"

Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 14-09-2008, 20:16   #1
Reptilfreak

reptor sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: møre og romsdal
Alder: 27
Meldinger: 40
Standard lurer på litt div, om leopard gekko

Jeg har alltid ønsket meg en øgle, har lest en del og kommet frem til at leopard gekkoen ville vært et fint nybegynner dyr.
Det jeg lurer på er hvordan gekkoen er i forhold til andre dyr, vi har fra før en fugl og en rotte, disse vil selvfølgelig holdes adskilt til en hver tid men om et møte mellom dem skulle forekomme, hvordan ville gekkoen taklet dette?
Jeg har også lest at noen driver med oppdrett av mat, hva skal til for å drive med dette og hvilke insekt er det snakk om.
reptor er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 14-09-2008, 20:40   #2
Reptilfreak

TwixXxy sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Troms
Alder: 22
Meldinger: 148
Blog Entries: 6
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av reptor Vis post
Jeg har alltid ønsket meg en øgle, har lest en del og kommet frem til at leopard gekkoen ville vært et fint nybegynner dyr.
Det jeg lurer på er hvordan gekkoen er i forhold til andre dyr, vi har fra før en fugl og en rotte, disse vil selvfølgelig holdes adskilt til en hver tid men om et møte mellom dem skulle forekomme, hvordan ville gekkoen taklet dette?
Jeg har også lest at noen driver med oppdrett av mat, hva skal til for å drive med dette og hvilke insekt er det snakk om.
Leopardgekko er et bra nybegynner dyr ja
Tror ikke leopard gekkoen vil reagere så mye hvis de ikke er oppi fjeset på den og "plager" den, selv har jeg en liten hund som bruker og sitte å se inn i terra og slikt og de bryr seg ikke

Du kan avle på sirisser,kakkelakker eller gresshopper.. Masse og velge mellom, selv avler jeg på kakkelakker, da de er enkle å avle og de bråker ikke slik som sirisser og gresshopper kan gjøre.

Her er noen linker som du kan lese gjennom:
Avl på kakkelakker
Repti.net / Reptile care sheets / Produksjon og hold av kakerlakker
Sirisser
Repti.net / Reptile care sheets / Små oppdrett av sirisser
Gresshopper
Repti.net / Reptile care sheets / Produksjon og hold av Gresshopper

Håper noe av dette kan hjelpe litt

Sist endret av TwixXxy; 14-09-2008 kl 20:46. Begrunnelse: skriveleif
TwixXxy er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 14-09-2008, 22:11   #3
Reptilfreak

reptor sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: møre og romsdal
Alder: 27
Meldinger: 40
Standard

takk for infoen, tror vi kommer til å satse på kakerlakker, siden de som du sa ikke lager så mye lyder, men får vi kjøpt disse på butikker her i norge eler må de bestilles? Hvor stor kultur trenger vi for å holde en leopard gekko?
reptor er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-09-2008, 11:45   #4
Reptilfreak

TwixXxy sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Troms
Alder: 22
Meldinger: 148
Blog Entries: 6
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av reptor Vis post
takk for infoen, tror vi kommer til å satse på kakerlakker, siden de som du sa ikke lager så mye lyder, men får vi kjøpt disse på butikker her i norge eler må de bestilles? Hvor stor kultur trenger vi for å holde en leopard gekko?

Man få kjøpt kakkelakker hos de fleste dyrebutikker, men man kan kjøpe hos privatperson(som er mye billiger)
Jeg kjøpte 200 kakkelakker som jeg bruker til mine de 3 leosene mine og de 2 U.milii`ene
Kommer små kakkisbabyer hele tiden ^^

Noen linker til privatpersoner her som selger forskjellig fordyr :
http://www.reptilfreaks.no/forum/sel...yr-selges.html
http://www.reptilfreaks.no/forum/sel...d-foerdyr.html
http://www.reptilfreaks.no/forum/sel...er-selges.html
Svar med sitat
Svar

Emner
gekko, Øgler

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
litt tykk leopard gekko Kris10an94 Filmsnutter 3 22-05-2008 06:20
lurer på morph? (leopard gecko) Androctonus Leopardgekkoer og andre Eublepharis 15 18-11-2007 11:20
Jeg lurer på litt om fuktighet i terrariet... alma Skorpioner 10 29-12-2006 15:03
bare lurer litt Trude Taranteller 9 29-03-2006 17:50
Her er en til som lurer litt på dyrlege... Psiv Småprat 1 02-03-2006 17:16

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:25.