| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
|
jeg bruker t-rex calsium sand som er 100% fordøyelig som bunn substrat til min leo er dette farlig og jeg bør ta de bort? den er ca 2mnd. er ganske usikker i og med der er so mange som sier de ikke er farlig og noen som sier de er farlig. dem lever jo med med sand i vill tilstand?? noen som kan gi meg sjikkeli svar om den vil få fodøyelse prob eller om de vil gå bra.. tusen takk for alle svar hilsen Spott
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Heisann
![]() Desverre så har det seg så at T-rex calcium sand IKKE er 100 & fordøyelig. Utrolig men sant så er det visse web zoo butikker som selger denne typen calcium sand men dem advarer også mot å bruke den. Åjoa,,er som du sier ang sand. De fleste er imot det mens andre har brukt det uten problemer. MEN,,det alle er enige om er at man IKKE skal bruke sand til unge leoser (som dine f.eks). En annen ting er at leoser faktisk ikke går på sand ute i det fri heller,så det er ikke naturlige for dem å ha sand i terra som noen trur. Legger ved denne linken siden den viser hva som "kan"skje med sand i terra (dette er en voksen leo oxo) Leopard Gecko Sand Impaction Hadde jeg vært deg så ville jeg ha ventet noen mnd før du evt setter inn sand i terra igjen hvist det er det du velger å bruke Trur Repti_queen & karlkannibal bruker sand til sine leoser Så du kan evt få tips fra dem om hva slags sand dem bruker ![]() Mener å huske å at noen bruker sand fra biltema (litt usikker). but anyway,,lykke til ![]() Mvh Leo77 |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
tusen takk for svar har dekt bunnen med papir nå så får sanden komme tilbake om noen måneder,
men sliter litt med temperaturer, må prøve å fiket de før den flytter inn
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
papir, papir, papir og papir!
Eventuelt gressmatte, eller fancy fliser... hm, fliser kan faktisk bli innmari pent, så den dagen jeg har litt ekstra råd, blir det pene, "naturtro" fliser for hele gjengen. Jeg ville aldri i verden utsatt gekkoene mine på den måten med sand.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
på den varme siden blir den rundt 27grader pluss minus 3 grader mens på den kalde iden er den ca 20 +-3 grader men får den ikke stabil har varmematte, men bare den.. men har en varmespott som lyser ned og lager varme men tror ikke de er nokk
mens i den lille petboksen som den bor i nå er de nøyaktig temperatur. kan legge ut bilde så får dere se hva jeg mener ![]() edit: legger inn bildene nå som dere er i de store terra lyser spotten ned i senter så de sku bli 50-50 på varm og kald side, og på natten så dimmer spottene seg ned og en nightglow pære blir slått på, spottene står vel på i 15 min til temperaturfølern sier at night glow pæren har blitt varm, og spotten slår seg av. Sist endret av spott; 28-09-2008 kl 12:01. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Bare å sette inn en matte med mere watt
![]() Å står terra i et rom som det ikke er for masse temp svingninger så burde det ikke å være så vanskelig å få en stabil temp. Tipper det holder med å gjøre det jeg skrev først her jeg,,,mere watt. (oxo viktig å måle tempen på bakken siden leoser er bakke levende geckoer) |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
målte tempen i sanden på varm side den ligger rundt 35grader
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| bunnsubstrat | Draanes | Helse og sykdommer hos reptiler | 5 | 04-03-2008 21:25 |
| Juvenil - Voksen | Dænis | Reptiler | 1 | 05-09-2007 08:26 |
| sprsm om juvenil-leo | straymond | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 3 | 23-02-2005 19:12 |
| Bunnsubstrat | nidhogg | Terrarier | 6 | 27-11-2004 00:02 |
| juvenil som ikke vil spise | snia | Snoker | 1 | 14-04-2004 19:37 |