| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Bærum. Uhuhu.
|
Hei.
Jeg har vært en uke hos kjæresten min, og har derfor ikke sett dyra mine på en stund. Familien passet på dem, men siden de dro på ferie på onsdag, måtte jeg hjemom i dag for å sørge for at alt sto bra til. Jeg oppdaget en ting: Leoen Linus har blitt litt mer usikker ovenfor meg. Men jeg skule nå likevel prøve å håndfôre ham, som vanlig. Etter litt nøling hogger han etter sirissen - og fester seg godt i fingeren min. Det gjorde ikke vondt, men nå har jeg en siriss løst på rommet, ettersom jeg raskt dro til meg hånden og ristet den. Neste siriss fikk han tak i. Jeg vet at de ikke ser veldig godt og at han sannsynligvis gjorde feil, men likevel. Jeg er fortsatt litt satt ut, og lurer på hvor mange andre her som har blitt bitt av en leopardgekko? Katten min reagerte på lukten fra munnen hans og var litt ekstra interessert i å kose på den fingeren han bet - vanligvis registrerer han ikke Linus, men nå luktet han det visst. Jaja. Jeg måtte bare skrive litt om dette. God påske, alle sammen!
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Samme skjedde med 1 av mine, den ble liskom nedtammet. etter noen minutters håndtering hver dag ble den normal. Sikkert bare "Glemt" Hvem jeg var. Selv om de egentlig ikke oppreter noe forhold mellom eier da.
Eller kansje den var litt for sulten? Ivrig...
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
ja opplevde det samme selv da jeg skulle håndmate leosen min.
Gjorde ikke særlig vondt, selv om jeg faktisk begynte å blø (man forventer jo at hånden skal dette av)
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Er nok ikke noe verre enn at leosen var veldig sulten.
Noen ganger er dem litt ekstra sultene å da "kan"dem være litt mere ivrige oxo
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen/Hordaland
|
Har faktisk en gang blitt bitt av ene leoshoen min, dette var ikke under foring. Jeg hadde akkurat fått henne hjem etter en lang tur i en trang boks, og skulle flytte henne inn i det nye hjemmet sitt, jeg tok henne forsiktig opp og da bet hun til. Det gjorde selvfølgelig ikke vondt, men jeg tror nok de kan bite en sjelden gang visst de føler seg truet/veldig nervøs.
Jeg tog min nystemte Cithar i Hænde. Sorgen forgik mig pa Ulrikens Top.Tænkte paa Bauner, om de skulde Brænde. og byde Mandskab mot Fienden op. følede Freden, blev glad i min Aand. og greb til min Cithar med legende Haand |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Norge
|
Leopard Geckoer er da ikke perfekte jegere de heller så en liten feilkalkulasjon av lengde til byttet kan jo forekomme.
Selv har jeg ikke blitt bitt i den forstand at jeg har fått vondt så hender det at hun feilberegner litt, men med når jeg håndforer henne tar hun ikke i før hun kjenner at det er byttet hun har i gapet. Har ikke prøvd å håndfore henne når hun er veldlig sulten men jeg regner med at det fort kan gå litt hardere for seg når hun er det. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Ikke helt perfekte til å glefse i seg maten, nei. Mine bommer noen ganger på maten, og treffer beina eller andre Lemmer til fordyrene.
Når denne likevell har kommet opp igjen, så lurer jeg på noe... Med hva og hvordan håndforer dere Leosene deres? Slik jeg har forsått det så er det vel med Melorm i fingra? Noen andre måter?
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Bærum. Uhuhu.
|
Jeg fôrer med sirisser. Holder sirissen i beinet og vugger litt på den til leoen tar den. Verre er det ikke.
Han var nok bare sulten da han bet, men jeg skvatt som fy! Da jeg tok ham ut i går morges, var han nesten helt rolig og virket normal. Så han var nok bare sulten.
|
![]() |
| Emner |
| fôring, Leopardgekko |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| skolopender foring | hewlet | Myriapoder | 2 | 19-05-2008 09:11 |
| Foring av gecko | unearth | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 16 | 23-11-2007 17:28 |
| G.Rosea foring | Taranteller | 21 | 19-07-2007 21:24 | |
| Tarantell fôring | skorpion | Taranteller | 18 | 04-06-2007 11:38 |
| Foring | tovang | Taranteller | 10 | 15-01-2006 15:16 |