| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Norge
Alder: 25
|
skal gå til inn kjøp av terrarie til leopard gecko så her er listen med det jeg skal ha:
Terrarie 80x40x50 med 2x18w lys Calcium substrat 10 kg exo terra sun glo 75w tight beam. exo terra night glo 15w exo terra varmematte ørken medium exo terra grotte stor exo terra grotte medium exo terra melormskål stor exo terra vannskål medium exo terra termometer rund terrarie lås hobby reptix mineral 120g litt røtter/stener som innredning men så lurer jeg på om jeg trenger sun glo 75w siden det er lys i taket og varmematte som avgir varme. night glo er vel mest for min skyld eller trenger de det? å er det noe jeg mangler? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
Spørsmålet er vel mer om du klarer å oppfylle kravene med hennhold til varme og fuktighet i terra. De trenger fuktboks i hvertfall. Også en varm og en kald side. Regner med at du har lest deg opp på temp osv.
Leoparder trenger ikke uvlys, og de trenger ikke noe lys om natten. varmekravene er viktigst.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
ja har det. de skal vel ha rundt 32-35 grader på solingsplassen og rundt 25 i den kalde delen og tempen kan ligge på 18-22 på natta. har lest faktablad og litt div.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Supert
da regner jeg med at geckoene får det knall hos deg!Av nyskjerrighet; hvorfor calciumsand? (husk fuktboks)
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Håper da at den vil trives
![]() men leste et sted at fukt boks ikke var nødvendig så lenge man sprayet litt vann i terra en gang i blant også gjrene på geckoen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
man MÅ vel ikke ha det, men det er veldig kjekt for geckoene. Da har de full tilgang til å styre hvordan de selv vil ha det.
Jeg personlig ser på det som et must, og mine gecko'er har brukt den flittig
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
okay men man kan bare bruke en vanelig hule som det? vet at man må ha noe bunnsubtrat inni der som holder på fuktigheten også.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
kan bruke torv eller vermeculite, gjerne en blanding.
Kan godt bruke en vanlig hule så lenge den er "lufttett" og ikke har for stor inngang eller for mange innganger. Altså at den holder godt på fuktigheten uten å skape mugg.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
okay, tenkt på en exo terra hule, holder den mål?
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Kan sikkert funke den.
Jeg har pleid å bruke isboks
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Leopard Gecko | Arfus | Slanger, øgler og skilpadder | 1 | 26-05-2010 11:15 |
| Temperaturer i et Leopard-gecko terrarie | Grønn | Gekkoer | 0 | 30-12-2009 12:08 |
| Leopard Gecko | Mathias Woodss | Agamer | 33 | 28-04-2008 18:19 |
| Leopard Gecko - terrarie spm. | Mazhar | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 6 | 07-11-2006 11:35 |