| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 25
|
Dette er første gang jeg har sett Spot (leopardgekkoen min) klatre opp bakgrunnen på terraet sitt, klatrer til toppen og stopper der, tror ikke han klarer komme ned av seg selv, noen som har noen erfaring med dette, bør jeg bare fjerne bakgrunnen slik at han ikke faller???
Vil jo ikke at han skal skade seg. ![]() Terra er 45 cm høyt. Har tatt han ut av terra over i en petbox, for han gir seg ikke, han skal opp den veggen.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Ta ut bakgrunden da vel? om det er et exo terra så er det jo bare å ta den rett ut..
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Joa,,han "kan"vel skade seg hvist han faller.
Men hvist han er så glad i å klatre så kan du vel bare sette inn en rot eller noe sånt
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: bergen
|
Jeg ville ikke tatt ut bakgrunnen...
Ville heller gjort som leo sier, og satt inn masse røtter og eventuelt kork rør opp mot bakgrunnen slik at leoen har ett alternativ til å falle når den når toppen... ikke ha harde ting som huler og slikt rett under bakgrunnen, men bare sand.... Ymar |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Ja, jeg skal kjøpe røtter å sånn til ham imorgen, men for ikveld måtte jeg nesten bare ta ut bakgrunnen, for han klatrer til topps å stopper der og akkurat nå har han ikke så mye å falle på utenom sanden i bunnen bare.
Så han får heller få noen røtter å slik imorgen og da kan jeg sette inn bakgrunnen igjen ![]() Typisk at nå som jeg har tatt ut bakgrunnen så klatrer han heller på "plantene", så nå faller han fra de, hehe... heldigvis så kommer han ikke til topps i de, så han faller ikke så langt var en voldsom interresse han fikk for klatring uten videre hehe Høyeste jeg har sett ham klatre før er ut av døra på buret, men da er jo jeg der å passer på
Sist endret av Soli; 08-09-2008 kl 21:01. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Oslo
|
Leo'en min klatrer også på bakgrunnen. Lar han bare holde på med det, ettersom han klatrer rett opp og ned uten problemer. Bakgrunnen har i tillegg mange huller han kan legge seg i. Tror nok det kan være lurt å legge opp røtter og slikt om du er nervøs, men leo'en din tror jeg egentlig ikke det er noen fare med.
Som sagt, min tass klatrer rett ned med hodet først uten problemer han. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
ja, jeg satt inn veggen til ham igjen, og så at han klarte det fint han også så da trenger jeg ikke bekymre meg
men skal få noen røtter også inni buret sitt siden han liker så godt å klatre takk for svarene! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Norge
Alder: 23
|
Det kan ikke hende han klatrer opp fordi det er fuktig på bakken?
Opplevde aldri at mine leoser klatret sånn, men jeg hadde hyller de kunne klatre opp på, å legge seg på. Mvh Marcel
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
og når jeg sprayer terra så sprayer jeg veggene og plantene. Han har også noen steder å klatre oppå. Men ser nå at han klatrer opp å ned på veggen, men han vandrer også rundt i hele terraet, og pleier mye ligge på steinen sin.
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Det er ikke boaen du skal være redd for.. | Viridovipera | Småprat | 2 | 29-12-2007 00:08 |
| Redd Oslo Reptil Park | vipera | Media | 5 | 02-04-2007 10:46 |
| Redd for nettet sitt! | Spiderce | Taranteller | 14 | 29-03-2007 10:50 |
| redd? | Robert2k | Taranteller | 3 | 07-10-2006 06:09 |
| Ikke vær redd for dyrlegen! | Pete | Skilpadder | 3 | 09-06-2006 17:34 |