| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: møre og romsdal
Alder: 27
|
Jeg har alltid ønsket meg en øgle, har lest en del og kommet frem til at leopard gekkoen ville vært et fint nybegynner dyr.
Det jeg lurer på er hvordan gekkoen er i forhold til andre dyr, vi har fra før en fugl og en rotte, disse vil selvfølgelig holdes adskilt til en hver tid men om et møte mellom dem skulle forekomme, hvordan ville gekkoen taklet dette? Jeg har også lest at noen driver med oppdrett av mat, hva skal til for å drive med dette og hvilke insekt er det snakk om. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Troms
Alder: 22
|
Sitat:
![]() Tror ikke leopard gekkoen vil reagere så mye hvis de ikke er oppi fjeset på den og "plager" den, selv har jeg en liten hund som bruker og sitte å se inn i terra og slikt og de bryr seg ikke ![]() Du kan avle på sirisser,kakkelakker eller gresshopper.. Masse og velge mellom, selv avler jeg på kakkelakker, da de er enkle å avle og de bråker ikke slik som sirisser og gresshopper kan gjøre. Her er noen linker som du kan lese gjennom: Avl på kakkelakker Repti.net / Reptile care sheets / Produksjon og hold av kakerlakker Sirisser Repti.net / Reptile care sheets / Små oppdrett av sirisser Gresshopper Repti.net / Reptile care sheets / Produksjon og hold av Gresshopper Håper noe av dette kan hjelpe litt
1.2.1 Eublepharis macularius 1.0.0 Rhacodactylus ciliatus Sist endret av TwixXxy; 14-09-2008 kl 20:46. Begrunnelse: skriveleif |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: møre og romsdal
Alder: 27
|
takk for infoen, tror vi kommer til å satse på kakerlakker, siden de som du sa ikke lager så mye lyder, men får vi kjøpt disse på butikker her i norge eler må de bestilles? Hvor stor kultur trenger vi for å holde en leopard gekko?
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Troms
Alder: 22
|
Sitat:
Man få kjøpt kakkelakker hos de fleste dyrebutikker, men man kan kjøpe hos privatperson(som er mye billiger) Jeg kjøpte 200 kakkelakker som jeg bruker til mine de 3 leosene mine og de 2 U.milii`ene ![]() Kommer små kakkisbabyer hele tiden ^^ Noen linker til privatpersoner her som selger forskjellig fordyr : http://www.reptilfreaks.no/forum/sel...yr-selges.html http://www.reptilfreaks.no/forum/sel...d-foerdyr.html http://www.reptilfreaks.no/forum/sel...er-selges.html
|
|
![]() |
| Emner |
| gekko, Øgler |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| litt tykk leopard gekko | Kris10an94 | Filmsnutter | 3 | 22-05-2008 06:20 |
| lurer på morph? (leopard gecko) | Androctonus | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 15 | 18-11-2007 11:20 |
| Jeg lurer på litt om fuktighet i terrariet... | alma | Skorpioner | 10 | 29-12-2006 15:03 |
| bare lurer litt | Trude | Taranteller | 9 | 29-03-2006 17:50 |
| Her er en til som lurer litt på dyrlege... | Psiv | Småprat | 1 | 02-03-2006 17:16 |