| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Bergen
Alder: 22
|
Jeg fikk spørsmål av en idag hva som skjer hvis du mistet leopardgekkoen når du holdt den. At den ble rett å plutselig løp eller noe.
Og siden jeg egentlig ikke viste det tenkte jeg at jeg skulle spørre dere Så hva skjer hvis den faller i bakken? Dør den? Får indre skader? Brekker ben? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
|
Du må nok spesifisere litt bedre.Mange faktorer som spiller inn. Ikke så mange som er synsk her
![]() Jeg har falt mange ganger..pleier å gå greit.. knakk foten den ene gangen..var 6m rett i betongen.. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Litt merkelig spørsmål da.
Spørs jo hvor høyt det er snakk om. Er du 190 høy å mister leosen ned på gulvet sånn at den lander feil så sier det jo seg selv at muligheten for en skade er stor. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
tenker gjerne mer sånn hva tåler de egentlig?
Mener å ha hørt at f.eks taranteller ikke tåler fall og sånn noe bra. Men hvordan er leosene? tåler de "mye" eller lite? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Barteland
|
Min hoppet ned av senga av seg selv med stor iver. Det gikk bra da! Men lurer litt på hvor mye de ser høyder osv..
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
De tåler nok mer enn hva vi tror, men man skal nok håndtere dem slik at fall på mer enn 40-50cm unngås.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2009
Sted: Akershus
Alder: 21
|
En leos tåler som regel et fall uten noen alvorlige skader. men de har ikke godt av det. men blir på samme måte som hos mennesker, går som regen bra når vi faller og
men finnes untak. håper svaret var til hjelp
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hjelp! Jeg mistet ho i bakken :( | dagizz | Taranteller | 2 | 05-08-2009 13:10 |
| Hjelp, tarantellaen vår faller fra hverandre.. | Firefly | Terrarier | 10 | 02-05-2009 20:12 |
| Hva skjer ? | skorpion | Småprat | 20 | 16-05-2007 09:29 |
| Hva skjer? | Sharp | Taranteller | 1 | 17-04-2007 03:30 |
| Hva skjer? | john | Media | 54 | 28-09-2006 22:18 |