| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2009
Sted: Møre og Romsdal ;)
|
Er 30x30x30 terrarium for lite for en Leopard Gekko?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2009
Sted: Møre og Romsdal ;)
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
En bebis kan fint leve i 30x30x30 i flere mnd,men ville ha gått for litt større etterhvert ja
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
Jepp, som de andre har sagt så blir det for lite..
Men som leo77 her sier så kan de leve i 30x30x30 når de er små men de vill trenge større etter noen mnder. Når de blir større så ville jeg sagt at minstemål skulle vært 45x45x45 men minstemålet varier fra side til side kommer an på hvor du leser, men det er det minstemålet jeg ville anbefalt
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Tror det er viktig å presisere at det er snakk om minstemål for en leo, ikke to eller flere.
Forøvrig riktig dette med variasjonene på minstemål fra siden til side. Mye har nok med at man f.eks bruker exo terra sine terrarie mål, mens andre kanskje bruker et annet merke. Derfor må man se på målene som retningslinjer ikke absolutte mål. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: trondheim
|
hvs er minste for 4stk da tru?
mvh bluemoon |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
vet ikke hva minstemålet er, men jeg ville gått for ca 120x80x60cm lxbxh om jeg skulle hat fire leoser i samme terrarium.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Noe som gjelder de aller fleste: større bur, mye mere aktivitet og interessant oppførsel.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: hønefoss :P
Alder: 23
|
enig med Viridovipera. da har jeg bygget et perfekt terra da . 576 liter
leste et sted at 96 liter er for en leo . er det to skal du ha 126 eller noe . ifølge det da så er egentlig 200 liter perfekt . jeg mener det blir alt for lite men . kommer jo ann på plassen og alt sånn . derfor jeg valgte og bygge selv . for og få et stor og fint terra . med bra nok plass .
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Problemer med plass | Gussy986 | Pinnedyr | 3 | 26-01-2009 19:25 |
| plass til Grammostola rosea ? | NFredrik | Taranteller | 2 | 16-09-2007 14:55 |
| plass til leopard gecko | Vanilla | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 6 | 10-09-2007 15:17 |
| Ledig plass i bilen! | Janka | Småprat | 5 | 22-08-2007 09:07 |
| plass til flere tellaer =) | skorpion | Taranteller | 43 | 03-04-2007 16:12 |