| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Heihei
Som tittelen sier lurer jeg litt ang. kjønn på gekkoene.. Vet hvordan man finner det ut, og når man finner det ut, men en ting er jeg fremdeles litt usikker på. Det har seg slik at jeg fikk to bittesmå leopard gekkoer på fredag, men jeg vet jo ikke kjønnet på de enda (de er visst 15-16 dager gamle bare). Så spørsmålet er rett og slett når vet gekkoene hvilket kjønn de er (litt rart å ikke vite om man er jente eller gutt da men håper dere skjønner )? La oss si at det plutselig er to hanner, når vil disse evt begynne å krangle?Har de sammen nå inntil videre, har ikke sett noe krangling e.l. så regner med det går bra. Også verd å nevne er at de ble klekket på noe som hette noe med 50/50 temperatur eller no slikt.. Altså det er en mulighet for at det er en hann eller en hunn begge to. Her er forresten et bilde av de: ![]() Hilsen en nybegynner innen gekkoverdenen
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
|
I følge det jeg har funnet på nettet, begynner de å forsvare sitt revir når de blir voksne, ca. når de blir 10 måneder. Man kan kjønnsbestemme en leos lenge før det.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 25
|
dødsflotte leobebiser
![]() men jeg vet ikke akkurat når en kan kjønnsbestemme dem, men jeg klarer vertfall se at min fattail som er 4 mnd ca at det er en gutt ![]() Så da regner jeg med at du kan se det på dine også på den tiden, og sikker før også =) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Hehe, takker for det Soli
Leste en plass at det tok opp mot 6 mnd før du kunne se kjønnet på de, men gjerne før også.. Men er det når du ser kjønnet på de at de er kjønnsmodne, altså det er mulig å parre de? Eller hvilken alder skal det være mulig å parre de tro? De er visstnok søsken, men foreldrene er ubeslektede, så har det noe å si om disse to parrer tro? Mtp innavl mener jeg...
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 25
|
Sitat:
Ja, jeg har ikke så mye peiling men jeg ser ganske godt at min er en gutt ![]() leopardgekkoene er kjønnsmodne når de er ca 10mnd Jeg ville ikke ha parret dem så lenge de søsken. Sist endret av Soli; 05-10-2008 kl 11:13. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Kjønnsbestemme en leo gjør man lenge før 6 mnds alderen.
Dette kan allerede gjøres ved 1-2 mnds alder ![]() Å nei Freddy90,man kan ikke parre leosen så fort man kan se kjønnet på dem. Det tar lengere tid før "DEM" har blitt kjønnsmodene å skjønner hva man kan gjøre med det motsatte kjønnet ![]() Dette er også forskjellige fra leo til leo. Veit om en hann som var klar for sin første "tur" allerede ved 5 mnd alderen. Men har også en leo jente her hjemme som er godt over året,men var ikke klar for parrings i år (sommer). En annen ting,,etter det jeg skjønte på deg så var ikke disse gamle karene/jentene. Hvist du holder dem sammen så MÅ du holde et øye med dem. For så fort det blir str forskjell på dem så må du skille dem med en gang,pga den største vil/kan begynne å "mobbe"/ plage den minste. Å da er sjansen stor for at det går en hale eller 2 (selv holder jeg "bebiser"alltid aleine) |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Er det ikke slik morphene ble til da?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| leopard gekko? | scarabid | Lover og regler | 14 | 18-12-2007 20:34 |
| Leopard gecko kjønn? | Chibi | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 13 | 27-02-2007 17:03 |
| Leopard gekko | Sid | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 8 | 13-10-2004 09:48 |