| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 14
|
hei. nå begynner det å bli en stund siden lepard geckoen min har spist å det er pga at det er ingen dyrebuttiker som selger sirriser eller lignende, så er det noe annet vi kan mate den med? hun kan spise tørkede sirriser, men det er kun når hun er skikkelig sulten. å jeg vet jo at det er ingen god ide å vente til hun er så sulten...
er det noen dyr man kan finne i naturen å mate henne med? |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
|
Sitat:
Rart at ingen dyrebutikker selger fordyr, verken sirisser, melormer, zophobas eller noe? Hvor i landet bor du? Å ta insekter fra naturen kan være risky i.o.m. at du aldri vet hva de har spist på..
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
det er noen uker siden( 2-3) og det er jo skummelt at hun ikke får mat, og jeg tenkte på det samme om det insektene fra naturen, men er det ingen frukt hun kan spise?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Kjøp dubia kakerlakker. Vet Telia her inne selger fra tid til annen. Veldig gode fordyr, fulle av næring til en gunstig pris. Disse er ikke skadedyr som alle frykter ved kakerlakker og er forholdsvis enkle å avle om man følger tips og råd. Tror ikke du får tak i billigere og bedre fordyr i Norge enn dubia.
Mvh Robin
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
dyrebutikken i tromse får sirriser på torsdag, så vi skal kjøpe en boks å spørre om de kan sende de i boksen, for vi bor jo 3 timer unna tromse. og hvis ikke det går får vi vel bare bestille herifra.
og er det normalt at hale tippen begynner å vibrere når hun ser levende mat, nesten som at hun loggrer bare høyre til venstre og omvendt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Du kan kjøpe fôrdyr på repttilfreaks, dubia og Femapterus kakerlakker ligger det annonser for nesten hele tiden. Bristols.no selger også fôrdyr som sirisser http://www.bristols.no/f%F4r/C_45_114.. På denne årstiden skal det godt gjøres at ting dør under sending.
Det bør heller ikke være helt umulig å få dyreforretningen i Tromsø til å bestille inn en boks sirisser til deg. Det finnes mye fôrdyr i naturen du kan bruke også, f.eks sommerfugl åmer, hagesnegler (de med skall), gresshopper ol. Hvorvidt Leosen din vil ha dem er en annen sak. Mine gekkoer(ikke leos) spiser hagesnegl og gresshopper ihvertfall overnevnte med stor apetitt. Husk at Leosen din også må ha calsium. Om du ikke har det så bestill det i samme slengen. Sistnevnte nevner jeg fordi jeg i den siste tiden har fått flere mail fra folk som opplever symptomer på MDB hos dyrene sine grunnet calsium mangel. Sist endret av Frogger; 22-06-2010 kl 13:05. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
jeg har en boks kalsium, å vi fant akkurat ut at det var en hel hau andre dyrebutikker i tromse, så moren min kjøpte 40 sirriser mens hun nå var i tromse
.men er det normalt at leos'n vår begynner å riste på halen når hun ser levende mat??? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Rogaland
Alder: 25
|
Det er normalt at halen rister når de skal til å angripe byttedyret ja.
Det er vel ikke noe problem å bestille fordyr i posten til deg vel? For det er MYE billigere å bestille fra forskjellige nettbutikker som selger sirisser enn å kjøpe de fra dyrebutikk. Jeg kjøpte noen sirisser fra dyrebutikk i starten, 6 kr pr siriss, er jo horribelt. Nå kjøper jeg ca 150 stk for 175kr, kjempebillig. Det ville kostet meg 900 kr i dyrebutikken, sier litt om prisforskjellen. Har også skaffet meg en hel haug med dubia som kommer til å avle etterhvert, og da vil jeg alltid ha tilgang til mat. Kanskje smart for din del når vinteren kommer, siden det da blir problematisk å sende i posten pga kulden. Lykke til uansett
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Ny gekko :) | Soli | Gekkoer | 9 | 22-11-2009 03:50 |
| leo gekko | Kris10an94 | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 30 | 24-03-2008 12:55 |
| Mat til gekko :) | TwixXxy | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 23 | 22-03-2008 21:41 |
| Gekko gekko - Tokay Gekko | Androctonus | Øglefakta | 0 | 12-08-2007 13:18 |
| Leo gekko | misspower | Gekkoer | 13 | 15-02-2007 17:51 |