| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 25
|
Jeg har veldig lyst på en Leopard Gekko, men jeg er totalt ny på dette området.
Har faktisk aldri sett en før jeg så video på youtube... De er utrolig fascinerende & artige skapninger ![]() Visste ikke hvor jeg skulle poste denne tråden, så moderator må gjerne flytte den : ) Ville bare introdusere meg og spørre om noen kan sende meg i riktig retning til informasjon for den absolutt nybegynner innenfor Gekkoene. Send meg gjerne en PM hvis du vil utdype deg mye om Leoen hvis du kan mye om de. Vil gjerne lære.... -Håkon
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Sted: Buskerud
|
Hei, og velkommen!
Øglefakta - Reptilfreaks.no (Bla litt ned) Der har du 3 faktaark om leopardgeckoer, du kan også søke på forumet etter dem, så kommer det opp masse info! Hvis du søker på google, kommer det også opp mange faktaark med info. Lurer du på noe er det bare å spørre, fins mange her på forumet med tonnevis av info! ![]() -Uflaks |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 23
|
Det er jo litt å sette seg inn i. Men det er absolutt ikke like krevende som en hund! Problemet med reptiler er at det som oftest ikke stopper etter én gecko
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Skal nå først sette meg inn i Leopard Gekkoen, blitt anbefalt bøker. Også lære å bygge Terrarium, skal ha det så flott som hun bare kan ha det ![]() Forresten, kan dere hjelpe meg med noe? Hva er deres mening om såkalt "reptile-carpet"? Altså Terrarium teppe. Er ikke dette bedere siden dyret da ikke kan få i seg sand/flis/fiber eller annet som kan skade?
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 23
|
Jeg ville ikke anbefalt reptil-teppe for noe annet grunn enn at det er lett å rengjøre. Ingen reptiler lever på plast-gress ute i naturen. Se på tiurtorv/sandblanding guiden.. Ypperlig substrat som passer perfekt til leos
![]() Du slipper kanskje å bekymre deg for at leosen får i seg sand og div som mest sannsynlig kan føre til forstoppelse. Men det er langt ifra et naturlig underlag å bevege seg på for en gecko. Åsså ser det etter min mening sinnsykt stygt ut. Da synes jeg det er MYE bedre å bruke f.eks avispapir. Noe som du også bør gjøre frem til leosen blir eldre. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Junior Member
Sted: Sverige
Alder: 20
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Da er det avgjort, blir så stort terrarium som finnes
![]() Vil gjerne ha ei litta frøken først, også da blir sikkert lysten på en til ganske stor etterhvert. Se hvordan de lever sammen. (Studere det er sikkert moro ) Forstår det som at to hanner i samme terra aldri blir noe harmonisk. Så får unngå det ![]() Hva mener dere? Er Zoo-1 de beste når det kommer til fôr for Leos? (Utstyr?) Hvis det går bra at jeg spørr da... Synes dere det er moro og av-og-til forandre innredningen i terrariumet deres? F.eks legge til mer, omplassere. Jeg synes det må virke morsomt ![]() -Mvh REPTILE86
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| God jul alle sammen. | Lailande | Småprat | 23 | 24-12-2009 23:58 |
| hei alle sammen. | tekaa | Boa og pyton | 3 | 15-06-2009 16:27 |