"

Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 28-07-2011, 13:59   #1
Reptilfreak

Euble_m sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 59
Standard Hamrest på ene "tåen" - problemer

Hei,
jeg har bodd utenlands ett år og jeg fikk en dame med andre herptiler til å passe leopard gekkoen min mens jeg var borte.

Jeg trodde hun hadde en del kunnskaper, men det viste seg at den har ikke hatt det helt topp Den skiftet ham for 2 dager siden, men nå oppdaget jeg en liten hamklomp som var igjen på tuppen av ene "tåa". (vet ikke om det var dette hamskiftet eller om det har vært sånn lenge).

Jeg badet henne i litt over 10 minutter, og masserte godt med q-tip, men jeg klarte ikke å få hamresten av. Det virker som den er helt stiv og "stuck" fortsatt :/

Er det noen som har råd om hvordan jeg bør gå frem?
Svar med sitat
Gammel 28-07-2011, 14:42   #2
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
Meldinger: 1,202
Blog Entries: 2
Standard

Faktablad om dette av Camstatic her inne:
Leopard gekko og hamskift

Blant annet kan du bade gekkoen lengre enn 10 minutter, Cam skriver 20-40 minutter i faktabladet.
Freddy90 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 28-07-2011, 19:14   #3
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,671
Standard

Legg ut et bilde sånn at det går an å se på det
leo77 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 29-07-2011, 00:48   #4
Reptilfreak

Hignoria sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansund
Meldinger: 438
Standard

Om lunket vann ikke tar det, så prøv med Bio-mist. Det har fungert hver gang hos oss
Vi brukte T-rex Bio-Mist og ser sånn ut:
Svar med sitat
Gammel 29-07-2011, 01:17   #5
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Meldinger: 1,202
Blog Entries: 2
Standard

Den var ny for meg, Hignoria, takk for tips. Kan være verdt å prøve hvis det er et veldig vanskelig hamskifte hvor det ikke fungerer å bade i lunket vann.
Freddy90 er offline  
Svar med sitat
Gammel 03-10-2011, 17:05   #6
Reptilfreak

Euble_m sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 59
Standard

Jeg har helt glemt å svare på hvordan det har gått. Men etter at jeg tok henne i badet enda lengre enn 10 minutter gikk det helt fint av Kom på å svare i går siden hun da hadde hamskifte igjen, og alt er perfekt som før
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Kommentarer til " Tykkhalet gekko eller bjeffegekko - Underwoodisaurus milii" Roland Kommentarer til faktaarkene 1 24-02-2010 11:11
Aleksander Rybak "fairytale" vant eurovisjon song contest!!! bernie95 Småprat 38 20-05-2009 07:57
Nytt tema på skolen, trenge r modeller med "guts" Chibi Fotoforum 4 05-11-2008 18:28
Cyriopagopus sp. "Blue" = Lampropelma violaceopes Abraham, 1924 _Nagash_ Taranteller 0 09-03-2008 10:18
kommentarer til undersøkelse "forer du slangen din med dødt eller levende" Miroxx Snoker 33 22-01-2008 12:58

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 15:48.