| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Feb 2008
|
Hei.
eg fekk meg ny leos i dag, og den er en del mindre enn den andre, som har gått der alene en stund. eg hadde den nye i en gjennomsiktig boks oppi terra, og det såg ut som det gjekk fint. så etter ei stund slapp eg den ut. men da kom den store leosen bort og ristet i hele kroppen, var livredd for at den skulle skade den andre, så eg tok den vekk igjen. ka skal eg gjøre???? (begge er jenter, 4-5 år gammel,7mnd gammel) kan den store drepe den lille?? Sist endret av Andy; 08-03-2008 kl 15:07. Begrunnelse: Slo sammen to poster fra samme medlem |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Du KAN ha dem sammen, men kan være de sloss litt. Hvos det er stor forksjell på dem så er det kansje ikke en god ide. Pass mpå å hå stort terraie med mange gjemmesteder.
Personlig ville jeg ventet litt. Eller la dem bli mer vandt til hverandre, Sette glass mellom dem slik at dem ser hverandre før de settes sammen...
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
nå har eg satt glass i mellom, håper de blir venner. prøvde å finne en større gecko, men det var ikkje så lett. leste at dei helst skulle være like store, ellers kunne det oppstå mobbing av den minste.
takk for hjelpen, hilsen Desperate Housewive
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
hvis du har satt glass imellom terrariet, så blir det:
-kansje for lite terrarium til begge? -av det jeg har lest, så skal det være en kald og en varm side, når du har skilt disse to med glass igjennom, så blir det vel for kaldt og for varmt på vær av sidene. dette fører vel til sykdom ?
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Hehe, får håpe dem bli bedre kjent med hverandre. Sikker på at det ikke er 2 hanner? Kan være den ene ble litt for redd, og måtte beskytte territoriet sitt. Eller så er det bare størelsen.
Har også sett dette mange steder. Sitat:
Edit: Bendick, jo, men det er bare midlertidlig. Ikke mange minutter før dem kikker ivrig på hverandre, eller ikke bryr seg om hverandre. Så det er bare for å forhindre skade, og la dem bli kjent med hverandre uten kontakt. Alstå du trenger ikke la plata være der, enten når de ikke bryr seg om hverandre, eller når dem ser nysjerrige ut. Det er også noen dyr som ret og slett ikke passer sammen...
☺ JA TIL REPTILER I NORGE! ☺ ►Copy+Paste i signatur◄ Sist endret av Nero; 04-03-2008 kl 15:37. |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Junior Member
|
Sitat:
Sist endret av Andy; 08-03-2008 kl 15:10. Begrunnelse: la inn Quote-tag |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Vestfold
Alder: 22
|
dirring ? er ikke det sån gutter gjør ? kan det være du har en gutt og en jente kansje? eller to gutter?
Terrariet - Skäggagamsforum, fakta, bilder om ödlor och ormar her er en link til åssen du kan sjekke kjønnet.
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
|
det må eg sjekke. eg fekk beskjed at begge var jente.. men skal se for sikkerhets skyld.
2 gutter går ikkje i lag, men jente gutt, og jente jente går fint?
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jan 2008
|
Helt riktig
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
For det første..
Når man får inn et nytt familie medlem,så skal man ALLTID ha den nye i en karantene i ca 3-4 uker(noen mener lengere oxo) Sånn at du ser den spiser+avføringen ser bra ut,,ja rett å slett se at den fungerer som den skal. Hvorfor??? Jo,,pga den nye "kan"være syk å evt smitte den leosen du har fra føra+det er som du sikkert veit ikke uvanlig at en leo som kommer til et nytt hjem trenger litt tid på seg for å føle seg hjemme å før den evt vil begynne å spise igjen. Hvist denne nye tassen da blir møtt med mobbing av en annen leo,så vil/kan det føre til stress hos den nye leosen å det igjen vil/kan føre til at den slutter å spise Når den tid kommer da man skal sette inn et nytt "medlem" i huset. Så lønner det seg oxo å gjøre om noen små ting som F.eks bytte om noen grotter/huler/planter osv(evt å bare vaske di tingene du har inne i terra). Når dette er sakt,så vil jeg oxo gratulere med en ny leo
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| hjelp |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! | Chibi | Snoker | 12 | 15-03-2007 00:30 |