"

Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 24-10-2011, 20:02   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
Meldinger: 351
Standard Innrede stort terrarium for leo!

Hei hei!

Har et Stort hjemmelaget terrarium som er bygd for skjeggagam i grunn men skjeggis vil ikke komme inn på en stund.
Så vil da bruke dette til en leos(Kanskje blir det fast for leosen og det aldri kommer en skjeggis inn)

Så lurer jeg litt på innredning(vil ikke kjøpe noe innredning må være noe lure idè'r

Legger ved et bilde her : Fukt hula kan man ikke se på bilde den er ''gjemt'' Samt skal inn 1 vann skål, kalsium skål og et hule til som er en ann plass nå!

Men er jo helt åpent der oppe! All innspill mottas med takk!
Vedlagte miniatyrbilder
Innrede stort terrarium for leo!-imag0429.jpg  
Sokken91 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 24-10-2011, 20:39   #2
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
Meldinger: 782
Standard

Det er jo generelt ''dårlig lagt'' til for en leos.
Mer eller mindre helt åpent.
Om du skal bruke det til leos, ville jeg fortsatt på dit du er kommmet til nå, og bygd masse huler, gjemmesteder o.l
Reptils er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 24-10-2011, 20:45   #3
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptils Vis post
Det er jo generelt ''dårlig lagt'' til for en leos.
Mer eller mindre helt åpent.
Om du skal bruke det til leos, ville jeg fortsatt på dit du er kommmet til nå, og bygd masse huler, gjemmesteder o.l
Ja er fult klar over at det er dårlig bygd for en leos!
Men er ingen problem og bruke det til leos, da jeg har sett folk me dhelglass terrari i den størrelsen som ikke har hjemmelaga backgrund.. bare innredning lissom.

Hva tenker du med byge masse huler og gjemmesteder? Tenker du på og fortsette backgrunden ? Dette er noe jeg ikke orker da isopor og maling er jeg ferdig med haha ^^

Nei får bare se hva jeg gjør!
Sokken91 er offline  
Svar med sitat
Gammel 25-10-2011, 00:24   #4
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
Meldinger: 782
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Sokken91 Vis post
Ja er fult klar over at det er dårlig bygd for en leos!
Men er ingen problem og bruke det til leos, da jeg har sett folk me dhelglass terrari i den størrelsen som ikke har hjemmelaga backgrund.. bare innredning lissom.

Hva tenker du med byge masse huler og gjemmesteder? Tenker du på og fortsette backgrunden ? Dette er noe jeg ikke orker da isopor og maling er jeg ferdig med haha ^^

Nei får bare se hva jeg gjør!

At det ikke er noe problem og bruke terraet til en leos har du nok rett i, tviler på at dyret takker nei til plassen.
Innredning derrimot,
om ''stakkars'' lille leosen på 20cm må springe 1.5 meter fra varm til kald side og at det er mer eller mindre helt åpent uten gode gjemmesteder,
vil jeg to dyret kan bli stresset.

Men så lenge du innreder terraet skikkelig, med gjemmesteder tilgjengelig til en hver tid så blir den nok fornøyd

Hvorfor skulle du ikke ha skjeggis alikevel?
Reptils er offline  
Svar med sitat
Gammel 25-10-2011, 01:21   #5
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptils Vis post
At det ikke er noe problem og bruke terraet til en leos har du nok rett i, tviler på at dyret takker nei til plassen.
Innredning derrimot,
om ''stakkars'' lille leosen på 20cm må springe 1.5 meter fra varm til kald side og at det er mer eller mindre helt åpent uten gode gjemmesteder,
vil jeg to dyret kan bli stresset.

Men så lenge du innreder terraet skikkelig, med gjemmesteder tilgjengelig til en hver tid så blir den nok fornøyd

Hvorfor skulle du ikke ha skjeggis alikevel?
Hehe, Er forskjellige soner i terraet i grunn med forskjellige temper Men Ser hva du mener tror egentlig det bare blir stående tomt til eventuelt skjeggis kommer en gang!

