| Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Etter å ha målt temperaturen i terrariet til mine to eldste leo'er, har jeg en mistanke om at temperaturen kan være noe for høy. Ligger på nørmere 50 rett under spotten, så skal kjøpe meg en pære med lavere watt. Mulig jeg også bytter til en mindre varmematte.
Så lurte på om noen her vet om hvordan en leo reagerer hvis temperaturen er for høy? Slapphet? Spisevegring? Noe annet?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Dem dør av overheting.
Men du har vel en varm å kald del i terra ? Du måler vel tempen i sanden eller hva du nå bruker som substrat. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Ja har en varm og kald del. Den varme varmes av både varmematte og spot. Er mulig spoten simpelthen blir for mye. Så skal byttet il en med lavere watt. Spotten hjelper jo til med døgnrytmen, som er hovedgrunnen til at jeg bruker den.
Syns bare leo'ene mine er så slappe om dagen. Vet ikke om det har med vintertiden å gjøre, men. EDIT: har ikke noe substrat sånn sett. Er et "isopor-terra" Note: spotten står mer vertikalt nå enn på bildet for å ikke varme for mye av den kalde delen.
*** Ja til reptiler i Norge! *** Poecilotheria-fan! Sist endret av Devilizer; 04-01-2010 kl 18:31. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Barteland
|
Hvis du er lur måler du tempen i den kalde delen. Hvis den er rundt 30+/- vil jeg tro det går greit med leosen din. Men hvis det er 50 grader rett under spoten burde du skifte pære.
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Det virker ikke som om dem sliter, men dem sover veldig mye (mer enn før dem flyttet inn i dette terraet). Om det er varmen eller årstiden vet jeg ikke. Får bare prøve å se.
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: Sør-trønderlag
|
Håper dette er en skrivefeil, den Kalde delen skal ligge på 23-25. rundt 30 i den kalde delen er for varmt. Den varme delen derimot kan holde 30-34 grader.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Temperatur og luftfuktighet | YaneChrist | Taranteller | 12 | 26-08-2008 18:23 |
| Riktig temperatur i terrariet | Ricky-man | Terrarier | 5 | 13-04-2008 12:13 |
| Måler dyrebutikker luftfuktighet/temperatur? | powerboy | Småprat | 15 | 10-12-2007 18:30 |
| Terrarie til skjeggagam, temperatur og belysning | magnus85 | Terrarier | 6 | 28-05-2007 12:10 |
| Luftfuktighet og temperatur | Evenruden | Generelt om reptiler | 4 | 18-11-2006 11:11 |