| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
|
Hei hei!
Har et Stort hjemmelaget terrarium som er bygd for skjeggagam i grunn men skjeggis vil ikke komme inn på en stund. Så vil da bruke dette til en leos(Kanskje blir det fast for leosen og det aldri kommer en skjeggis inn) Så lurer jeg litt på innredning(vil ikke kjøpe noe innredning må være noe lure idè'r Legger ved et bilde her : Fukt hula kan man ikke se på bilde den er ''gjemt'' Samt skal inn 1 vann skål, kalsium skål og et hule til som er en ann plass nå! Men er jo helt åpent der oppe! All innspill mottas med takk!
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Men er ingen problem og bruke det til leos, da jeg har sett folk me dhelglass terrari i den størrelsen som ikke har hjemmelaga backgrund.. bare innredning lissom. Hva tenker du med byge masse huler og gjemmesteder? Tenker du på og fortsette backgrunden ? Dette er noe jeg ikke orker da isopor og maling er jeg ferdig med haha ^^Nei får bare se hva jeg gjør!
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
Sitat:
At det ikke er noe problem og bruke terraet til en leos har du nok rett i, tviler på at dyret takker nei til plassen. Innredning derrimot, om ''stakkars'' lille leosen på 20cm må springe 1.5 meter fra varm til kald side og at det er mer eller mindre helt åpent uten gode gjemmesteder, vil jeg to dyret kan bli stresset. Men så lenge du innreder terraet skikkelig, med gjemmesteder tilgjengelig til en hver tid så blir den nok fornøyd ![]() Hvorfor skulle du ikke ha skjeggis alikevel? |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Men Ser hva du mener tror egentlig det bare blir stående tomt til eventuelt skjeggis kommer en gang!Jeg har enda lyst på skjeggis jo Men virker jo som det er meget vanskeligt å skaffe, spess for meg, ser noen har til salgs men gir ikke masse penger for en gammel skjeggis jeg ikke vet om har levd dårlig eller bra oppigjenom.Så tingen er jeg vil ha skjeggis og skal i grunn ha det så fort som økonomi og alt er på plass! Men tenkte at geckoen skulle få litt plass og strekke beina på et halvt års tid ^^, eventuelt for alltid om skjeggis aldri dukket opp
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 24
|
Hva med å innrede med mange store røtter på langs (skaper skjul når gekkoen skal bevege seg gjennom terra ), flere huler, og sånt?
Jeg ville lagt inn sand/torv substrat, bygget inn med noe planter (sånne tørkede gresstuster hadde passet bra). Noen ideer bare, men jeg tror det kan bli bra for en leos
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Men akkurat sånn som ståa er nå har jeg ikke råd til noe røtter :/ eller kjøpe noe liksom så må ty til det jeg har (Mistet jobben just :/ ) Har innredet litt mer nå hva med dette? Et lite bilde av leca som dansa i sitt nåværende terra (Ikke noe problem og bo der for geckoen men syns så synd på hu som har så lite plass samt ser så styggt ut med den vannskåla da webzoo sente feil da jeg bestillte ^^Ps:Terraet til geckoen står ikke der det pleier, da det står på sin plass kan man ikke se det stygge isoporen der som du ser her ^^ |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Ja da var geckoen flytta over! Virka som hun likte plassen
''Løper'' rundt over alt der inne og utforsker Testa alle huler alle sprekker og tilogmed jakta måtte løpe litt ekstra for maten i dag virka bare glad for det Fikk se henne jakte på skikkelig vis Ivertfall sett hun har vært i hele terraet nå men skal få inn 2 henge planter så hun kan gjemme seg oppe på platå 2 der ^^
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Skien
|
Er sikkert veldig gøy for henne å komme på en ny plass, og få plass til å løpe litt rundt
Er jo så gøy å se på når de må jakte litt på maten Kjempe fint terra forresten
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2011
|
Ser bra ut!
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| planter i stort terrarium | Suppressed | Planter | 26 | 11-09-2010 13:39 |
| Terrarium til kornsnok(Stort nok?) | Sebastian | Terrarier | 13 | 20-11-2008 09:28 |
| Stort nok terrarium til kornsnok? | marianne | Terrarier | 2 | 09-01-2007 23:25 |
| Terrarium til skjeggis, hvor stort? | pepsico | Terrarier | 0 | 18-07-2006 16:17 |
| Innrede Terrarium til G.Rosea. | _Nagash_ | Taranteller | 5 | 14-06-2006 16:15 |