Jeg har enda lyst på skjeggis jo Men virker jo som det er meget vanskeligt å skaffe, spess for meg, ser noen har til salgs men gir ikke masse penger for en gammel skjeggis jeg ikke vet om har levd dårlig eller bra oppigjenom.

Så tingen er jeg vil ha skjeggis og skal i grunn ha det så fort som økonomi og alt er på plass!

Men tenkte at geckoen skulle få litt plass og strekke beina på et halvt års tid ^^, eventuelt for alltid om skjeggis aldri dukket opp
Sokken91 er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-10-2011, 17:25   #6
Reptilfreak

ville sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 24
Meldinger: 371
Standard

Hva med å innrede med mange store røtter på langs (skaper skjul når gekkoen skal bevege seg gjennom terra ), flere huler, og sånt?

Jeg ville lagt inn sand/torv substrat, bygget inn med noe planter (sånne tørkede gresstuster hadde passet bra).

Noen ideer bare, men jeg tror det kan bli bra for en leos
ville er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-10-2011, 20:59   #7
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av ville Vis post
Hva med å innrede med mange store røtter på langs (skaper skjul når gekkoen skal bevege seg gjennom terra ), flere huler, og sånt?

Jeg ville lagt inn sand/torv substrat, bygget inn med noe planter (sånne tørkede gresstuster hadde passet bra).

Noen ideer bare, men jeg tror det kan bli bra for en leos
Dette terrat ble byggete med tanke om og ha enten tørkepapir eller helt tør sand. Så om jeg legger inn slik sandtorv ville det vært umuligt å få ut samt er redd for fuktigheten ville øddelagt litt mye. Så av praktiske grunner tror jeg ikke det går desverre :/

Men akkurat sånn som ståa er nå har jeg ikke råd til noe røtter :/ eller kjøpe noe liksom så må ty til det jeg har (Mistet jobben just :/ )

Har innredet litt mer nå hva med dette? Et lite bilde av leca som dansa i sitt nåværende terra (Ikke noe problem og bo der for geckoen men syns så synd på hu som har så lite plass samt ser så styggt ut med den vannskåla da webzoo sente feil da jeg bestillte ^^

Ps:Terraet til geckoen står ikke der det pleier, da det står på sin plass kan man ikke se det stygge isoporen der som du ser her ^^
Vedlagte miniatyrbilder
Innrede stort terrarium for leo!-imag0430.jpg   Innrede stort terrarium for leo!-imag0431.jpg   Innrede stort terrarium for leo!-imag0433.jpg  
Sokken91 er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-11-2011, 19:52   #8
Reptilfreak

Standard

Ja da var geckoen flytta over! Virka som hun likte plassen ''Løper'' rundt over alt der inne og utforsker Testa alle huler alle sprekker og tilogmed jakta måtte løpe litt ekstra for maten i dag virka bare glad for det Fikk se henne jakte på skikkelig vis Ivertfall sett hun har vært i hele terraet nå men skal få inn 2 henge planter så hun kan gjemme seg oppe på platå 2 der ^^
Sokken91 er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-11-2011, 23:50   #9
Reptilfreak

nileas sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Skien
Meldinger: 230
Standard

Er sikkert veldig gøy for henne å komme på en ny plass, og få plass til å løpe litt rundt Er jo så gøy å se på når de må jakte litt på maten Kjempe fint terra forresten
nileas er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-11-2011, 00:51   #10
Reptilfreak

ville sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Meldinger: 371
Standard

Ser bra ut!
ville er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
planter i stort terrarium Suppressed Planter 26 11-09-2010 13:39
Terrarium til kornsnok(Stort nok?) Sebastian Terrarier 13 20-11-2008 09:28
Stort nok terrarium til kornsnok? marianne Terrarier 2 09-01-2007 23:25
Terrarium til skjeggis, hvor stort? pepsico Terrarier 0 18-07-2006 16:17
Innrede Terrarium til G.Rosea. _Nagash_ Taranteller 5 14-06-2006 16:15

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:00.