"

Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 31-05-2011, 22:07   #1
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
Meldinger: 782
Standard Spiser leos pærer?

Fikk høre idag at leoser _elsker_ pære/pærer? Frukten altså Stemmer det? Og er det ok/greit og gi dem det som ''snacks'' ?
Reptils er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 31-05-2011, 22:10   #2
Reptilfreak

Reptilicious sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Rogaland
Alder: 26
Meldinger: 622
Blog Entries: 2
Standard

Leoser er kjøttspisende reptiler.. Du burde ha lest mye mer før du gikk til anskaffelse av leoser.. Nesten trist å lese alle spørsmål du kommer med dagen før og samme dag du har fått leoser..

Spurte ikke selger deg noen spørsmål før han solgte deg gekkoene, for å forsikre seg at de kom til en person som kunne mye om arten?
Svar med sitat
Gammel 31-05-2011, 22:58   #3
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
Meldinger: 1,202
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptilicious Vis post
Leoser er kjøttspisende reptiler.. Du burde ha lest mye mer før du gikk til anskaffelse av leoser.. Nesten trist å lese alle spørsmål du kommer med dagen før og samme dag du har fått leoser..
Jeg er enig der.. Har fått det inntrykket av at trådstarter har det travelt, men jeg synes du burde ha tatt deg litt mere tid til å planlegge enn å gjøre det i hastverk, feks burde terrariet ha vært i gang i en liten stund før du kjøper deg gekkoer, så du vet at det funker ordentlig før du slipper de oppi, tenker da på temperatur og substrat.

Angående pære spørsmålet så er det som Reptilicious sier, at leopard gekkoer ikke skal ha det. Som det står øverst på siden her, som forøvrig var blant de første resultatene som kom opp når jeg søkte på leopard gecko diet:
Leopard Geckos Food and Diet
så er de insectivore, noe som betyr at dietten deres utelukkende består av insekter.
Freddy90 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 31-05-2011, 23:08   #4
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Tror du blander leopard gekkoen din med andre gekko arter som cresteds eller daggekkoer.som er fruktetende.
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 31-05-2011, 23:13   #5
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Standard

Rolig folkens
For det første, han jeg ''kjøpte'' dem hos viste ikke hvilken art det var, og hadde kjøpt dem og hatt den bare en bitteliten stund og var lei dem. Terrariet sto på i noen dager før jeg hentet geckoene.
Og grunnen til at jeg spør er ikke fordi jeg ikke _vet_ at de er kjøttetende / spiser innsekter. Men rett og slett det at jeg var i dyrebutikken idag for og kjøpe sirisser, og da sporte hun i kassa hva slags reptiler jeg hadde. Svarte at jeg hadde 2 leoser, og hun kom med at hun også hadde det, og at hun brukte og gi dem pærer av og til. Sa ingenting på det forid jeg ikke er spesielt erfaren, og har akkurat startet. Men stusset ekstremt over det, for det stemte ikke i mitt hode. Måtte bare forsikre meg om at det ikke var jeg som var helt på tryne Igjen: sorry, bare måtte spørre ettersom ei med reptiler i dyrebutikken sa at hun selv hadde leoser, og at de spiste pærer. Leosene må spise melormer i ett par dager, er vel slike store, 5-6 cm regner jeg med. kun 1 butikk som selger sirisser i hele tromsø :/

Sitat:
Opprinnelig postet av Frogger Vis post
Tror du blander leopard gekkoen din med andre gekko arter som cresteds eller daggekkoer.som er fruktetende.
Vet at cresteds spiser frukt, og jeg var rimelig 100% sikker på at leoser ikke gjør det, men når jeg er uerfaren og ei i dyrebutikken forteller meg at dem gjør det, så måtte jeg bare forhøre meg. Beklager om det var veldig på tryne
Reptils er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-06-2011, 01:37   #6
Reptilfreak

Medlem siden: Sep 2010
Meldinger: 12
Standard

Nå tror jeg du har misforstått det er melormene som du kan gi pærer til ikke leosene
Asj123 er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-06-2011, 16:12   #7
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Standard

At melormene spiser pærer, det vet jeg. Men fikk ganske spesifisert at det var leosene Menmen
Reptils er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-06-2011, 16:36   #8
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptils Vis post
At melormene spiser pærer, det vet jeg. Men fikk ganske spesifisert at det var leosene Menmen
Vel nå var jeg der, så vet d var melormene
Asj123 er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-06-2011, 21:16   #9
Senior Member

Gibbs sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
Meldinger: 2,647
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Asj123 Vis post
Vel nå var jeg der, så vet d var melormene
hehehe funny!

Kan du være hun i kassa
Gibbs er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-06-2011, 22:23   #10
Reptilfreak

Standard

Hmmm hvilken dyrebutikk? Kan jo være jeg tar feil, men nei sto ikke i kassa
Asj123 er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Leos egg:D:D Jon M Leopardgekkoer og andre Eublepharis 12 26-05-2009 15:42
Repti-Glo pærer.. Lars75 Terrarieutstyr 3 19-05-2009 15:17
Ny leos :) TwixXxy Mine Herptiler 8 12-05-2009 09:05
Min leos Husedderkoppen Mine Herptiler 16 02-01-2009 14:54
leos som ikke spiser haplopelma_freak Leopardgekkoer og andre Eublepharis 2 12-07-2007 12:10

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 15:45.