| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Oslo
Alder: 23
|
Hei! I alle mine kilder og av egen erfaring så står det at en voksen leopardgekko kan veie mellom 50-100g og nå en lengde på 25cm, vel min ene hanne veier nå 120g og måler 27cm
er dette en såkalt "giant" morph eller er dette innenfor normale variasjoner?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Ingen som har noe å komme med?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Ja det ligger bilder av den på siden min, den store gule
sitter på iphone så er litt vanskelig å legge inn nye bilder dessverre
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Ingen fler som har noe? Camstatic? Anyone?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Jøsses, er jeg etterlyst altså!
Men til spørsmålet, er igrunn vanskelig å vite, og eneste måten å finne det ut på er vel å prøve det ut i form av avl og se hva ungene blir. Har ikke helt satt meg inn i selve giant-genet, da jeg syns det er litt "tullete".. Finnes jo ingen MAKS limit på størrelsen på hverken dyr eller mennesker, det vil jo alltid være de som er litt mindre enn normen, og de som er litt større. Hvor stor en "normal" giant er vet jeg dessverre ikke, men du kan jo kanskje spørre en svensk leopard gekko oppdretter som har giants i samlingen sin?
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Morsomt! Jeg har nemlig en leopardgekko her som nærmer seg 27cm og han veier 135gram, om han er giant aner jeg ikke. Men han er en 9 år gammel nå
![]() Så størrelsen varierer. Når jeg har ham ved siden av de andre hannene mine så ser de ut som dverger
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Tusen takk for svar! Er det ikke hyggelig å bli etterlyst da Cams?
etter litt googling så fant jeg ut at en "giant" er en som veier over 100g, og en "super giant" over 130g også vil jeg bare ha det sagt at jeg avler for å få de sunneste og friskeste gekkoene, ikke etter farge eller str og en liiiiten OT til repti_queen: stemmer det at du har en billineata? En gutt også kanskje?
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Sitat:
Hehe. Det springer en liten herreman av en bilineata her ja
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kun vekt på det dumme? | Sponnich | Media | 10 | 11-01-2010 16:17 |
| lengde på slanger fra hele verden | fanden | Boa og pyton | 12 | 08-12-2007 13:28 |
| Lengde på Korsnok.. | mr-repti | Snoker | 10 | 15-10-2007 06:57 |
| Vekt | jeppy | Terrarier | 6 | 18-08-2007 06:41 |
| Vekt og lengde på dine skjeggiser? | Gibbs | Agamer | 13 | 10-07-2006 21:50 |