| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
Sted: Nordland
|
Jeg har hatt en leos som ble kjøpt på dyrebutikk i sverige. Gekkoen har alltid vært veldig vanskelig å ha, siden hun ikke ville spise. Men det var periodevis, noen mnd kunne hun spise kjempegodt, mens andre mnd spiste hun ingenting.
Men nå etter 3 mnd med sultestreik trodde jeg at løpet var kjørt. Gekkoen var nede på 30 g og jeg trodde aldrig jeg kunne få henne opp i vekt, hun, men joda, plutselig fikk hun lysten på Zophobas larver, og spiste rundt 50 larver på 11 dager. Hun kom seg opp til 47 g og jeg så et håp om at dette skulle gå bra. Jeg ga henne mer larver i morgest, og gjorde litt rent i buret hennes (bare fjernet skitten sand). Og nå når jeg skulle gå og se om hun hadde spist opp maten sin lå hun bare der, helt rar, med øynene åpne, og helt livløs. Uff, det er trist. Oggda, hvil i fred lille leos <3 |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2011
Sted: Vestfold
Alder: 23
|
Trist og lese, kondolerer!
RIP Oggda! Blir vel kanskje en ny etter vært?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2011
Sted: Oslo/Akershus
|
Kondolerer tapet ditt! Ser du har skrevet at du har brukt sand, den kan være dødsårsak, leosen kan ha fått forstoppelse.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2011
Sted: Oslo/Akershus
|
Kanskje ikke forstoppelse, men type innvendige skader ved grunnet skarp sand som har gått gjennom systemet og skadet? Muligheten er mange... Får håpe det er alderdom
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Hun hadde ikke forstoppelse, når jeg ryddet ut av terraet hennes om morgenen var det masse bæsj i et hjørne. Jeg kiket på de og kunne ikke se noe sand forutenom det som hadde klistret seg fast når den var litt fuktig. Jeg aner ikke hvor gammel hun var, men har hatt henne i snart 1 år, hun har ikke vokst noe siden jeg fikk henne, så jeg kan tenke meg hun var ferdigvokst.
Nei, det er et mysterium hvorfor hun døde etter og ha kommet seg så langt på bedringens vei. Men det var vel hennes tid, og kanskje det var for det beste siden hun slet så med matlyst... |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| leopardgekko |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|