| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: østfold
Alder: 18
|
hei jeg er kanske ny her på forume så jeg har en go del spørsmål jeg må ha svar på. Det første er at min leopardgekko har ham rester i jen på beina så jeg lurte på osen jeg kan bli kvit det?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Legg ham i en balje med lunket vann en stund, så vil hamrestene gå av.
Ikke høyere vann enn at det dekker rett ovenfor tærne.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
takk for svar skal få jort det i måra
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Får du slengt ut et bilde av leosen,sånn at vi får sett hvor "alvorlig" dette ser ut.
Er det ikke så gammelt ham så er sjansen for å få fjernet det stor ![]() Men er dette gammelt ham fra flere hamskifter tilbake så er sjansen for å få fjernet det mindre :/ |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
|
Prøv å ha gekkoen med tærne i lunkent vann i ca. 10. Hvis dette ikke fjerner hamrester, så kan du bruke en våt bomullsdott veldig forsiktig for å stryke hamrestene bort. Man må ikke dra av hamet! Da kan man skade huden til gekkoen og lage sår.
Av og til trenges det flere "behandlinger". Også viktig er å prøve å finne ut årsaken til dette problemet. Er fuktboksen fuktig nok? Gi tilbakemelding om hvordan det går.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
jeg brøvdet og bute ho i en boks med lonka vann og jeg fik vek lit men ikke alt men det er ganske løst på så jeg skal brøve med bomelsdot og stryke fårsikti. nei det er ikke alvårli og det er ikke mange ukene siden jeg fik ho og ho haddet ikke noen ham rester på seg da. men det med fuktboksen åsen lager man det?
er ganske ny på det greiene her så det er bare det jeg mangler men jeg vet ikke åsen jeg lager det.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
oi, har du ikke fuktboks!
Det må du skaffe. ![]() Det lages gjerne av en iskremboks, vasket og ren, fylles med vermeculite (kan bruke annet også, f.eks en type mose som andre sikkert kan snakke mer om. TADA. Gekkoen din vil elske den.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
kan jeg bruke vanlig babir?
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
jeg har fåt laga foktboks og fylte den med vermeculite og ta vann i den.
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| ham, rester |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| ham rester :( | sofokles | Helse og sykdommer hos reptiler | 1 | 02-06-2008 13:10 |
| Fjerne rester av sirisser i terrariet | tovang | Taranteller | 3 | 01-01-2006 23:56 |