"

Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 30-07-2010, 07:56   #1
Reptilfreak

yoghurt sin avatar

Medlem siden: May 2010
Sted: oschlo
Meldinger: 13
Standard Spisevegring

Leosen min har slutta å spise. Han viser null interesse for mat, uansett hva jeg gir. Hos den forrige eieren fikk han mest frossenfor, så jeg setter fram tinte sirisser så ofte som mulig. I tillegg tilbyr jeg ham nesten daglig levende sirisser, og Zophobas, noe han visstnok ALLTID har spist før. Sånn som det har vært de siste ukene, spiser han max en gang i uka, og har selvsagt blitt tynnere og tynnere (han var ikke akkurat god og rund da jeg fikk ham heller).

Vet at det finnes annet fôr og, men problemet er at han ikke finnes interessert i noen bevegelser som helst. Nå er han en gammel gubbe, da, og jeg blir jo bekymra for at han rett og slett er gammel NOK.

Hva gjør jeg?
yoghurt er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 30-07-2010, 09:13   #2
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,671
Standard

Kan du legge ut et bilde av han ?
Hvor gammel er han sånn ca da ?
leo77 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 30-07-2010, 09:42   #3
Reptilfreak

yoghurt sin avatar

Standard

Kan sikkert ordne et bilde i løpet av dagen.

Ifølge den forrige eieren er han sannsynligvis rundt 20. Ikke verdens yngste mer, med andre ord.
yoghurt er offline  
Svar med sitat
Gammel 30-07-2010, 09:46   #4
Reptilfreak

yoghurt sin avatar

Standard

Her er han rundt påske, da han kom hit. Blitt MYE tynnere nå, stakkars.
yoghurt er offline  
Svar med sitat
Gammel 30-07-2010, 15:09   #5
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Standard

20 år ja,,dæven det skal godt til at man er så oppdatert på alder da desverre leoser har sikkert opptil 1 ny eier pr år :S
Ønsket et nå bilde,siden du sier at den er så tynn.
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 30-07-2010, 16:13   #6
Reptilfreak

yoghurt sin avatar

Standard

Nå-bilde kommer. Ville bare ikke jage ham opp, så får se utover kvelden. Så nå at han hadde spist de to sirissene jeg tinte til ham. Da har han spist to sirisser og en zophobas denne uka, noe som faktisk er mer enn han har gjort i det siste.

Han har vel hatt fire eiere, og sistemann hadde ham i ti år, så han har ikke flytta rundt så mye i forhold til mange andre. Har en treårig leos og, og den har allerede bodd tre forskjellige plasser.
yoghurt er offline  
Svar med sitat
Gammel 30-07-2010, 18:38   #7
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Standard

okey
Når den når den alderen så kan synet begynne å svikte/reduseres. Så du kan jo evt se om den spiser hvist du hånd mater den
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 31-08-2010, 21:50   #8
Reptilfreak

yoghurt sin avatar

Standard

Ordna seg, ve! Aner ikke hva som skjedde, men nå spiser han meg snart ut av huset. Ikke lagt noe særlig på seg ennå, da. Bæsjer mye. Blir sikkert bra snart.
yoghurt er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Spisevegring hos A. geniculata! simi06 Taranteller 5 01-03-2008 18:36

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 15:28.