"

Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 22-11-2010, 23:15   #1
Reptilfreak

Hignoria sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansund
Alder: 21
Meldinger: 438
Question Er hun som ble han en hun igjen?

Da jeg fikk min kjære leos for 3 år siden ble hun presentert som ei jente og jeg trodde så, helt frem til hun var 2 år gammel. Jeg fikk øye på buken som nå bulet ut og hadde den tydelige V formen sin, dette måtte da være en gutt!
Jeg skal nå selge han og han skal mest sannsynlig flytte inn hos to andre jenter og da er det jo viktig å vite at han faktisk er en hann da, så når jeg begynte å dobeltsjekke igjen så ble jeg sannelig ikke sikker. V-en er svak, det buler under men kanskje ikke så mye? Legger ved et bilde så dere kanskje kan hjelpe meg å vurdere om det er en gutt slik jeg tror eller har han lurt meg? Kald mot glasset kanskje?

Svar med sitat
Gammel 23-11-2010, 00:28   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2009
Sted: akershus/lørenskog
Alder: 32
Meldinger: 94
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Hignoria Vis post
Da jeg fikk min kjære leos for 3 år siden ble hun presentert som ei jente og jeg trodde så, helt frem til hun var 2 år gammel. Jeg fikk øye på buken som nå bulet ut og hadde den tydelige V formen sin, dette måtte da være en gutt!
Jeg skal nå selge han og han skal mest sannsynlig flytte inn hos to andre jenter og da er det jo viktig å vite at han faktisk er en hann da, så når jeg begynte å dobeltsjekke igjen så ble jeg sannelig ikke sikker. V-en er svak, det buler under men kanskje ikke så mye? Legger ved et bilde så dere kanskje kan hjelpe meg å vurdere om det er en gutt slik jeg tror eller har han lurt meg? Kald mot glasset kanskje?

hehe det er ikke alltid så lett.
men jeg ser ikke noe bildet, uten det er det vanskelig å hjelpe deg.

Mvh. Knut
knut80 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-11-2010, 00:47   #3
Reptilfreak

Hignoria sin avatar

Standard

ja søren, det ser jeg nå, bildet ble linket fra en låst side så da var det ikke så rart dere ikke fikk se noe
Prøver på nytt. Si ifra om dere ser det nå da.
Svar med sitat
Gammel 23-11-2010, 06:40   #4
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Nå er ikke jeg en racer på å kjønnsbestemme leoser, men den der er ikke ut som min og min er hanne.. Ligger et bilde av den ene i tråden min : lompah's & wernis' reptiler - hvis du blar nedover siden der til litt under midten så finner du et bilde av undersiden på en leoshann
Svar med sitat
Gammel 23-11-2010, 08:37   #5
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,725
Blog Entries: 12
Standard

Det ser ut som en jente for meg.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-11-2010, 09:46   #6
Reptilfreak

Hignoria sin avatar

Standard

Næh, men se i forhold til dette bildet da

Legg merke til den tykkere puten under halen til den som er hankjønnet (Bulge), min har jo en sånn og den puten er jo testikkler så vil jeg jo heller påstå gutt? Den V-en trenger jo ikke å være der i det hele tatt, men den er også synlig på min (dog svakt). Synes det er merkelig at den er så liten også, derfor vi lenge først trodde at det var jente.. men gutter kan vel være små de også?
Svar med sitat
Gammel 23-11-2010, 09:57   #7
Reptilfreak

Hignoria sin avatar

Standard

Et par bilder til..

Legg merke til kulen under halen dens..
Svar med sitat
Gammel 23-11-2010, 10:19   #8
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Om du ser på det første sammenligningsbildet du la ut, så ser man at hunnen også har en liten klump ved halefestet (synes jeg da), og hunnen har også en "V" form, men ikke på langt nær like tydelig som hos hannen.
Svar med sitat
Gammel 23-11-2010, 10:29   #9
Reptilfreak

Hignoria sin avatar

Standard

Jo, men jeg vil da tøre å påstå at den er større hos guttene, og hos min så ser man den tydelig?
Svar med sitat
Gammel 23-11-2010, 11:43   #10
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2009
Sted: akershus/lørenskog
Alder: 32
Meldinger: 94
Standard

hei.
det er ser ut som en hunne for meg å, de har ofte klump bak bakbeina de å.. en voksen hanne skal ha godt synlig v og porer, å det har ikke hun her..

Mvh. Knut
knut80 er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Egg,igjen! ederlezi Leopardgekkoer og andre Eublepharis 10 24-08-2010 20:13
Hei igjen:) parahybana_freak Myriapoder 7 06-10-2008 20:20
Språkdebtten igjen........ telia Småprat 2 16-06-2008 21:42
Meg, igjen :P _Nagash_ Medlemmene 15 16-03-2007 16:06
Nå er det vår igjen.... Katrine Snoker 38 26-06-2006 16:21

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 15:34.