| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Norge
|
Ville legge ut bilder av jenta for å få litt feedback og litt tanker fra erfarne folk..
Hun kom til meg for 3 uker siden, spiste litt første dagen, men sluttet å spise. Fikk i henne noen melorm noen ganger før hun sluttet helt å spise. Hun virker svak, rører seg lite og har holdt seg i hulen sin for det meste. Vært også litt blek. Fikk puttet en zoophobas i munnen hennes for 2 dager siden, og i går puttet jeg 2 dubia i munnen hennes for at hu skulle få næring. Også sprayet litt eksta vann rundt hulen hennes så hun kunne sleike fra veggen, pluss at hun har fått i seg litt vann ved å sleike på fingern min.. Har også skrudd opp varmen.. Holder rundt 33 grader på den varme delen. 25 på kalde.. I dag har hun holdt seg i den varme delen utenfor hulen, håper hun fordøyer maten og får litt sårt trengt næring! Her er ihvertfall et bilde av henne og ett av terrarie så dere ser hvordan hun har det, hun har tilgang til vann, kalk, melorm og fukthule, samt 3 huler, en litt mindre bare hun får tilgang til. EDIT: Forresten har jeg veid henne og hun har gått opp ca 1,5 gram i vekt de 2 første ukene. ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
ang vekten, så ser det ikke så altfor ille ut. Men, hvis hun er svak og ikke bedrer seg etter å få mat, så burde du kanskje prøvd å få til en avføringsprøve og sendt til veterinær. En av våre første gekkoer døde av innvollsorm før vi rakk å gjøre noe for ham. :/
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Alder: 21
|
Får hun det hun trenger av tilskudd?
Og driter hun normalt ?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Tenker også litt på at hun ser veldig tykk ut i magen i forhold til halen - er hun hard på magen? Unormalt mørk?
Siden hun går på sand, så kan en av mulighetene være at hun har spist det og fått forstoppelse.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Hun får kalk og vitaminer. Fikk med kalk fra forrige eier, men regner med at hun har fått vitaminer også selvom jeg kjøpte dette selv. Hun driter normalt, litt mindre doser enn hannen bare!
Hun er ikke hard i magen, heller litt pløsete. På bilde hadde hun for ikke lenge siden spist så kan være det. Men skal sjekke litt og ta litt fler bilder fra flere vinkler. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Hvis hun går sammen med en hanne, ville jeg separert dem. Hun ser ikke frisk nok ut til å bli gravid, og pga den tynne halen så har hun kritisk lavt med fett for å faktisk gå igjennom en avlssesong også.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
For å oppdatere dere litt så går det nå kjempebra med jenta
![]() Jeg måtte tvangsfore henne et par ganger litt i starten, men var forsiktig for å ikke stresse henne for mye. Etter en ukes tid så begynte hun å spise litt igjen. Fant samtidig ut at jeg måtte lage et ideelt terrarie for henne, så lagde en del huler til av sammenkoblede doruller som ble kjempepopulære samt kjøpte en hule som bare hun kom seg til og satt noen hinder for den større hannen så hun lett kunne slippe unna han og få fred. Nå denne uken så har hun kviknet til skikkelig! Er helt enormt mindre sky og hun er utrolig ivrig på mat! Når vi skulle mate de her om dagen spratt hun ut og var mye raskere til å jakte og ta byttet enn hannen, tok stadig byttet rett for øynene hans. Det var utrolig positvit å se denne fremgangen, nå krysser jeg bare fingrene for at dette skal gå bra. Jeg får tips om å skille dem, men jeg har lagt opp terrarie så det er mye enklere for henne å komme seg rundt fra og til huler, samtidig som de nå har 6-7 huler å holde seg i. Er graviditet til å unngå? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2009
Sted: Akershus
Alder: 21
|
godt og høre
![]() hvor ofte forer du henne nå? har kjøpt meg et par african fattail geckos som heller ikke har spist noe og virker slappe. får håpe det går bedre her og lykke til.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2009
Sted: akershus/lørenskog
Alder: 32
|
hei.
graviditet er ikke til å unngå hvis de bor i samme terra.. de fleste hunner går ned en del i vekt når de legger egg, å det har garantert ikke hu du har noe godt av..hun bør bo alene til du har fått fora henne skikkelig opp igjen.. Mvh. Knut |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvordan legge ut bilder? | Gussy986 | Hjelp! | 6 | 26-02-2009 20:34 |
| [GUIDE] Hvordan legge bilder ut i forumet. | Frogger | Hjelp! | 0 | 06-02-2009 17:30 |
| Tynne Leo'er!!! | Reptilia89 | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 17 | 17-08-2008 21:57 |
| hvordan legge inn bilder? | sandtrøen | Småprat | 2 | 13-10-2006 21:57 |
| Hvordan får man lagt inn bilder??? | Harley | Terrarier | 9 | 18-01-2006 17:25 |