| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
Ble litt inspirert av tråden HOWTO Tiurtorv-sand blanding
og syns der så fint ut, + at mange har gode erfaringer med den. Vil ha noe lignende selv, men lurer på om det går greit med vanlig blomsterjord? den er ikke gjødslet, men inneholder kalsium, kalium. Tenkte om det var noen fare og bruke dette til nødløsning i 1-2 dager? har allerede startet og blande, og så rimelig fint ut men er litt redd de begynner og spise av det.. sanden jeg bruker er vanlig 2-3mm akvariesand
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Litt hastverk, noen som har svar?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Jeg vil tørre og påstå at du ikke har det. Det høres mere ut som om blomsterjord var noe du hadde RETT ved siden av deg, og at det passer DEG bedre
![]() Ikke bruk jord som er tilsatt noe som helst. Er den tilsatt kalsium tipper jeg det er den typen jord som har slike hvite korn i seg? Det skal geckoen IKKE ha i seg. Hvis du seriøst har hastverk med å få ferdig terraet til leosen kommer, så går det vel ann å vente med å hente? Eller hvis det ikke er mulig, så sett den/dem på papir til du får riktig substrat? |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
og måtte vite rimelig fort for og vite om jeg skulle få noen til og handle for meg, men har lagt en tynn hånduk i terraet og lagt papir over der igjen, så skal leosene få vente i bilen mens jeg er inne på plantasjen og kjøper tiurtorv(?) / ugjødslet naturtorv(?) og rådasand om dem har ![]() Ville ikke spurt om det kun var at det passet meg best, vil kun trossalt det beste for geckoen.. ville bare vite om det kunne brukes er ikke slike hvite korn i det nei, men har droppet den planen Er 2 stykk som må dele ett 80*45*35 i overkant av en mnd, før jeg kjøper ett nytt til dem.. litt rangt om plassen 1-2 mnd i starten, men så ska de få på deling ett som er minimun 120*50*50 Burde vel være rikelig med plass? Mye mulig det blir en del større også ![]() De takler vel transport i isbks 4-5 timer greit? |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Dine leoser vil fint greie seg i et 80*45*35 terra
![]() Skal du ha deg et 120*50*50 terra så har du vel en plan om å inrede det godt også ? Kan få gjort masse kult i ett sånt stort terra. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
De blir og måtte være ute ca 5 minutter, i rett over 10 grader, men det burde vel gå bra
![]() Har ingen planer om og skaffe meg nye dyr med det første, og tenkte at siden jeg har plass til råde og ingen bruker den, så hiver jeg i noen tusenlapper til så stort og greit terra som overhode mulig kan være maksimalt 120cm langt, og max 70 cm bredt, uten noen makshøyde. Har vel rundt 5 tusen til gode, så da blir det vel nytt terra med virkelig god plass til dem ![]() Angående frakten så er tempraturene vanlig romtermpratur/biltemratur så det burde ikke være noe problem, blir 5-10 min de må være ute i rett over 10 grader, men de er i hver sin isboks i en bag så det burde gå bra ![]() Får man noe terra i nærheten av 125*70*x eller? Hvor høyt det er har ingenting og si, men mac 125 cm langt og 70cm bredt. Høres ut som det kunne blitt en fin plass for 2 geckoer Fant ut at tettaet de har nå er 80*40*40, og om de har stor nok plass eller ikke får være så, får nesten dårlig samvittighet av det, må ha noe større ![]() EDIT: og ja, om jeg skal kjøpe nytt og STORT terra til de så skal forhåpentligvis høyden og utnyttes kraftig, med gode klatremuligheter
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Det går nok bra
Bristols har vel terra i den str?
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Fant ikke noe spesielt hos dem
Får sitte med handa i der idag og la de bli vant til den
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvordan bunnsubstrat? | Jon M | Pinnedyr | 12 | 11-05-2009 09:04 |
| Bunnsubstrat til leo juvenil | spott | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 9 | 28-09-2008 12:27 |
| bunnsubstrat | Draanes | Helse og sykdommer hos reptiler | 5 | 04-03-2008 21:25 |
| Bunnsubstrat for pinnedyr | Trond1 | Terrarier | 9 | 21-10-2006 13:35 |
| Bunnsubstrat | nidhogg | Terrarier | 6 | 27-11-2004 00:02 |