"

Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 20-08-2010, 09:51   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
Red face Egg,igjen!

Nå har Dolly,leojenta mi lagt egg igjen. Denne gangen er det ett egg,MEN,jeg aner ikke hvor lenge det har ligget.. Kanskje et par uker.. Leosene har alltid pleid å drite i fuktboksen,men i den siste tiden har de funnet seg en fast drite plass i gjørnet. Jeg fukter fuktboksen 1-2 dager i uka,og jer har ikke sett noen ting i fuktboksene,verken drit eller egg,i de siste tre-to ukene.. I dag skulle jeg sjekke om de hadde driti inni der,for det er liksom en daglig rutine.. Vil jo ikke ha drit inni der..
Så så jeg en liten hvitt flekk,tenkte det var en rømt kakkerlakk som hadde tatt seg til et hamskifte.. Da tok jeg pinsetten for å ta den frem,men kjente straks at dette var IKKE en kakkis..

Jeg lurer på om det går ant å la egget ligge i fuktboksen sin inne hos leosene,eller er det skummelt for egget? Egget var stort rundt og fast,og det må nesten ha ligget en stund.. Etter at jeg satte ned fuktboksen,så kom søte Dolly og sprang inn i fuktboksen,og stilte seg over egget,heiste opp magen til og med for å ikke røre det...
Beskytter hun det? Har også sett begge leosene stått der sammen også..
ederlezi er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-08-2010, 20:27   #2
Reptilfreak

Sted: Asker
Alder: 39
Meldinger: 77
Blog Entries: 3
Standard

Troe ikke jeg ville prøvd og klekket det i fukt hula. Man kan sikkert klare det, men tror du bare gjør det vanskeligere enn nødvendig.
Stor plast boks med vann, varme kolbe som brukes i akvarier og en fukt boks med vermeculit så har du en leo's beibi iløpet av et par mnd.
Eneste du trenger og gjøre da er og vente på bebisen
Enklere enn det får man vel ikke gjort det.
Lykke til
skippy1972 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 21-08-2010, 00:07   #3
Reptilfreak

Standard

Lyste igjennom det nå,var ingenting inni... Hun er jo fire-fem år,og har lagt en del egg,så er mulig de ikke er befruktet.. Men! Jeg skal gjøre som du sier,for alt jeg vet så kanskje det var lagt i går.. Har ikke varmekolbe,så da får varmematte gjøre susen
Tusen takk
ederlezi er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-08-2010, 08:57   #4
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,671
Standard

Nå har vel denne hua lagt endel egg i år så dette med at hun bare la 1 egg å +at det er ubefruktet så kan det være tegn på at årets egg tid for hu er slutt for denne gang.
Bruker du varmematte så vil jeg da tro at du vil slite med å få til en stabil klekke temp hvist du ikke bruker en temp regulerer ?
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-08-2010, 09:13   #5
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av leo77 Vis post
Nå har vel denne hua lagt endel egg i år så dette med at hun bare la 1 egg å +at det er ubefruktet så kan det være tegn på at årets egg tid for hu er slutt for denne gang.
Bruker du varmematte så vil jeg da tro at du vil slite med å få til en stabil klekke temp hvist du ikke bruker en temp regulerer ?
Mest sannsynlig. Ingenting som har skjedd i dag heller.

Nope,bruker ikke det.. Hvor mye koster en varmekolbe da? Er jo greit å ha det helt klart til neste gang det skjer noe..
Begge gangene hun la egg så var det uventet,så jeg får sette meg mer inn i hvordan det fungerer med leoser og egglegging tror jeg. Og invistere en varmekolbe...
ederlezi er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-08-2010, 18:20   #6
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Standard

koster deg ca 200-250 kr
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-08-2010, 23:47   #7
Reptilfreak

Standard

Oki
Uff,synd at det ikke var noe i dette egget,har kunne tenkt meg en etterkommer av Dolly,hehe Første gangen fikk jeg det ikke til med eggene,så.. Har fått meg en leobebis nå da,fra Janka Utrolig hvor man begynner å digge leoser når man først får skaffet seg Artig med en leo som er bare bebis,så får man sett utviklingen osv Seelv om det var litt synd at det var cresteden som ble byttet ut da.. Han er jo så flott Han har det som plommen i egget til Janka nå^^
ederlezi er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-08-2010, 09:32   #8
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Standard

Ahhh så han havnet hos Janka
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-08-2010, 17:33   #9
Reptilfreak

Standard

Ja,han gjorde det
ederlezi er offline  
Svar med sitat
Gammel 24-08-2010, 19:35   #10
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 1
Standard

hei har du gekkoer hvor kjøpte du dem?
atl er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hei igjen:) parahybana_freak Myriapoder 7 06-10-2008 20:20
melormer...igjen anniken Fôrdyr 20 28-08-2007 13:38
Meg, igjen :P _Nagash_ Medlemmene 15 16-03-2007 16:06
Så var jeg i gang igjen :P Andy Terrarier 9 08-02-2007 15:08
Nå er det vår igjen.... Katrine Snoker 38 26-06-2006 16:21

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 15:28.