"

Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 11-06-2011, 23:10   #1
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
Meldinger: 782
Standard Kjellunger til leopardgeckoer?!

Har en viss kjenning som mater leopardgeckoene sine med nyklekkede kjellunger. Det virkelige navnet på fugelen aner jeg ikke, vet kun at den blir kalt for kjell. Ihvertfall, han driver og mater dem av og til med det, og argumentet er at de kan jo spise kylling unger så det burde gå bra. Men altså, kan ikke leosene ta skade av det? Fuglene kan jeg ikke si jeg bryr meg veldig mye om, men tenker kanskje at det ikke er så heldig for leosen? Skal isåfall vise han denne, og om det går bra for leosen, så får han vel fortsette med det
Reptils er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-06-2011, 23:32   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2006
Meldinger: 15
Standard

Det høres veldig unødvendig ut å mate med fugleunger! Stakkars mammaen som mister ungene sine.

Den heter Tjeld. Mer info her:
Camel er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-06-2011, 23:36   #3
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Standard

Altså, se bort fra fuglene.. Overlever GECKOENE? Fuglene har vel både nebb og bein..
Reptils er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-06-2011, 00:07   #4
Reptilfreak

alfaromeogirl sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Øst-Norge, Oslo
Alder: 21
Meldinger: 770
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptils Vis post
Altså, se bort fra fuglene.. Overlever GECKOENE? Fuglene har vel både nebb og bein..
Hvorfor skal vi se bort ifra fuglene? Det er da både ulovlig å fore med levende her i Norge (av en grunn, både for fordyr og dyret som skal spise foret), og hvorfor i ALLE DAGER skal du ta inn ville fugleunger?

Det er vel brudd på en villtlov/naturvernslov også? Herrelighet, om spørsmålet er om Leopardgeckoen kan spise kjøtt så si heller det.

Slik du uttrykker deg, virker det hele bare totalt idiotisk (beklager litt hard ordbruk her, men det får virkelig være måte på)...
Svar med sitat
Gammel 12-06-2011, 00:15   #5
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av alfaromeogirl Vis post
Hvorfor skal vi se bort ifra fuglene? Det er da både ulovlig å fore med levende her i Norge (av en grunn, både for fordyr og dyret som skal spise foret), og hvorfor i ALLE DAGER skal du ta inn ville fugleunger?

Det er vel brudd på en villtlov/naturvernslov også? Herrelighet, om spørsmålet er om Leopardgeckoen kan spise kjøtt så si heller det.

Slik du uttrykker deg, virker det hele bare totalt idiotisk (beklager litt hard ordbruk her, men det får virkelig være måte på)...

Ta det rolig, jesus maria da. Er ikke JEG som forer dem med ungene heller. Les hva jeg skrev, det er en jeg kjenner som gjør det. Lurte kun på om geckoen tar skade av det
Reptils er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-06-2011, 00:18   #6
Reptilfreak

Medlem siden: Sep 2009
Alder: 31
Meldinger: 7
Standard

Er denne kjenningen deg selv?? syns du burde ha lest deg til bedre info før du gikk til annskaffelse av disse dyrene..slik som du uttrykker deg i postene dine så virker det som du ikke vet helt hva du driver med..
Rem er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-06-2011, 00:21   #7
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2009
Alder: 24
Meldinger: 2
Standard

å mate en gecko med Tjeld blir det samme som å kappe en huggorm i to med en spade.
tjeld er Totaltfredet i norge på lik linje med huggorm og er straffbart. ikke minst setter det en allerede negativt omtalt hobby enda mer negativt

å bruke truede dyrearter som mat er helt sykt.
stålormen er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-06-2011, 00:29   #8
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Rem Vis post
Er denne kjenningen deg selv?? syns du burde ha lest deg til bedre info før du gikk til annskaffelse av disse dyrene..slik som du uttrykker deg i postene dine så virker det som du ikke vet helt hva du driver med..
Jesus christ.
Har da virkelig bedre fordyr enn fugler til geckoene, mater dem med sirisser og zohobas dynket i kalsium, samt vitamindråper en dag i uka. Så neivel, vet ihvertfall nok til at jeg mater dem riktig Så nei, den kjenningen er IKKE meg selv.
Reptils er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-06-2011, 00:31   #9
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av stålormen Vis post
å mate en gecko med Tjeld blir det samme som å kappe en huggorm i to med en spade.
tjeld er Totaltfredet i norge på lik linje med huggorm og er straffbart. ikke minst setter det en allerede negativt omtalt hobby enda mer negativt

å bruke truede dyrearter som mat er helt sykt.
Hm, skal si det til han, viste faktisk ikke at de var en truet dyreart, så da vet neppe han heller det. men skal opplyse han om det, han er i utgangspunktet ikke helt rett i hode
Reptils er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-06-2011, 01:09   #10
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
Meldinger: 1,202
Blog Entries: 2
Standard

Sier som deg: "Jesus Christ".. For en merkelig tråd, hvorfor i huleste vil noen fôre leopard gekkoene med fugler lurer nå jeg på, og i tillegg en fredet fugl som tjelden. Går an å gi de en musepinkie en sjelden gang for eggleggende hunner eller tynne leoser, men fugler har jeg ikke hørt om.. En kjapp googling viser som jeg skrev i en annen tråd fra deg ("Spiser leos pærer?"):

" Leopard Geckos Food and Diet
så er de insectivore, noe som betyr at dietten deres utelukkende består av insekter."
Freddy90 er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Melorm-glad Leopardgeckoer Nero Leopardgekkoer og andre Eublepharis 4 03-02-2008 00:25
Kan leopardgeckoer fores med fisk? Evenruden Gekkoer 27 10-12-2006 15:41

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 15:47.