"

Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 21-03-2008, 13:32   #1
Reptilfreak

Renor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Bærum. Uhuhu.
Meldinger: 456
Standard ÆÆÆ, angst under fôring!

Hei.

Jeg har vært en uke hos kjæresten min, og har derfor ikke sett dyra mine på en stund. Familien passet på dem, men siden de dro på ferie på onsdag, måtte jeg hjemom i dag for å sørge for at alt sto bra til. Jeg oppdaget en ting: Leoen Linus har blitt litt mer usikker ovenfor meg. Men jeg skule nå likevel prøve å håndfôre ham, som vanlig. Etter litt nøling hogger han etter sirissen - og fester seg godt i fingeren min. Det gjorde ikke vondt, men nå har jeg en siriss løst på rommet, ettersom jeg raskt dro til meg hånden og ristet den. Neste siriss fikk han tak i. Jeg vet at de ikke ser veldig godt og at han sannsynligvis gjorde feil, men likevel. Jeg er fortsatt litt satt ut, og lurer på hvor mange andre her som har blitt bitt av en leopardgekko?

Katten min reagerte på lukten fra munnen hans og var litt ekstra interessert i å kose på den fingeren han bet - vanligvis registrerer han ikke Linus, men nå luktet han det visst.

Jaja. Jeg måtte bare skrive litt om dette.

God påske, alle sammen!
Svar med sitat
Gammel 21-03-2008, 13:34   #2
Reptilfreak

Nero sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
Meldinger: 687
Standard

Samme skjedde med 1 av mine, den ble liskom nedtammet. etter noen minutters håndtering hver dag ble den normal. Sikkert bare "Glemt" Hvem jeg var. Selv om de egentlig ikke oppreter noe forhold mellom eier da.

Eller kansje den var litt for sulten? Ivrig...
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 21-03-2008, 13:58   #3
Senior Member

Repti_queen sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
Meldinger: 1,530
Standard

ja opplevde det samme selv da jeg skulle håndmate leosen min.

Gjorde ikke særlig vondt, selv om jeg faktisk begynte å blø (man forventer jo at hånden skal dette av)
Svar med sitat
Gammel 21-03-2008, 15:05   #4
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,671
Standard

Er nok ikke noe verre enn at leosen var veldig sulten.
Noen ganger er dem litt ekstra sultene å da "kan"dem være litt mere ivrige oxo
leo77 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 21-03-2008, 18:52   #5
Reptilfreak

Tarantellen sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen/Hordaland
Meldinger: 869
Standard

Har faktisk en gang blitt bitt av ene leoshoen min, dette var ikke under foring. Jeg hadde akkurat fått henne hjem etter en lang tur i en trang boks, og skulle flytte henne inn i det nye hjemmet sitt, jeg tok henne forsiktig opp og da bet hun til. Det gjorde selvfølgelig ikke vondt, men jeg tror nok de kan bite en sjelden gang visst de føler seg truet/veldig nervøs.
Jeg tog min nystemte Cithar i Hænde. Sorgen forgik mig pa Ulrikens Top.Tænkte paa Bauner, om de skulde Brænde. og byde Mandskab mot Fienden op. følede Freden, blev glad i min Aand. og greb til min Cithar med legende Haand
Tarantellen er offline  
Svar med sitat
Gammel 25-03-2008, 11:12   #6
Member

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Norge
Meldinger: 83
Standard

Leopard Geckoer er da ikke perfekte jegere de heller så en liten feilkalkulasjon av lengde til byttet kan jo forekomme.

Selv har jeg ikke blitt bitt i den forstand at jeg har fått vondt så hender det at hun feilberegner litt, men med når jeg håndforer henne tar hun ikke i før hun kjenner at det er byttet hun har i gapet.

Har ikke prøvd å håndfore henne når hun er veldlig sulten men jeg regner med at det fort kan gå litt hardere for seg når hun er det.
Leopard_G er offline  
Svar med sitat
Gammel 25-03-2008, 11:22   #7
Reptilfreak

Nero sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
Meldinger: 687
Standard

Ikke helt perfekte til å glefse i seg maten, nei. Mine bommer noen ganger på maten, og treffer beina eller andre Lemmer til fordyrene.

Når denne likevell har kommet opp igjen, så lurer jeg på noe...

Med hva og hvordan håndforer dere Leosene deres? Slik jeg har forsått det så er det vel med Melorm i fingra? Noen andre måter?
Svar med sitat
Gammel 25-03-2008, 12:37   #8
Reptilfreak

Renor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Bærum. Uhuhu.
Meldinger: 456
Standard

Jeg fôrer med sirisser. Holder sirissen i beinet og vugger litt på den til leoen tar den. Verre er det ikke.

Han var nok bare sulten da han bet, men jeg skvatt som fy! Da jeg tok ham ut i går morges, var han nesten helt rolig og virket normal. Så han var nok bare sulten.
Svar med sitat
Svar

Emner
fôring, Leopardgekko

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
skolopender foring hewlet Myriapoder 2 19-05-2008 09:11
Foring av gecko unearth Leopardgekkoer og andre Eublepharis 16 23-11-2007 17:28
G.Rosea foring Taranteller 21 19-07-2007 21:24
Tarantell fôring skorpion Taranteller 18 04-06-2007 11:38
Foring tovang Taranteller 10 15-01-2006 15:16

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:09.