| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Norge
|
Heisan.
Fikk nylig to leopardgeckoer, en hann og en hunn. De er vel ca 1 år gamle. Hannen ser bra ut, men jenta virker litt tynn. Men begge spiser, hannen har spist daglig siden han kom og hunnen ca annenhver dag. Det var en litt stressende overflytting tror jeg, men har vel roet seg litt nå. Men er litt bekymret for den lille og vil fete den opp litt og i sta kom så jeg at hannen sto bak hunnen og bet hun helt ytterst i huden ved bakbenet, var sånn at du såvidt så det men da jeg åpnet terraret så ble han vel redd og det så ut som han bet hardere, men jeg skilte de og det var ingen skader eller lignende på hunnen, så egentlig ikke ut som hun led så mye men som sagt så bekymrer det meg at hun er tynn.. Men er det vanlig at de småbiter litt på hverandre? Eller bør jeg sette igang noe tiltak? De lever i et 90x45x60 exo terra, med 2 huler, fuktboks. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Parringslek kan ofte se ut som om det går litt hardt for seg. nå vet ikke jeg om dette er tilfelle hos deg, men dog.
Her hos meg er det faktisk jenta (som også er den minste av de 2) som er den "bitende" av dem. Hun biter hannen ytterst i halen hvis han blir for nærgående. Kan egentlig bare råde deg å følge med. Så fremst det ikke er direkte voldelig, så er det igrunn ganske normalt. EDIT: Har også merket at dem er ganske "oppgira" når dem driver med dette, så vil anbefale at du ikke blander deg inn med mindre du ser det nødvendig. Altså ikke åpne terrarie eller prøv å håndtere dem.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Norge
|
Takk for hjelpen, du traff midt i blinken med den.
2 minutter etter jeg skrev innlegget ser jeg i terrariet at parringsleken har startet på nytt og like etter så parret de |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Hvist hunnen er tynn som du sier så burde du ikke å sette egg på henne da dette kan tære på henne.
Jeg hadde hvertfall ha hatt dem hver for seg til hun hadde fått lagt på seg godt
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Pinnedyrene biter hverandre | Sour | Pinnedyr, knelere og andre insekter | 7 | 12-01-2010 18:09 |
| Kjøper folk mindre nå enn før? | CamStatic | Småprat | 18 | 04-12-2009 01:42 |
| Edderkopper som biter | raymonddh | Ekte edderkopper | 6 | 14-08-2009 19:00 |
| adult G.Rosea. to hamskift på mindre enn to måneder? | Rawhin | Taranteller | 7 | 15-05-2009 16:06 |
| Biter Buret! | Output | Taranteller | 27 | 07-06-2007 15:10 |