4 17-11-2005 13:48
steppis med forstoppelse. straymond Helse og sykdommer hos reptiler 2 19-09-2005 21:42

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:31.