"

Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 29-02-2008, 13:19   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2008
Sted: sandefjord
Meldinger: 245
Standard leoen min spiser ikke..HJELP!

leosen min spiser ikke ...hjelp meg jeg veit ikke hva det kan være henne har en fin og tykk hale osv henne har akkurat hatt ham skifte osv ...fikk henne for 1 uke sia henne har bare spist 1 sirris HJLEP..jeg tar en sirris i klypa mi og vifter forann henne men det ser ut som henne ikke er intresert i det hele tatt.
shisha er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 29-02-2008, 13:38   #2
Reptilfreak

christin900 sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 241
Standard

prøvd noen andre fôrdyr? noen dyr er litt sære i matveien av og til...
har ikke noen spesiel erfaringer med reptiler, men selv kneler hannen min eter ikke hva som helst alltid hellereter kun melorm..
bare et lite tips...
får håpe hun begynner å spise igjen!Lykke til...
Svar med sitat
Gammel 29-02-2008, 13:50   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Dal
Meldinger: 40
Standard

Det kan være så mye, men bare slapp av for er halen tykk og fin, blanke/klare øyne som ikke renner og nese borene ikke er irriterte(Røde) er som regel alt i orden, men det kan være en kombinasjon av at hun netopp har skiftet ham for den spises jo:9)og at hun er litt urolig da hun har kommet til et nytt hjem
Da jeg fikk min første Leos gikk alt bra helt til hun fikk nytt bur og en venninne, da ble hun så fornermet at hun ikke spiste på mange dager;))
sindi er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 29-02-2008, 13:53   #4
Reptilfreak

rioth sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 629
Standard

Det er heller ikke uvanlig at det kan ta litt tid for terrarie dyr å finne seg tilrette i nye omgivelser, blant annet leopard gekkoer. Så gi den litt tid og la den venne seg til det nye terrariet så prøv å la den være litt i fred, så tar den nok sikkert litt mat mot slutten av helgen Prøv også å variere litt på hvilket fordyr du forer med.

Mvh
rioth
rioth er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-02-2008, 13:55   #5
Reptilfreak

Nero sin avatar

Sted: Sør-på sånn ca.
Meldinger: 687
Standard

Som sagt overfor, det tar tid med nye dyr. Mine spiste ikke ordentlig før 2-3 uker. Dem kan godt finne på å faste litt også. Hvis du er fortsiktig så kan du kjenne på magen til den, om det er en klump der. Pass på det ikke er egg da, men det ser du lett(eggeforma mage)
Svar med sitat
Gammel 29-02-2008, 14:03   #6
Reptilfreak

Standard

takker for svara til alle sammen mhm jeg skal kjøpe noen marker osv senere
shisha er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-02-2008, 18:14   #7
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,671
Standard

Pass oxo på å ha riktig temp i terra ditt (30-32 grader)
Kan oxo kontakte tidligere eier å høre evt hva han foret med.
Som det sies her oxo,ikke uvanlig at det kan ta en liten stund før leosene får tilbake matlysten etter dem har kommet til et nytt hjem.
Jeg veit faktisk om et tilfelle der eier flyttet "litt"på terra til leosen å leosen sluttet å spise. Eieren flyttet terra tilbake der det stod først,å da begynte den å spise med en gang,ha ha ha
Poenget er,,noen leoser er "særere" enn andre
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-02-2008, 18:19   #8
Reptilfreak

Standard

takker for svar...mhm veit alt det du har skrivd leo77..men får litt noia når det er noe med god jenta mi
shisha er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-02-2008, 18:23   #9
Reptilfreak

Nero sin avatar

Sted: Sør-på sånn ca.
Meldinger: 687
Standard

Hehe, slik med meg også. De har jo halene sine til "Harde tider" Bare vent litt så skal du se. Mine spiser som ulver nå, går lett 5-6 sirisser i uka pr leo. Du må informere oss om den eter eller ikke, selv om det er lite sannsynelig så kunne det vært noe annet. Men er lite sannsynlig, siden den har akkurat flyttet inn og er litt stresset osv.
Svar med sitat
Gammel 01-03-2008, 13:36   #10
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4
Standard

Gi den litt tid, prøv andre fôr dyr.
mr-repti er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
Leopardgekko

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
keiseren min spiser ikke madsarn89 Skorpioner 5 10-04-2008 05:38
maisorm spiser ikke Bobben Helse og sykdommer hos reptiler 3 28-01-2008 17:39
min skorpion spiser ikke Androctonus Skorpioner 23 15-05-2007 13:20
Spiser ikke.. Sharp Terrarier 9 20-03-2007 22:30
spiser ikke eller drikker ikke... badmann Skorpioner 2 30-12-2005 18:47

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:08.