| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
|
Hei.
Bare lurte på kan 2 hun geckoer bli satt sammen liksom ? Min gecko er nå straks 3 månder om jeg ikke husker feil, Men har lyst og ha en til gecko. Så da lurte jeg bare på om det kunne gå greit og introdusere en til gecko i terrariumet som er si 3-4 år . Eller ville det ikke godt noe greit? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Det er en slik sak som kan gå i noen tilfeller og ikke går i andre tilfeller. Utfordringen er å passe på at den lille får i seg nok mat og ikke evt får for mye bank av den voksne.
Sikkert noen med leos som kan gi deg et mer utførlig svar. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Alder har igrunn ikke så mye å si, men størrelse.
Er den eldre gekkoen mye større, så kan det bli problemer. Hvis den lille tassen er så liten at den kan bli spist av den voksne, så er det også noe som kan skje. Man har aldri garanti for at leoser vil gå sammen, selv om det er to hunner. Jeg har en hunne som ikke tolererer andre hunner, men hun har fått en hanne som hun går fint med. Jeg har også hørt om andre tilfeller hvor hunnene rett og slett ikke vil ha hverandre i nærheten, selv om terrariet er stort nok for de begge. Så man vet rett og slett aldri hvordan det vil gå.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hva betyr de forskjellige rangsjeringene? | bernie95 | INFORMASJON | 2 | 01-03-2009 19:18 |
| Tynne Leo'er!!! | Reptilia89 | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 17 | 17-08-2008 21:57 |
| Leo'er i slåsskamp :( | Snowballs | Agamer | 18 | 31-07-2008 17:54 |
| forskjellige sammen | Pekken | Boa og pyton | 36 | 13-03-2008 18:49 |
| forskjellige ord | Taranteller | 2 | 28-06-2007 23:41 | |