"

Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 30-08-2011, 14:47   #1
Junior Member

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Hordaland/Bergen
Alder: 23
Meldinger: 15
Lightbulb Leos klekking

Hei!
Har noen spm ang egg klekking, har lest meg fram til hvordan man lager egen eggklekker etc.. men det som jeg lurer på er fremgangsmåten fra man plukker opp eggene.. skal dem ligge i klekker fra første dag til dem klekkes, eller bare periodevis, eks: 5-6 timer i døgnet? Og når leosene er klekket, skal dem ha mat med en gang eller vente noen timer/dager? Takk for alle svar -

Hilsen nybegynner
Lamer er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 30-08-2011, 15:01   #2
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
Meldinger: 782
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Lamer Vis post
Hei!
Har noen spm ang egg klekking, har lest meg fram til hvordan man lager egen eggklekker etc.. men det som jeg lurer på er fremgangsmåten fra man plukker opp eggene.. skal dem ligge i klekker fra første dag til dem klekkes, eller bare periodevis, eks: 5-6 timer i døgnet? Og når leosene er klekket, skal dem ha mat med en gang eller vente noen timer/dager? Takk for alle svar -

Hilsen nybegynner
Når du ser egget skal det med en gang i klekkeren, og der skal det ligge til det klekkes. Angående foring så er jeg usikker. En bekjent av meg sier han venter til neste foringsdag, altså om egget klekkes lørdag så venter han til mandag. ( foring mandag, onsdag og fredag)
Reptils er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 30-08-2011, 15:40   #3
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,725
Blog Entries: 12
Standard

ungen trenger ikke mat med en gang den klekkes, den vil leve på yolken sin i noen dager. Så det beste er igrunn å gi den 1-2 dager å samle kreftene på, og så heller prøve å mate da.
Men når du først har begynt å mate, så SKAL ungen ha mat HVER dag i en lang periode. Helst de første 5-6 månedene.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Svar med sitat
Gammel 31-08-2011, 01:15   #4
Junior Member

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Hordaland/Bergen
Alder: 23
Meldinger: 15
Standard

Ok. Var akkurat det jeg var ute etter svar på TY!
Lamer er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Kornsnok Kornsnok klekking 2010 Enigma Snoker 9 05-01-2011 17:29
Achrioptera fallax klekking Parabuthus Pinnedyr, knelere og andre insekter 9 15-11-2010 17:28
Klekking av egg! Gussy986 Pinnedyr 10 13-11-2009 13:53
Kornsnok Kornsnok klekking Enigma Snoker 17 26-05-2009 18:35
Klekking mr-repti Gekkoer 11 02-03-2007 17:23

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 15:55.