| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Noen leopardgekko-eksperter der ute som kan gi meg noen vurdering av denne lille tassen? :/ Han er den minste bebien jeg har fått hittil.
Selvfølgelig litt slapp etter å ha klekket, så jeg håper han får litt mer energi på slutten av dagen.. men se så tynn. :/ Jeg trodde han var vanskapt til å begynne med, da han lå helt kronglete med beina, og magen så ut til å ha et stort hulrom i seg.. men dette rettet seg litt mer da han krøp ut av boksen. Egget han kom fra veide 8gram dagen før han klekte, og jeg trodde virkelig at et så stort egg ville gi noe større bebis enn dette her... :s men men. Og hva skjer med at han er hvit og svart? o_O Hva tror dere? :/ ![]() ![]() Størrelsen:
The more people I meet, the more I adore my snakes... Reptilicious Cam <3 Sist endret av CamStatic; 12-08-2008 kl 12:06. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Jeg krysser labbene, han kom seg ut, da er den verste jobben allerede gjort for han. GO! *vifter forsiktig med et par dusker*
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Degerfors, Sverige
Alder: 43
|
Det är faktiskt ganska vanligt att de ovanligt stora äggen innehåller mycket små ödlor. Varför vet jag inte men det kan vara så att de innehåller för mycket vätska som gör att den lille kanske riskerar att drunkna om den inte tar sig ut och därför kläcks lite för tidigt?
Här är en bild på ett av mina ägg som faktiskt innehöll en stor bebis, men när de ser ut så här så är det illavarslande. Myntet är en % krone; ![]() Här är ett annat par där man ser ett normalstort ägg brevid ett för stort: ![]() men trots att ungarna ser små och svaga ut så kan de bli både stora och vackra till slut De kan behöva hjälp att ömsa och hållas lite fuktigare den första tiden.Denna lilla skrutt... ![]() blev så här fin till slut! ![]() ![]() Så ge inte upp
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Oi, se der ja! Ble en kjempefin liten bebis tilslutt, det der.
Jeg får vel bare følge med på ham og se hvordan det går.Mor er normal, far er bandit bold jungle. Noen forklaring på hvorfor han er hvit og svart, og ikke har gult i seg? o.o
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 16
|
Den der ble utrolig fin !
![]() Den blir sikkert stor og fin en dag 8D
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: Ca midt i.
|
Sitat:
Trur lottiz eller Leo77 skal få fylle på med info her ![]() Men bebissen blir helt sikkert kjempe fin Stå på og hold oss oppdatert.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
|
Jeg krysser også fingre og tær. Lykke til med den lille. Hold oss oppdatert.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Degerfors, Sverige
Alder: 43
|
Ja, som 2mas säger så är bold stripes ofta mycket ljusa i sin gula ton, nästan vita. Men det gula kan komma. Alla bebisar som är lite förtidigt födda (prematurer) är bleka och har inte hunnit få sin rätta färg ännu. Det kan ju vara så i detta fallet också. Men jag tycker det ser ut som en mack snow måste jag säga
... Hur säker är du på att din normala inte är en mack snow??/L
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Ja, jeg syns også den så ut som en mack snow. :s
Litt gamle bilder av mor (Frida) før hun ble parret: ![]() ![]() Faren til Frida, Loke, har vi alltids syntes så litt Mack Snow ut.. han hadde helt hvit hale med flekker, og var forholdsvis blek ellers. Altfor tynn på bilde da det var tatt rett før han døde i vinter. :'( ![]() Men hvis hun har mack snow gener, så kanskje det har slått til her...? Faren til denne bebisen er jo egentlig ganske gul, da. Så hvor det hvite kommer fra vet jeg ikke helt.. ![]() Jeg antar vi får se med tiden når den vokser litt mer og får mer pigmenter.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| søt liten skapning | therabro | Ekte edderkopper | 1 | 27-09-2007 20:16 |
| En liten oppdatering | Phobos | Agamer | 10 | 28-08-2007 16:10 |
| liten tarantella | humbug | Taranteller | 9 | 06-07-2007 17:41 |
| tynn boa... | nidhogg | Helse og sykdommer hos reptiler | 4 | 12-05-2006 06:16 |
| Tynn anole... | nidhogg | Generelt om reptiler | 0 | 20-09-2005 19:34 |