| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 24
|
Har fundert litt på dette, og kunne trenkt noen tips fra litt mer erfarne leoseiere.
![]() Hunner skal jo ikke pares før de blir så og så store, men jeg antar at leosene mine ikke vil bry seg noe nevneverdig om den regelen. Hannen min er 4,5 mnd, men har tydelige porer og store klumper under halen. Han veier over 50 gram allerede. Hunnen er en del mindre av størrelse. - nesten 40 gram. Har vært inne på tanken å skaffe et midlertidig terra til hannen, og så få kjøpt noen flere hunner før jeg evt setter dem sammen igjen, slik at jeg får en 1.3 gruppe f.eks. Og da ikke sette dem sammen før alle hunnene er så gamle/store at de fint vil tåle evt egglegging. Jeg ønsker ikke å risikere at hunnen blir paret i for ung alder, så jeg antar at jeg uansett blir nødt til å skille dem ganske snart? Noen som har inspill på hvordan jeg kan løse det? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
tja... jeg er litt usikker. Hunnen vil nok sjeldent la seg parre hvis hun selv ikke føler seg klar. Selv har jeg fått unger på leoser på 45 gram uten problemer.
Det er jo igrunn ikke verre enn å bare fore hunnen så ofte du kan, så vil hun innen kort tid komme i en ålreit vekt for å kunne fortsatt bo sammen med hannen. Men skjønt, er hannen veldig pågående på henne før hun er klar, så ville jeg skilt dem. Det kan bli litt krangling hvis hunnen ikke vil.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2011
|
Takk for rask tilbakemelding.
Hadde jo vært veldig greit om jeg kunne sluppet å skille dem. ![]() n00b spørsmål, men hvordan ser jeg om hannen er pågående? Foreløpig sover de så og si alltid i samme hule, enten det er fukthulen eller vanlige huler. Han ikke sett at hannen går etter hunnen på noen måte enda. De er forøvrig halvsøsken. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| sand til leosene mine viss eg servere maten utafor sand? | Proxor | Slanger, øgler og skilpadder | 16 | 17-07-2011 23:57 |
| Henter snart mine 2 små Leoser!!! | KezziQ | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 5 | 09-04-2010 13:43 |
| Skille kjønn på skillpadde.. | lompah | Skilpadder | 14 | 08-02-2010 12:03 |
| leo 1 hann+1 hunn | straymond | Gekkoer | 2 | 27-01-2005 00:49 |