| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Telemark
Alder: 21
|
Vi har fått tilbud om å overta to leopardgekkoer, og takka ja til det.
Får dem ikke helt ennå, så holder på å fikse et ordentlig terra til dem nå, og sliter litt med substratet, hva skal vi bruke? Er jo mange alternativer å velge mellom, men vil ha noe som ser pent ut og som ser litt naturlig ut. Har sett på carlcanibals terrariebakgrunn faktablad på repti.net, og så at han hadde brukt noe slags stein som substrat? Så da begynte jeg å tenke på å kanskje bruke akvariegrus av litt stor str, noen som har prøvd dette før? Eller er ikke det så bra? Og om noen har andre tips så er det bare å slenge inn her, er første gangen vi skaffer oss øgler, er liksom litt lettere å finne substrat å bruke til slangen! ![]() Mvh Marie. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Bland torv/eller kaktusjord(som inneholder sand) og sand og gjør det fuktig, legg det så lagvis og pakk det og trøkk det så godt sammen som mulig, blir steinhardt til slutt og kan graves i
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Telemark
Alder: 21
|
Supert, da tenker jeg vi prøver på det!
gleder meg til å få satt igang, er jo terrainnredninga som er halve moroa
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
|
Hei!
Holder på å bygge et terrarium, og har tidligere benyttet baderomsfliser som substrat. Nå kom jeg over denne videoen som anbefaller osp. Gecko Substrate Tips & Advice: How to Care for Gecko Lizards | eHow.com Kanskje noen har erfaringer med dette, eller vet hvor man får tak i slikt? |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Øgler Lys til leopardgekko | ulumulu | Slanger, øgler og skilpadder | 4 | 27-01-2010 22:09 |
| Min leopardgekko | Cinta | Mine Herptiler | 42 | 06-12-2009 18:20 |
| underarter av leopardgekko? | unsafe | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 16 | 11-03-2009 14:29 |
| Leopardgekko | BlueMoon | Gekkoer | 29 | 20-09-2006 15:09 |