| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Norge
Alder: 25
|
så at dolly var mere grå i fargen sin i dag trodde først det var noe galt men ser nå at hun skifter ham men hun har ikke vært i fuktboksen sin siden jeg fikk henne sist torsdag, kan jeg bare spray litt vann over henne? ser det har gått av litt rundt øynene hennes men der sleiker hund seg hele tiden?
hvor lang tid bruker de på å skifte ham sånn ca? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Kan fint gi henne en liten dusj med en vann spray flaske eller gi a et lite bad (ikke at det trengs hvist hun ikke har slitet med hamskifter tidligere).
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Norge
Alder: 25
|
beklager min hysterik men nå ser hun helt normal ut igjen og ingen ting som henger igjen som jeg kan se. byttet ut fuktboksen til en mindre så skal få henne inni der løpet av dagen, så hu vet at den er der.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansund
Alder: 21
|
Bare ikke stress henne og presse henne inn i fukthula. De greier seg svært bra selv under et hamskifte så lenge fuktigheten i buret generelt ikke er alt for lav. Min kan skifte ham hvor som helst uten problemer, og er derfor ikke avhengi av hulen sånn sett. Vi sprayer da hele buret ofte uansett.
Hamskifte skjer i løpet av noen timer det, opp til en dag. Om man bare teller 'avprellingen' av huden, de kan være bleke i noen dager før dette skjer. Hamskifte er ikke farlig for dyret, det betyr i grunn bare at det vokser, noe er som veldig bra
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2009
Sted: akershus/lørenskog
Alder: 32
|
Sitat:
![]() jeg ser ingen grunn til å dytte henne inn i fukthula for å vise henne hvor den er, trenger hun fuktighet finne hu den selv.. i de fleste tilfeller iallefall.. jeg ser skjelden hua mi i fukthula, eneste tegn jeg ser til at hun har hvert der er at hu har dratt med seg litt vermicelute ut av fukthula på vei ut.. Mvh. Knut |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Eneste du trenger å være litt obs på når det gjelder hamskift av ung leos er at hammet rundt tærne også faller av, ellers kan det by på problemer. Hadde ofte litt hamrester rundt tærne på mine da de var mindre..
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansund
Alder: 21
|
Det skulle jeg til å skrive også. Om hammet ikke vil av på tærna så kan du la henne vasse i litt vann i en balje så det løser seg opp. La henne ordne opp selv, ikke finn på å dra av hammet når hun driver å skifter!
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Til min 3mnd gamle leo pleier jeg å ha i såppas med vann i fuktboksen,slik at tærne aldri skal bli noe problem for henne. Skinnet går av,ingen rester sitter igjen,og hun har ikke noe problemer med at hun vasser litt i vann der inne,skifter ham ofte
Et tips om du skulle bli bekymret for tærne...
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hjelp fort!!! | Haawie | Pinnedyr | 11 | 06-08-2010 06:49 |
| trenger info hva dem trenger vannskilpadder fort! | addey | Skilpadder | 18 | 19-03-2010 13:51 |
| Trenger hjelp fort!!! | Simon | Slanger, øgler og skilpadder | 11 | 20-05-2009 08:11 |
| kan kamelon skifte så fort farge ? | duefjes | Øgler | 5 | 13-04-2009 08:04 |
| hjeeeeeeelp! trenger assistanse fort!!!!! | slicer | Taranteller | 8 | 04-06-2006 07:01 |