| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Telemark
Alder: 21
|
I går overtok vi to leopardgekkoer fra ei som ikke kunne ha dem lenger, det er en gutt og en jente på 6 og 7 år.. Satte de oppi hver sin petboks i går når vi skulle fore dem, og da satt vi å stussa litt på om de kanskje er litt tynne?
Fikk tatt et dårlig mobilbilde av hunnen, når hun står rett "ut" så er hun rett som en strek, ikke noe spesiell tykkelse på halen som jeg har sett andre har.. Hun som hadde hatt dem tidligere sa hun ga dem mat hver 14 dag ca, men det gjør vel ikke noe å tilby dem mat oftere? Om dem ikke vil ha så spiser dem jo ikke.. Her er et bilde av hunnen iallfall ![]()
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
Oi, den var tynn syntes jeg!
Bare prøv og mat den ofte, gjerne med zopobhas (Wtf lærer meg aldri hva de store melormene heter
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
will do, begge to ser sånn ut, hannen er kanskje litt mer kompakt.. Hadde bare litt melorm igår, de spiste vel rundt 20 stk hver men de ville gjerne ha mere..
Så nå blir det stor handling av sophobas og sirisser fremover!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Jepp, bare mat de til de ikke vill ha mer. Når de er mett så spiser de ikke mer. Husk også og ta vitaminer på maten hvis de ikke har fått det med tidligere eier
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
da skal vi gjøre det, så ut som de var ganske sultne i går..
vi fikk med sånn kalsiumpulver (?) Som vi sku dyppe maten i, er det noe mere vitaminer enn det vi trenger å gi dem?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Nei det skal nok holde det med vitaminer
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
huffda, den så absolutt ikke bra ut.
Du får bare fore og fore, og veie dem nøye.
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Sitat:
Derfor jeg synes det er så latterlig når folk liksom skal bestemme hvor ofte man skal gi f.eks leoser mat. Tilby gjerne leosene dine mat hver eneste dag du,vil dem ha så spiser dem å hvist dem ikke vil ha så har du hvertfall tilbydt dem mat ![]() Den på bildet vil sikkert spise mat hver eneste dag en god tid fremover. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Helt enig. Denne så skrekkelig tynn ut!
Det sies at en voksen leo spiser hver 2-3 dag, men som leo77 skriver, så synes jeg det er mye bedre å tilby hver dag. Selv har jeg en skål med fordyr stående i terra til enhver tid, så dem forsyner seg selv når dem er sultne. Når det kommer til vitamninene, så husk at det er til kjøttetere du skal kjøpe (carnivore, altså) Håper gekkoene legger på seg nå når dem har fått seg et nytt og bedre hjem
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Ser ut til at dem har lagt litt på seg allerede, er så godt å se de spiser!
![]() De vil ikke ha så mye av gangen da, spiser ca 4 sirisser hver dag, men det tar seg kanskje opp etterhvert, tenker jo at når dem ikke er vandt til å spise så mye så må de kanskje venne seg litt til det å få mat så ofte.. Vi har vertfall kjøpt en eske med sirisser så de har mat litt fremover! ![]() Huff, fikk så vondt av dem når de kom hit, vi fikk de jo av en bekjent av en bekjent, så var litt kleint å stå å høre på hu sa sånn og sånn skal de ha det, når det ikke stemte overens med hva jeg har lest her i det hele tatt.. Men gadd ikke kvarulere med henne akkurat, kanskje hu hadde tatt de tilbake ![]() De hadde jo blant annet ikke noen fuktboks, hun sa hun bare spraya de med vann når hamskifte nærma seg, og de hadde ingen huler, bare en stor barkebit å gjemme seg bak og en slags hulelignende sak hvor det var plass til en av dem.. Så jeg er glad de kom til noen som faktsk gidder å sette seg litt inn i hvordan de skal ha det, håper gekkoene er fornøyde nå da som vi har gjort litt endringer for de!
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Min leopardgekko | Cinta | Mine Herptiler | 42 | 06-12-2009 18:20 |
| Ny leobebis - tynn og liten? :/ | CamStatic | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 25 | 14-08-2008 19:30 |
| Leopardgekko | BlueMoon | Gekkoer | 29 | 20-09-2006 15:09 |
| tynn boa... | nidhogg | Helse og sykdommer hos reptiler | 4 | 12-05-2006 06:16 |
| Tynn anole... | nidhogg | Generelt om reptiler | 0 | 20-09-2005 19:34 |