| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Vestfold
Alder: 22
|
De skal ha et terrarie med en kald og varm side og minst en hule på hver av de sidene, vann skål, varme matte for å få den varme siden og en hydrometer og termometer for å måle varmen og fuktigheten også UV lampe. Dette er et minimum da... les en caresheet om dem så finner du ut mere.
Jeg mater mine med ca 3 sirriser hver dag ++ og noen godbiter innimellom som store melormen og mark
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: rogaland
Alder: 17
|
men koss masse bruker dere på mat til gekkoene i månden og koss masse har dere brukt på burene og kosslenge lever de ?
takk for svar
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
Det kommer veldig ann på individet. Noen voksene spiser hver dag. noen spiser annen hver dag. Noen spiser masse, noen spiser lite.
Terraet kan koste alt fra 300-1000 kr. spørs på hva du selv er villig til å bruke på det. 20 år er vanlig ( i følge mange caresheets) Om du søker på det latinske navnet : Eublepharis macularius og leser denne caresheeten her : http://www.reptilfreaks.no/forum/rep...ard-gecko.html Her er det også kjempemye bra fakta, blant annet en kjøpeliste over hva du trenger osv The Gecko Spot---Care Index (engelsk) Så er du godt på vei!!
Member of: Miroxx fanclub (president ofc) & Kverulantene Sist endret av Miroxx; 23-03-2008 kl 14:11. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
|
Nei.
(8bokstaversregelen)
I was right in the middle of a fucking reptile zoo, and somebody was giving booze to these goddamn things. Won't be long now before they tear us to shreds... -Raoul Duke, Fear and Loathing in Las Vegas. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
Du merker det, men det er ikke vondt i det hele tatt, skvetter vel bare litt
Men de biter sjeelden. Å hvis de gjør det så er det som regel om du håndforer å den hogger feil å treffer fingern i stedet for maten.. Så du vurderer leo? Får du lov hjemme da? Uansett syns jeg du skal lese masse først, å så spørre om det du lurer på. Sett opp terra å ha alt klart før du går til anskaffelse ^^
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: rogaland
Alder: 17
|
ja eg har lest masssssssseeeee og skal kankje få en i denne uken men de er ikke helt sikre (mamma og samboren) men de er hele tiden negatvie
og ja til om eg har lust på . og eg skal nesten ha halve rommet mitt til bur til de
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Du kan ha en alene, 2 og flere hvis du har plass nok. De sloss som regel ikke, MEN de sloss hvis du har 2 hanner sammen.
Så 1 Leopard gecko av valgfritt kjønn, eller 1.1 eller 1.2 Kansje foreldra din er litt skeptikere, siden dem er ulovelige. Mine var også det først, men jeg fanga dem i Reptilmiljøet Edit: Pass også på at størrelsen ikke er så stor på de, hvis du først skaffer deg en så en til mindre, da kan den minste bli mobba
☺ JA TIL REPTILER I NORGE! ☺ ►Copy+Paste i signatur◄ Sist endret av Nero; 23-03-2008 kl 17:47. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| gekko, leo |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Mat til gekko :) | TwixXxy | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 23 | 22-03-2008 21:41 |
| Syk gekko? | sonja | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 16 | 05-01-2008 05:11 |
| Gekko gekko - Tokay Gekko | Androctonus | Øglefakta | 0 | 12-08-2007 13:18 |
| Leo gekko | misspower | Gekkoer | 13 | 15-02-2007 17:51 |