"

Leopardgekkoer og andre Eublepharis Spesialforum for Leopard gekkoer og andre gekkoer i Eublepharis slekten

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 04-01-2010, 17:38   #1
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
Meldinger: 1,155
Blog Entries: 4
Standard For høy temperatur?

Etter å ha målt temperaturen i terrariet til mine to eldste leo'er, har jeg en mistanke om at temperaturen kan være noe for høy. Ligger på nørmere 50 rett under spotten, så skal kjøpe meg en pære med lavere watt. Mulig jeg også bytter til en mindre varmematte.

Så lurte på om noen her vet om hvordan en leo reagerer hvis temperaturen er for høy?
Slapphet? Spisevegring? Noe annet?

Poecilotheria-fan!
Devilizer er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 04-01-2010, 17:52   #2
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,671
Standard

Dem dør av overheting.
Men du har vel en varm å kald del i terra ?
Du måler vel tempen i sanden eller hva du nå bruker som substrat.
leo77 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 04-01-2010, 18:25   #3
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Standard

Ja har en varm og kald del. Den varme varmes av både varmematte og spot. Er mulig spoten simpelthen blir for mye. Så skal byttet il en med lavere watt. Spotten hjelper jo til med døgnrytmen, som er hovedgrunnen til at jeg bruker den.

Syns bare leo'ene mine er så slappe om dagen. Vet ikke om det har med vintertiden å gjøre, men.

EDIT: har ikke noe substrat sånn sett. Er et "isopor-terra"

Note: spotten står mer vertikalt nå enn på bildet for å ikke varme for mye av den kalde delen.

Poecilotheria-fan!

Sist endret av Devilizer; 04-01-2010 kl 18:31.
Devilizer er offline  
Svar med sitat
Gammel 04-01-2010, 18:35   #4
Reptilfreak

mandarin sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Barteland
Meldinger: 196
Standard

Hvis du er lur måler du tempen i den kalde delen. Hvis den er rundt 30+/- vil jeg tro det går greit med leosen din. Men hvis det er 50 grader rett under spoten burde du skifte pære.
mandarin er offline  
Svar med sitat
Gammel 04-01-2010, 18:39   #5
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av mandarin Vis post
Hvis du er lur måler du tempen i den kalde delen. Hvis den er rundt 30+/- vil jeg tro det går greit med leosen din. Men hvis det er 50 grader rett under spoten burde du skifte pære.
Ja er det jeg tenker også. Skal prøve med en lavere watt på pæra imårra når jeg har vært på butikken.
Det virker ikke som om dem sliter, men dem sover veldig mye (mer enn før dem flyttet inn i dette terraet). Om det er varmen eller årstiden vet jeg ikke. Får bare prøve å se.

Poecilotheria-fan!
Devilizer er offline  
Svar med sitat
Gammel 05-01-2010, 22:23   #6
ark
Reptilfreak

ark sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: Sør-trønderlag
Meldinger: 275
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av mandarin Vis post
Håper dette er en skrivefeil, den Kalde delen skal ligge på 23-25. rundt 30 i den kalde delen er for varmt. Den varme delen derimot kan holde 30-34 grader.
ark er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Temperatur og luftfuktighet YaneChrist Taranteller 12 26-08-2008 18:23
Riktig temperatur i terrariet Ricky-man Terrarier 5 13-04-2008 12:13
Måler dyrebutikker luftfuktighet/temperatur? powerboy Småprat 15 10-12-2007 18:30
Terrarie til skjeggagam, temperatur og belysning magnus85 Terrarier 6 28-05-2007 12:10
Luftfuktighet og temperatur Evenruden Generelt om reptiler 4 18-11-2006 11:11

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 15:05.