| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
|
Hei!
Bare lurte på om leopard geckoer kan spise hverandre vis den ene er ganske svak? Takker for svar! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Nei, leoser er ikke kannibaler. Men det har forekommet. Men det trenger ikke å være at den ene er svak.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2011
|
Så lenge den klarer å gjøre litt motstand tviler jeg. Men jeg er heller ikke noen ekspert på dette. Jeg tror ikke geckoer risikerer en slåsskamp for mat. Bare mat den mett så tror jeg den blir fornøyd med dagens fangst.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Eneste situasjonen jeg kan se for meg at de kan bli kannibaler, er visst en fullvoksen blir satt sammen med en nyfødt.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
|
Takk skal dere ha! Vet det var litt rart spørsmål men den ene leosen min var plutselig helt borte. Alle dører var låkt og jeg hadde gått igjennom hele huset og terrariet. Den var da litt tynnere enn de andre men de har alltid tilgang på mat. Men jeg fryktet da det værste
Men det viste seg at den hadde gjemt seg oppi baksiden av en exo Terra foss og ligget der så en dag så jeg den plutselig i terrariet igjen HeheMen takk for alle svar! |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| gecko, kannibalisme, mat, Leopardgekko |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| 2 Leos i hus | demios | Mine Herptiler | 4 | 16-03-2009 17:25 |
| Min leos | Husedderkoppen | Mine Herptiler | 16 | 02-01-2009 14:54 |
| Kannibalisme | kirstey | Boa og pyton | 5 | 29-07-2008 18:55 |
| leos | tine | Agamer | 8 | 09-05-2008 09:26 |
| leos | haplopelma_freak | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 4 | 06-08-2007 11:03 |