| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansund
Alder: 21
|
Da jeg fikk min kjære leos for 3 år siden ble hun presentert som ei jente og jeg trodde så, helt frem til hun var 2 år gammel. Jeg fikk øye på buken som nå bulet ut og hadde den tydelige V formen sin, dette måtte da være en gutt!
Jeg skal nå selge han og han skal mest sannsynlig flytte inn hos to andre jenter og da er det jo viktig å vite at han faktisk er en hann da, så når jeg begynte å dobeltsjekke igjen så ble jeg sannelig ikke sikker. V-en er svak, det buler under men kanskje ikke så mye? Legger ved et bilde så dere kanskje kan hjelpe meg å vurdere om det er en gutt slik jeg tror eller har han lurt meg? Kald mot glasset kanskje? ![]()
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2009
Sted: akershus/lørenskog
Alder: 32
|
Sitat:
hehe det er ikke alltid så lett.men jeg ser ikke noe bildet, uten det er det vanskelig å hjelpe deg. Mvh. Knut |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
![]() ja søren, det ser jeg nå, bildet ble linket fra en låst side så da var det ikke så rart dere ikke fikk se noe Prøver på nytt. Si ifra om dere ser det nå da.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Nå er ikke jeg en racer på å kjønnsbestemme leoser, men den der er ikke ut som min og min er hanne.. Ligger et bilde av den ene i tråden min : lompah's & wernis' reptiler - hvis du blar nedover siden der til litt under midten så finner du et bilde av undersiden på en leoshann
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Næh, men se i forhold til dette bildet da
![]() Legg merke til den tykkere puten under halen til den som er hankjønnet (Bulge), min har jo en sånn og den puten er jo testikkler så vil jeg jo heller påstå gutt? Den V-en trenger jo ikke å være der i det hele tatt, men den er også synlig på min (dog svakt). Synes det er merkelig at den er så liten også, derfor vi lenge først trodde at det var jente.. men gutter kan vel være små de også?
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Et par bilder til..
![]() ![]() Legg merke til kulen under halen dens..
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Om du ser på det første sammenligningsbildet du la ut, så ser man at hunnen også har en liten klump ved halefestet (synes jeg da), og hunnen har også en "V" form, men ikke på langt nær like tydelig som hos hannen.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Jo, men jeg vil da tøre å påstå at den er større hos guttene, og hos min så ser man den tydelig?
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2009
Sted: akershus/lørenskog
Alder: 32
|
hei.
det er ser ut som en hunne for meg å, de har ofte klump bak bakbeina de å.. en voksen hanne skal ha godt synlig v og porer, å det har ikke hun her.. Mvh. Knut
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Egg,igjen! | ederlezi | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 10 | 24-08-2010 20:13 |
| Hei igjen:) | parahybana_freak | Myriapoder | 7 | 06-10-2008 20:20 |
| Språkdebtten igjen........ | telia | Småprat | 2 | 16-06-2008 21:42 |
| Meg, igjen :P | _Nagash_ | Medlemmene | 15 | 16-03-2007 16:06 |
| Nå er det vår igjen.... | Katrine | Snoker | 38 | 26-06-2006 16:21 |