| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2006
Sted: pluto
|
hellu. dere har sikkert hørt tusen ganger dette her. men ser aldri noen bra svar. Hva er det beste man kan ha som underlag til en leo gecho??
topp 3 de beste og gi meg noen ider til fukt hus. der de kan skifte ham. takk for svar A |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: Sør-trønderlag
|
Sitat:
Best med tanke på hva? Rengjøring? hvordan det ser ut? Du kommer ikke til å få noe godt svar, folk har sin personlige favoritt ![]() (ja jeg vet, idiotisk og svare uten å gi noe svar) Fuktboks. De fleste vanlige dageligvarebutikker har noe de kaller frysebokse, oppbevaringsboks eller noe i den gata. Sånn type engangs (som fint kan bruker flere ganger) tynn plastboks med lokk. De er fine som fuktbokser
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
Bare en liten rettelse:
Gecko eller Gekko ![]() Men substrat kan være mye det, alt fra gressmatter - flis - stein - sand - leire - og tørka torv osv. Eller bare en fin blanding av de. Fuktboks: Kjøp deg en 1-3liters is og kos deg en kveld med den, når du er ferdig å spise opp isen, vasker isboksen, og skjær ut en inngang i den. Også fyller du opp 2cm med vermeculite eller annet substrat som holder godt på fuktighet, og vips har du en fuktboks
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
|
Sitat:
Noe jeg har sett ofte er at man fraråder calciumsand. Jeg tror at den er blitt laget til nettopp leogekkoer (sannsynligvis også til andre ørkenlevende reptiler). Den sanda er ikke bedre enn andre og man kan bli lurt til å tro at den er bedre fordi den har kalk. Hvis dyret spiser sanda kan det få forstoppelse. Jeg har veldig unge gekkoer, så jeg bruker kjøkkenpapir som underlag og er veldig usikker om hva jeg skal gjøre når de blir store nok. Jeg prøver å få tak i Repti Cage Carpet fra ZooMed, men det er f... meg nesten umulig. I fuktboksen kan man ha fuktig vermikulitt, mose eller kjøkkenpapir. Jeg bruker selv kjøkkenpapir.
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 25
|
Sitat:
men typisk at det er billig å kjøpe produktet men frakten til Norge blir jo 3 ganger så stor som kostnaden av produktet da
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Dendroaspis snakker kloke ord. Her går alle mine leopardgekkoer på enten baderoms-fliser, eller kjøkkenpapir. Veldig lett å skifte, og dyra bryr seg ikke.
(faktisk, hyppig hobby her er å gjemme seg UNDER papiret, uansett hvor mange gjemmesteder de har på "overflaten".)
|
|
|
#7 | |||
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2006
Sted: pluto
|
Sitat:
skrives faktisk gecko. gekko er mer norsk ord søk på ordet gecho på goggle. og se selv hva som dukker opp samma gjelder på eks youtube . så jeg skriv faktisk rikitg hehe men takk for forsøket![]() a Sitat:
greit at sand ser mye bedre ut en kjøkkenparpi men jeg vil eller ha dyra mine i mange år enn 1-2 år. vil at de ska trives såååå mye som mulig men fliser hørtes ikke så dumt ut takk![]() Sitat:
kan bare rette meg selv opp. no problem. tenkte mer på bånn jeg. Vil helst bruke noe annet enn sand. vil dyra mine ska ha det såå bra som mulig og leve såå lenge som mulig sand er fint men bedre å være safe enn å være sorry men takk for svar på fuktboks. m men du skriv ikke hva man skulle ha i boken. ska vel være noe inni der som gjør det fuktig eller er jeg på bærtur nå??hhe
Sist endret av DanFekar; 21-10-2008 kl 14:36. Begrunnelse: Slo sammen tre påfølgende innlegg. |
|||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Tror du først må bestemme deg om du vil ha et terrarie som ser naturlig ut eller ikke og velge bunnlag utifra dette. Siden Leopard gekkoene trives vel så bra på fliser som på avis papir så kan du lage et passende bunnlag selv utifra hvor mye renholdsarbeid du vil ha.
Personlig ville jeg nok valgt en overflate som ser bra ut og samtidig gjør renholdsarbeidet enkelt og raskt. Viktig at dyrene har det bra! Gekko er norsk for Gecko på engelsk. Gecho er en feilstavelse av Gecko. Skriver mange nok feil på Google får man også opp en treff på Gecho. Søker du etter Gecho på Google ser du at det på toppen av siden står: Did you mean: gecko. Google er ingen ordbok, men lister kun opp ord og setninger som andre har skrevet feil eller ikke. Sist endret av Frogger; 21-10-2008 kl 15:28. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
|
Sitat:
Da så...Problemet med de amerikanske sidene er at man ikke får kjøpt fargen man trenger. Grått passer best i ørkenomgivelse (kanskje brun??) og disse butikkene sender bare den fargen de har tilgjengelig. For å dekke hele bunnen på terrariet trenger jer et stort og ett mindre stort teppe. Dumt hvis halvparten av bunnen på terrariet er brun og den andre halvparten er grønn. Jeg nekter å risikere at gekkoene mine får forstoppelse så jeg kommer til å bruke alt annet enn sand, inkludert avispapir hvis det er nødvendig.
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 25
|
Sitat:
Men jeg sendte den ene siden en mail for å høre hva de har inne, så får jeg se om de kan være til noen hjelp =) Jeg vil også ha grå eller brun matte liksom da jeg også skal ha ørkenomgivelser Har kasta alt som heter sand ut av terraene til mine gekkoer, så foreløpig går de på hodeputetrekk til jeg har en god plan for bunnen i deres nye terrarier
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Mine Crested Geckos | leo77 | Gekkoer | 36 | 24-09-2008 10:23 |
| Hjelp ! nybegynner. Se her ! : ) trenger info ang geckos ! : | sibbern | Gekkoer | 21 | 07-08-2007 11:59 |
| Artlink's geckos | Lottiz | Medlemmene | 10 | 15-01-2007 22:38 |
| uv til geckos | anarkist | Utstyr | 2 | 04-03-2006 13:06 |