"

Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 08-09-2008, 19:43   #1
Reptilfreak

Soli sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Alder: 25
Meldinger: 387
Blog Entries: 4
Unhappy Redd for at leosen min skal falle!

Dette er første gang jeg har sett Spot (leopardgekkoen min) klatre opp bakgrunnen på terraet sitt, klatrer til toppen og stopper der, tror ikke han klarer komme ned av seg selv, noen som har noen erfaring med dette, bør jeg bare fjerne bakgrunnen slik at han ikke faller???
Vil jo ikke at han skal skade seg.
Terra er 45 cm høyt. Har tatt han ut av terra over i en petbox, for han gir seg ikke, han skal opp den veggen.

Soli er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 08-09-2008, 20:01   #2
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,460
Standard

Ta ut bakgrunden da vel? om det er et exo terra så er det jo bare å ta den rett ut..
mr-repti er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 08-09-2008, 20:09   #3
Reptilfreak

Soli sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av mr-repti Vis post
Ta ut bakgrunden da vel? om det er et exo terra så er det jo bare å ta den rett ut..
Ja, var det jeg tenkte å gjøre, men viss han hadde falt ned, kan han skade seg da?
han klatrer jo litt i plantene å sånn også...
Soli er offline  
Svar med sitat
Gammel 08-09-2008, 20:14   #4
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,671
Standard

Joa,,han "kan"vel skade seg hvist han faller.
Men hvist han er så glad i å klatre så kan du vel bare sette inn en rot eller noe sånt
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 08-09-2008, 20:22   #5
Reptilfreak

ymar sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: bergen
Meldinger: 279
Standard

Jeg ville ikke tatt ut bakgrunnen...

Ville heller gjort som leo sier, og satt inn masse røtter og eventuelt kork rør opp mot bakgrunnen slik at leoen har ett alternativ til å falle når den når toppen... ikke ha harde ting som huler og slikt rett under bakgrunnen, men bare sand....

Ymar
ymar er offline  
Svar med sitat
Gammel 08-09-2008, 20:27   #6
Reptilfreak

Soli sin avatar

Standard

Ja, jeg skal kjøpe røtter å sånn til ham imorgen, men for ikveld måtte jeg nesten bare ta ut bakgrunnen, for han klatrer til topps å stopper der og akkurat nå har han ikke så mye å falle på utenom sanden i bunnen bare.
Så han får heller få noen røtter å slik imorgen og da kan jeg sette inn bakgrunnen igjen

Typisk at nå som jeg har tatt ut bakgrunnen så klatrer han heller på "plantene", så nå faller han fra de, hehe... heldigvis så kommer han ikke til topps i de, så han faller ikke så langt
var en voldsom interresse han fikk for klatring uten videre hehe
Høyeste jeg har sett ham klatre før er ut av døra på buret, men da er jo jeg der å passer på

Sist endret av Soli; 08-09-2008 kl 21:01.
Soli er offline  
Svar med sitat
Gammel 09-09-2008, 16:00   #7
Reptilfreak

Kleo sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 58
Standard

Leo'en min klatrer også på bakgrunnen. Lar han bare holde på med det, ettersom han klatrer rett opp og ned uten problemer. Bakgrunnen har i tillegg mange huller han kan legge seg i. Tror nok det kan være lurt å legge opp røtter og slikt om du er nervøs, men leo'en din tror jeg egentlig ikke det er noen fare med.
Som sagt, min tass klatrer rett ned med hodet først uten problemer han.
Kleo er offline  
Svar med sitat
Gammel 09-09-2008, 19:59   #8
Reptilfreak

Soli sin avatar

Standard

ja, jeg satt inn veggen til ham igjen, og så at han klarte det fint han også så da trenger jeg ikke bekymre meg men skal få noen røtter også inni buret sitt siden han liker så godt å klatre
takk for svarene!
Soli er offline  
Svar med sitat
Gammel 09-09-2008, 20:55   #9
Senior Member

marcel sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Norge
Alder: 23
Meldinger: 189
Standard

Det kan ikke hende han klatrer opp fordi det er fuktig på bakken?
Opplevde aldri at mine leoser klatret sånn, men jeg hadde hyller de kunne klatre opp på, å legge seg på.

Mvh Marcel
Svar med sitat
Gammel 09-09-2008, 21:41   #10
Reptilfreak

Soli sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av marcel Vis post
Det kan ikke hende han klatrer opp fordi det er fuktig på bakken?
Opplevde aldri at mine leoser klatret sånn, men jeg hadde hyller de kunne klatre opp på, å legge seg på.

Mvh Marcel
Jeg tror ikke det skal være for fuktig på bakken da jeg bruker reptilsand og dette ikke holder noe spesielt på fuktighet etter som jeg har forstått det?
og når jeg sprayer terra så sprayer jeg veggene og plantene.
Han har også noen steder å klatre oppå. Men ser nå at han klatrer opp å ned på veggen, men han vandrer også rundt i hele terraet, og pleier mye ligge på steinen sin.
Soli er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Det er ikke boaen du skal være redd for.. Viridovipera Småprat 2 29-12-2007 00:08
Redd Oslo Reptil Park vipera Media 5 02-04-2007 10:46
Redd for nettet sitt! Spiderce Taranteller 14 29-03-2007 10:50
redd? Robert2k Taranteller 3 07-10-2006 06:09
Ikke vær redd for dyrlegen! Pete Skilpadder 3 09-06-2006 17:34

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:22.