| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
Fikk høre idag at leoser _elsker_ pære/pærer? Frukten altså
Stemmer det? Og er det ok/greit og gi dem det som ''snacks'' ?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Rogaland
Alder: 26
|
Leoser er kjøttspisende reptiler.. Du burde ha lest mye mer før du gikk til anskaffelse av leoser.. Nesten trist å lese alle spørsmål du kommer med dagen før og samme dag du har fått leoser..
Spurte ikke selger deg noen spørsmål før han solgte deg gekkoene, for å forsikre seg at de kom til en person som kunne mye om arten?
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Sitat:
Angående pære spørsmålet så er det som Reptilicious sier, at leopard gekkoer ikke skal ha det. Som det står øverst på siden her, som forøvrig var blant de første resultatene som kom opp når jeg søkte på leopard gecko diet: Leopard Geckos Food and Diet så er de insectivore, noe som betyr at dietten deres utelukkende består av insekter.
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Rolig folkens
![]() For det første, han jeg ''kjøpte'' dem hos viste ikke hvilken art det var, og hadde kjøpt dem og hatt den bare en bitteliten stund og var lei dem. Terrariet sto på i noen dager før jeg hentet geckoene. Og grunnen til at jeg spør er ikke fordi jeg ikke _vet_ at de er kjøttetende / spiser innsekter. Men rett og slett det at jeg var i dyrebutikken idag for og kjøpe sirisser, og da sporte hun i kassa hva slags reptiler jeg hadde. Svarte at jeg hadde 2 leoser, og hun kom med at hun også hadde det, og at hun brukte og gi dem pærer av og til. Sa ingenting på det forid jeg ikke er spesielt erfaren, og har akkurat startet. Men stusset ekstremt over det, for det stemte ikke i mitt hode. Måtte bare forsikre meg om at det ikke var jeg som var helt på tryne Igjen: sorry, bare måtte spørre ettersom ei med reptiler i dyrebutikken sa at hun selv hadde leoser, og at de spiste pærer. Leosene må spise melormer i ett par dager, er vel slike store, 5-6 cm regner jeg med. kun 1 butikk som selger sirisser i hele tromsø :/Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
|
Nå tror jeg du har misforstått
det er melormene som du kan gi pærer til ikke leosene
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
At melormene spiser pærer, det vet jeg. Men fikk ganske spesifisert at det var leosene
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Hmmm hvilken dyrebutikk? Kan jo være jeg tar feil, men nei sto ikke i kassa
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Leos egg:D:D | Jon M | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 12 | 26-05-2009 15:42 |
| Repti-Glo pærer.. | Lars75 | Terrarieutstyr | 3 | 19-05-2009 15:17 |
| Ny leos :) | TwixXxy | Mine Herptiler | 8 | 12-05-2009 09:05 |
| Min leos | Husedderkoppen | Mine Herptiler | 16 | 02-01-2009 14:54 |
| leos som ikke spiser | haplopelma_freak | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 2 | 12-07-2007 12:10 |