| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
|
I dag klekte det siste egget mitt og ut ramlet det en liten albino. Særs merkelig, da foreldrene er normalfarget og high yellow. De andre søskene er en god blanding. Men så kom denne lille rosa og gulstripete uten en mørk strek noen plass på kroppen. Hva har skjedd her? Er dette vanlig?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Guest
Medlem siden: May 2009
Sted: Buskerud, Drammen
Meldinger: 232
|
Bilde ?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
|
![]() Her er det lille mysteriet. Syns den ser så liten og puslete ut i forhold til de andre. Den er mindre enn resten og ikke særlig stødig på beina. Virker også som om den er litt lysfølsom, den kniper sammen øynene i lyset. Alt i alt ikke en sunn og frisk gekko foreløpig. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Hehe,her har du fått en fin albino unge ja. så mamman & pappan er ikke rene nei,dem har albino i seg ja
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Sitat:
Etter det jeg har forstått så er dette en gendefekt og da lurer jeg også på det du sier 'dem har albino i seg ja' (bare lurer)
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Fant dette på Wikipedia nettopp
'Albinisme er en medfødt tilstand som skyldes en gendefekt som medfører manglende eller redusert evne til å danne pigment. Mennesker med albinisme har få eller ingen pigmenter i øyne, hud og hår. De fleste har foreldre som ikke har albinisme, men som genetisk er bærere av det. Albinisme forekommer hos personer fra alle raser.' Det er vel kanskje svaret jeg søkte etter som du ville gitt meg eller? ![]() Men et sted må det starte vel? Sist endret av Gibbs; 13-07-2010 kl 19:03. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
|
|