| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jun 2008
|
Jeg har nettopp overtatt en leopardgecko. den var underernært og tynni alen, den hadde også en kul på beinet som virket hemmende og muligens litt vond, Jeg forsøkte å bytte kosthold fra cirisser til melorm da det virket som om benet sakket den ned når den skulle jakte. har gjort en del research for å få den frisk, den har lagt på seg, kulen forsvandt og den skiftet ham. Leoen er nå på bedringens vei og har fått tilbake hurtigheten og jater igjen! det eneste som bekymrer meg litt nå,er at beinet som han hadde kul på fortsatt har en hevelse. hva kan det komme av? kan den ha underskudd på kalcium og/eller vitaminer? Har lest en del rundt, men har ikke klart å finne ut av det. Noen som kan hjelpe? (har ikke kamera her,kan legge ut bilde når jeg får det tilbake)
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Hei
![]() Det gode er at den har begynt å spise å komme seg igjen,det er et godt tegn. Ang hevelsen ja,Hmm litt usikker på hva dette kan være. Bor leosen aleine ? Er eller var det sår på den kulen? Var kulen hard eller var den myk(veske oppsamling? ) Er kulen helt borte nå,så det er bare hevelsen igjen(forstod jeg det rett? ) Dette kommer nok ikke av calcium/vitamin mangel. Litt vanskelig å bare sitte her å gjette liksom ![]() Men så fort du får opp et bilde så blir det greiere å se på det. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Grimstad en plass
|
Om jeg husker rett var det en annen tråd her for ikke så lenge siden om en Leo som hadde en kul på ryggen, som var kommet av ett bitt fra en annen leo's eller noe om jeg ikke husker feil, så om den har gått sammen med andre som kan ha bitt den, så er jo dette en mulighet.
Link til dette her: http://www.reptilfreaks.no/forum/ogl...ulen-leos.html
Eg e Ingen Eddarkopp eg e en Lagspelar Sist endret av jarex; 08-07-2008 kl 15:51. Begrunnelse: Link |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
Kulen var litt sprengt en periode,litt rød var den vel også, men det var ikke noe sår så vidt jeg har sett. Ja, den bor alene!
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
men få kamera ikveld! kal ta noen bilder da! takk så langt!
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Okey,,da venter vi på bildene
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
Sist endret av Andy; 11-07-2008 kl 12:05. Begrunnelse: Endret bildelink |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Bruk Photobucket.com og kopier [IMG] koden som dukker opp på remsen under bildet, og legg det ut her.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Sorry,,har ikke fått med meg at du hadde fått opp bilde jeg :/
Ser hevelsen på beinet ja Ser oxo at leosen din har igjen hamrester på tærne+ser oxo ut som den har hamrester der hevelsen er Får du tatt et litt bedre (gjerne nærmere) bilde av beinet ? Har du fuktboks til leosen din ? |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| frambein, hevelse, leo, med |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|