"

Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 26-01-2011, 22:03   #1
Reptilfreak

gordongekko sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Sted: Akershus
Alder: 31
Meldinger: 160
Question hvorfor....

løfter han seg opp på alle 4 når jeg strykern på hodet? fordi han føler jeg "trykker" ham ned, fordi han ikke liker det eller fordi han liker det eller hva?
I tillegg lukker han alltid øynene selv om jeg ikke er i nærheten av dem. Liker han at jeg tar på ham eller? Eller hva?
Og når jeg er borti halen hans reiser han seg og kroker seg sammen, ganske stilig. Men jeg kan lite av kroppsspråket til sånne jeg assa.
gordongekko er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 26-01-2011, 22:17   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2010
Alder: 15
Meldinger: 271
Standard

hvilken art
mantris er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 26-01-2011, 22:24   #3
Reptilfreak

Hignoria sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansund
Alder: 21
Meldinger: 438
Standard

antar det er leopard gekko du snakker om, den reiser seg opp for å være på vakt i tilfelle den må stikke av. Ikke fordi den liker det.
Svar med sitat
Gammel 26-01-2011, 23:43   #4
Reptilfreak

gordongekko sin avatar

Standard

Hehe stilig. Er stilig når de reiser seg på alle 4 for han kravler jo ellers bare.
Ja er en leos ja.
Men han er 15 år og vært hos folk i alle år da. unger og alt mulig.
Bare nysgjerig jeg
Noen som veit hvorfor de ( hvertfall denne) virker spes.var på halen sin?
gordongekko er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-01-2011, 11:31   #5
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4
Standard

Halen er fettlageret dems, så de vil ikke mista halen med mindre dem må. Dessuten er jo halen forsvar mekanismen dems, føler de seg veldig truet, så slipper de halen om nødvendig.. Så ikke lek for mye med halen. Det er ikke noe kjeledyr.
mr-repti er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-01-2011, 08:06   #6
Reptilfreak

gordongekko sin avatar

Standard

Takk for svar ja!
Godt dere kan belære meg som er helt ny på dette.
I natt har han skifta ham. Dvs han begynte å bli grå på halen i gårkveld, og nå nettopp nesten skrellet han av seg det siste som så ut som tørkepapir på hele kroppen hans, veldig overraskende likt på det faktisk. Han beit tak i halen sin og reiv det av og spiste det?! skal de gjøre det altså?? han har nå av meg fått 15 sirisser i uka, nå har jeg hatt ham i 2 uker, det er 3 ganger så mye mat som han har vant med, halen er ikke noe større men han virker tjukkere rundt magan, ser litt småfeit og fin ut men nå er han jo nærmere 15 år gammel, han skal ikke vokse noe mer nå? sånn ut over det å bli feitere mener jeg?
gordongekko er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-01-2011, 08:09   #7
Reptilfreak

gordongekko sin avatar

Standard

Hehe han gnir seg oppetter steiner og drar seg bortover sanda (som en hund omtrent)her nå for å få av seg de siste restene av "tørkepapiret".
gordongekko er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-01-2011, 08:54   #8
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,725
Blog Entries: 12
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av gordongekko Vis post
Hehe han gnir seg oppetter steiner og drar seg bortover sanda (som en hund omtrent)her nå for å få av seg de siste restene av "tørkepapiret".
Da håper jeg du har fuktboks.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-01-2011, 10:33   #9
Reptilfreak

gordongekko sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av CamStatic Vis post
Da håper jeg du har fuktboks.
Nei jeg har ikke det altså, men jeg har nesten etterhvert skjønt at det er noe jeg burde fikse. Han her har aldri hatt det han så jeg visste ikke hva det var engang før jeg så det sto om det her. Men jeg skal sjekke etter noen oppskrifter innpå her
Så når han gjør det så betyr det at han trenger det altså? Han har problemer med å få dette av seg?
Og det jeg spurte om istad; er det normalt at de spiser dette?
gordongekko er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-01-2011, 10:54   #10
Reptilfreak

Hignoria sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansund
Alder: 21
Meldinger: 438
Standard

Jepp de spiser hammet sitt
Han gnir seg mot alt mulig for å løsne hammet så det kan falle av, dette vil en fuktboks hjelpe han mye med. Da løsner det lettere av seg selv og han slipper å holde på så lenge og han vil spare seg for å miste tær også.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hvorfor det nicket? Jabbe Småprat 108 15-07-2011 12:59
Hvorfor 50-50% av sekken ? duefjes Byttelån av dyr for parring. 10 03-12-2008 10:49
Hvorfor???? cobra_kai Skorpioner 17 14-12-2006 18:19
Hvorfor???? cobra_kai Media 7 02-12-2006 16:04

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 15:35.